וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של יאניס ישתלם? מכבי ת"א קיבלה "סטירה", אבל אופטימית

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 7:13

הצהובים מסכמים עוד משחק שהמחיש את הפער בינם לבין צמרת היורוליג, מתעקשים ש"מדובר בחבורה מאוד אכפתית" מתעודדים מההתעוררות במחצית השנייה בחסות היציאה מהקופסה של ספרופולוס בחלוקת הדקות, ויודעים: מהפסד בצרפת ייתכן שלא תהיה דרך חזרה

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (שלישי) את הפסד היורוליג השני ברציפות שלה כשנוצחה באיטליה 83:72 בידי מילאנו. מכבי החזיקה מעמד רק למשך זמן קצר, עד שמילאנו יצאה לריצת 2:17 וברחה להפרש דו ספרתי, בדרך למחצית ראשונה חד צדדית שהסתיימה ב-30:52. במחצית השנייה הצהובים לא הצליחו לסכן את היריבה המקומית למרות שיפור ביכולת וניצחון ברבעים 3 ו-4.

דרק וויליאמס היה נקודת האור אצל הצהובים עם 19 נקודות, 15 מתוכן בחצי השני, ג'יימס נאנלי קלע 16 נקודות, ג'יילן ריינולדס סיים עם 13 נקודות אחרי 4 בלבד במחצית הראשונה ומתיאס לסור תרם 10. מצד שני, סקוטי ווילבקין קלע 8 נקודות בלבד.

"הייתה לנו מחצית ראשונה קשה, אבל אני חושב שהתעלינו במחצית השנייה", אמר דרק וויליאמס בסיום המשחק, "הכדור נכנס הרבה יותר ונלחמנו חזק. יש לנו דרך ארוכה לעשות, אבל החלק האחרון של המשחק נותן לי ביטחון שאנחנו נשתפר יותר ויותר לקראת המשחק ביום חמישי".

ג'יימס נאנלי, שהיה השחקן הבולט של הצהובים במחצית הראשונה ביחד עם מתיאס לסור, אמר: "ברור שזו לא הדרך שרצינו להתחיל את המשחק. לא נכנסנו לקצב במחצית הראשונה, אבל אני חושב שבמחצית השנייה הראינו שאנחנו יכולים להיות הרבה יותר טובים. שיחקנו הרבה יותר אגרסיבי, והכדורים החלו להיכנס. נצטרך להמשיך להשתפר".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
מחפש פתרונות, ועדיין לא מוצא. ספרופולוס/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

2. המחצית הראשונה הדגישה את הפערים שקיימים בשלב הזה בין מכבי תל אביב לצמרת היורוליג. בדקות רבות נראתה הקבוצה חסרת אונים בעוד מילאנו מפציצה מחוץ לקשת, מכניסה כדורים לשחקני הפנים שמסיימים באחוזים גבוהים ומונעת מהצהובים לפתח כל סוג של משחק התקפה.

"אם נוציא את ה-3-4 דקות הראשונות של המשחק, המחצית הראשונה הייתה בדיוק איך שדיברנו שאנחנו לא רוצים להיראות", סיפרו בקבוצה אחרי המשחק, "הייתה מטרה שגם אם לא נצליח לנצח את המשחק הזה, צריך להיראות טוב יותר מהמשחק נגד הכוכב האדום, להראות שאנחנו מתקדמים. במחצית הראשונה קיבלנו עוד סטירה על הפער שיש בינינו לבין היריבות הגדולות".

נתון שממחיש עד כמה מכבי הייתה מחוץ לתמונה במחצית הראשונה הייתה היכולת של הקו האחורי. שתי נקודות בלבד תרמו ב-20 הדקות הראשונות סקוטי ווילבקין, קינן אוואנס, ג'ון דיברתולומאו וקמרון טיילור עם 0 מ-10 מהשדה. את רוב הנקודות עשו בחלק הראשון של המשחק מתיאס לסור, ג'יימס נאנלי ודריק וויליאמס.

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
נקודת האור. דרק וויליאמס/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

3. אלא שמכבי של המחצית השנייה הייתה סיפור אחר לחלוטין. במשך דקות ארוכות במחצית השנייה לא הצליחה מילאנו לקלוע נקודות, סיימה את הרבע השלישי עם 11 נקודות בלבד, ובתחילת הרבע הרביעי כשסקוטי ווילבקין החל לקלוע מחוץ לקשת, דריק וויליאמס המשיך ביכולת טובה ואפילו ג'יילן ריינולדס נכנס קצת לעניינים, מילאנו החלה מעט להילחץ, גם אם לא להרגיש סכנה אמיתית של הפסד.

"ניקח את התגובה של המחצית השנייה למשחק החשוב שלנו ביום חמישי", אמרו במכבי אחרי המשחק, "השחקנים שיחקו הרבה יותר טוב, קודם כל הגנתית, ואחרי זה התקפית. היו הרבה פחות זריקות פנויות. יכולנו גם לחזור יותר למשחק אם לא כמה פספוסים של כדורים מתחת לסל".

בתחילת המחצית השנייה כינס סקוטי ווילבקין את שחקני מכבי תל אביב בעיגול האמצע ולאחר מכן יצאה הקבוצה למחצית השנייה טוב יותר, "לשחקנים מפריע מאוד איך שהם נראים", אמר אחד מאנשי המועדון ממילאנו, "מי שחושב שמדובר בחבורה לא אכפתית טועה. זה חבורה של שחקנים שמשחקים עם הרבה כבוד, והמחצית השנייה נראתה כך".

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס מול שחקן מילאנו שאבון שילדס. באדיבות מכבי תל אביב, אתר רשמי
"לשחקנים מפריע מאוד איך שהם נראים". קינן אוואנס אתמול/אתר רשמי, באדיבות מכבי תל אביב

4. עוד מעט נגיע למשחק החשוב מחר, אלא שקודם כל חשוב להסתכל על ההחלטה של יאניס ספרופולוס אמש במחצית. את הדקות האחרונות של המחצית הראשונה העביר המאמן עם יפתח זיו, קינן אוואנס ורומן סורקין על המגרש, במה שיכול היה לתת רמז על כך שיוותר על המחצית השנייה. אלא שהמציאות הייתה שונה לחלוטין.

זיו וסורקין כלל לא עלו על הפרקט במחצית השנייה, ג'ון דיברתולומאו קיבל 6 דקות, קמרון טיילור 5 ומתיאס לסור 2 וחצי. חלוקת הדקות של השחקנים הבכירים הייתה עמוסה למחצית שנייה בהפרש דו ספרתי בבק טו בק - דרק וויליאמס לא ירד מהפרקט ושיחק 20 דקות, ג'יילן ריינולדס עם 17 וחצי דקות, ג'יימס נאנלי שיחק 17, אנג'לו קלויארו 14, סקוטי ווילבקין 10 וקינן אוואנס 9 דקות.

"יאניס החליט לנסות את השחקנים בתחילת המחצית השנייה, וכשראה כמה שחקנים כמו ג'יילן, ג'יימס ובעיקר דרק מגיבים מצוין, הוא הלך איתם, גם אם הדקות שלהם קצת חרגו מהתכנון המקורי", אומרים במועדון.

5. בתחילת העונה סומן המשחק נגד וילרבאן כמשחק שמכבי תל אביב יכולה לנצח ולזכותו לחגוג פתיחת עונה חלומית. בפועל מגיעים הצהובים כסוג של אנדרדוג מול הצרפתים שמגיעים במומנטום נהדר אחרי שחזרו מפיגור של כמעט 20 הפרש נגד אנאדולו אפס אמש. הצרפתים עוד לא הפסידו משחק העונה ביורוליג, והצהובים יצטרכו להיות בשיאם כדי לחזור לתל אביב עם מאזן 2:2. הפסד של הצהובים ידרדר אותם למאזן 3:1 בלבד, ויהפוך את המשך הדרך להרבה יותר קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully