וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד של הנטס לא מרתיע את קיירי: "נלחם על דבר גדול מכדורסל"

אירווינג לא מתכוון להתחסן גם אחרי ההחלטה של ברוקלין שלא יהיה חלק מהקבוצה, מקורביו מסבירים: הוא לא מתנגד חיסונים, רק "רוצה להשמיע קול עבור אלפי אנשים מושתקים". בארצות הברית יש גם מי שתומך בו: "הוא לוחם חופש". עוד ב-NBA: הלייקרס עם הפסד חמישי בהכנה

קיירי אירווינג לא נרתע מהצעד החד משמעי של ברוקלין, ולא מתכוון להתחסן נגד קורונה גם אחרי שהוחלט שלא יהיה חלק מהקבוצה עד שיעשה זאת. אם כבר, ההיפך הוא הנכון.

מקורבים לשחקן אמרו ל"אתלטיק" ש"קיירי מאמין שהוא נלחם על משהו הרבה יותר מכדורסל", ובטוח שההשלכות של ההחלטה שלו על הקריירה ועל הקבוצה שנחשבת לפייבוריטית לזכות באליפות, הן משניות ביחס למטרה הגדולה יותר - למחות נגד חובת ההתחסנות בניו יורק ובמדינות אחרות בארצות הברית.

ב"אתלטיק" טוענים שאירווינג עדכן כמה מחבריו לקבוצה בנוגע להחלטה, והבהיר להם שהוא לא מתכוון לחזור בו, מתוך תקווה שהמהלך שלו יוביל לדיון ציבורי מחודש על חובת ההתחסנות, ואולי אף יגרום למדינת ניו יורק להגמיש את החוקים.

שחקן ברוקלין נטס קיירי אירווינג. Elsa, GettyImages
מבחינתו מדובר במאבק בין עשירים לעניים. קיירי אירווינג/GettyImages, Elsa

מקורביו של אירווינג מתעקשים שהוא לא רואה בעצמו מתנגד חיסונים ושהוא לא מפקפק במדע, אלא כועס על כך שאנשים רבים שלא מתחסנים במדינות בארצות הברית בהן החיסון הוא חובה, מאבדים את מקומות העבודה שלהם. "קיירי מאמין שזו מלחמה של האנשים הפשוטים מול מיעוט עשיר שרוצה לשלוט בהם. הוא רוצה להצטרף למאבק ולהיות נושא הדגל, הוא רוצה להיות הקול של האנשים חסרי הקול", מספרים מקורביו.

96 אחוז משחקני ה-NBA כבר חוסנו לפחות במנה אחת, וגם שחקנים שהביעו הסתייגות מכך עד לפני כמה שבועות הסכימו לדרישה לעשות זאת, בעיקר משיקולים כלכליים, שכן הליגה הודיעה ששחקנים שלא יתחסנו וייאלצו להיעדר ממשחקים במדינות בהן קיימת חובת התחסנות, לא יקבלו תשלום על אותם משחקים.

יחד עם זאת, מבחינת קיירי השיקול הכספי משני: הוא הרוויח למעלה מ-160 מיליון דולר מחוזים לאורך הקריירה וחתום על הסכם חסות ענק עם "נייקי", שמבטיח לו הכנסות גבוהות בשנים הבאות בלי קשר להתפתחויות שיהיו בקרוב.

עוד בוואלה!

ברוקלין הודיעה: "קיירי אירווינג לא יהיה עם הקבוצה עד שיתחסן"

לכתבה המלאה
קיירי אירווינג, קווין דוראנט, ג'יימס הארדן, שחקני ברוקלין נטס. Kevork Djansezian, GettyImages
השחקנים עודכנו: אירווינג "נלחם על משהו גדול יותר"/GettyImages, Kevork Djansezian

כך או כך, ספק גדול אם ה"מאבק" של אירווינג יביא לתוצאות כלשהן. במדינת ניו יורק לא מתכוונים להגמיש את החוקים, ובוודאי לא מתכוונים לכופף אותם במיוחד עבור אירווינג.

לאחרונה התברר כי אירווינג לא יוכל ליטול חלק במשחקי הבית של הקבוצה, בשל דרישת העיר ניו יורק שלאולמות סגורים ייכנסו מחוסנים לנגיף בלבד. בשבועות האחרונים הועלתה האפשרות שאירווינג יהיה עם הקבוצה במשחקי החוץ בלבד, אבל כעת בקבוצה החליטו לדחות את ההצעה והודיעו שעל השחקן להתחסן אם ברצונו לשוב להיות חלק.

על פי חוקי הליגה, שחקן שלא יעמוד לרשות הקבוצה שלו בגלל שלא התחסן לקורונה לא יקבל שכר על המשחקים הללו. כרגע נראה שלאור העובדה שיחמיץ את כל משחקי הבית, הוא אבד משכרו 17 מיליון דולר.

ויש גם מי שתומך באירווינג

בכל מקרה, ההתפתחויות האחרונות הובילו גם לקולות של תמיכה באירווינג, כששלל אנשי תרבות בארצות הברית מתחו ביקורת על ברוקלין ועל ה-NBA, והגדירו את אירווינג כ"לוחם חופש".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס, מול אנדרו וויגינס, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
זה עדיין לא זה. לברון הלילה/רויטרס

עוד ב-NBA: הלייקרס עדיין לא נראים מחוברים, וספגו הלילה (בין שלישי לרביעי) הפסד חמישי בטרום העונה, הפעם 99:111 לגולדן סטייט. הלייקרס הציגו לראשונה העונה את שיתוף הפעולה בין לברון ג'יימס, אנתוני דייויס וראסל ווסטברוק אבל למרות שהיו פייבוריטים מול הווריירס שהופיעו ללא סטף קרי, שמטו יתרון דו ספרתי במחצית הראשונה ונחלו עוד הפסד.

דייויס הוביל את הלייקרס עם 20 נקודות, ג'יימס הוסיף 17 וראסל ווסטברוק סיפק 10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. את גולדן סטייט הובילו ג'ורדן פול (18) ודמיאן לי ואוטו פורטר ג'וניור (16 כל אחד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully