וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סקוטלנד חייבת ללחוץ מהפתיחה, ישראל נבחרת מצוינת"

ג'יימס מקפאדן שהיה עוזר המאמן בניצחון האחרון של סקוטלנד על ישראל לקראת המשחק החשוב (19:00): "סך הכול ישראל? יש לה את ערן זהבי"

דור פרץ קשר נבחרת ישראל/יניב טוכמן

לא רק בישראל, אלא גם בסקוטלנד כמובן עוסקים רבות במשחק הקרוב במוקדמות גביע העולם. למרות שרוב הכותרות הלכו לסטיבן ג'רארד והאפשרות שיעזוב את ריינג'רס כדי לחתום בניוקאסל המתעשרת, גם סיקור המשחק מול ישראל מקבל נפח תקשורתי.

שחקן נבחרת ישראל ניר ביטון מול שחקן נבחרת סקוטלנד ג'ון מקגין. Ian MacNicol, GettyImages
"הנבחרת הגיעה רחוק מדי כדי לתת לזה לחמוק עכשיו". ביטון מול מקגין/GettyImages, Ian MacNicol

ב-BBC שוחחו עם שחקן העבר ג'יימס מקפאדן, שהיה עוזר המאמן בניצחון האחרון של סקוטלנד על ישראל, 2:3 במסגרת ליגת האומות. "כדי לנצח את ישראל, סקוטלנד צריכה ללחוץ מהפתיחה, ולא לתת לה להיכנס למשחק", ציין מקפאדן. "אני שומע לא מעט אנשים שטוענים שזו בסך הכול ישראל, אבל מדובר בנבחרת מצוינת. אסור לשכוח שיש לה בהרכב את ערן זהבי, שכבש המון שערים במשחקים האחרונים".

ב"דיילי רקורד" הכתבים הימרו על התוצאה. מתוך שמונה, שבעה הימרו על ניצחון של הנבחרת המקומית - רובם, אגב, עם תוצאה מינימלית של 0:1 או 1:2 - ואחד הלך על 1:1. גורדון פארקס, היחיד שהימר על תיקו, כתב: "אלה תמיד משחקים די שקולים מול יריבה שלצערנו היא בערך ברמה שלנו בימים אלה ותיקו בהחלט ייתכן. המפדן פארק מלא יכול בהחלט לעבוד לטובתנו, אבל יכול להיות שלערן זהבי יהיה משהו אחר לומר בנושא".

קית' ג'קסון, שהלך על 1:2, כתב: "הנבחרת הגיעה רחוק מדי כדי לתת לזה לחמוק עכשיו. סטיב קלארק והשחקנים שלו כישרוניים מדי כדי לא לעשות את הצעד האחרון. זה יהיה מותחן, אבל לדעתי בילי גילמור, קאלום מקגרגור וג'ון מקגין יחזיקו במפתח לשליטה במרכז המגרש. לינדון דייקס וצ'ה אדמס יקשו מאוד על ההגנה הישראלית".

דייויד מקארת'י, שהלך על 0:1: "זה יהיה מפגש קשה מול קבוצה שתמיד מקשה על סקוטלנד. מה שיכול לעשות את ההבדל זה העליות של ניית'ן פאטרסון באגף ימין. מבחינה הגנתית הוא חייב לשים לב למנור סולומון, אבל התקפית הוא יכול לאיים מאוד על ישראל". סקוט ברנס הוסיף: "זה כנראה המשחק הגדול ביותר מאז גמר פלייאוף העלייה ליורו מול סרביה. אנחנו יודעים שניצחון יקרב את הנבחרת מאוד להבטחת המקום השני ואני מצפה שסקוטלנד תעשה את זה. אני חושב שדייקס ומקגין יכבשו וייגמר 1:2".

אנדרו רוברטסון שחקן נבחרת סקוטלנד מול ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
"המפדן פארק מלא יכול בהחלט לעבוד לטובתנו, אבל יכול להיות שלערן זהבי יהיה משהו אחר לומר בנושא". זהבי מול רוברטסון/רויטרס

ב"סאן" הסקוטי כתב מייקל סטיוארט טור: "בלי חרטות. זה הדבר היחיד שאני מצפה מסקוטלנד כשהיא משחקת מול ישראל הפעם. ידענו שאנחנו צריכים להשיג תוצאה טובה באוסטריה במחזור שעבר ועשינו את זה. דנמרק הביסה את ישראל באותו ערב וזה היה בונוס גדול. זה אומר שניצחון בהמפדן והמקום השני כמעט בכיס. לכן אני רוצה שסקוטלנד תשאיר הכול במגרש. זה לא משחק בו אנחנו יכולים לחכות שמשהו יקרה. זה לא יכול להיות כמו במשחקים מול צ'כיה וקרואטיה ביורו כשלא עשינו דברים בצורה שונה. לא, הנבחרת של סטיב קלארק חייבת לתפוס שליטה במשחק הזה מההתחלה. אנחנו צריכים לשלוט בזה ואם נעשה כן, אפשר לנצח. אנחנו מכירים את ישראל היטב, שיחקנו נגדה שש פעמים בשנים האחרונות - ניצחנו פעמיים, שני משחקים נגמרו בתיקו והפסדנו פעמיים. הניצחון הגדול ביותר היה כמובן שחצי גמר פלייאוף יורו 2020, אז זה נגמר בפנדלים.

"הנסיבות שונות מאוד הפעם, אבל הניצחון ההוא מעניק לי הרבה תקווה. קלארק כבר הראה שהוא מסוגל לספק תוצאות במשחקים גדולים עבור סקוטלנד. הניצחון ההוא על ישראל היה אחד כזה, הניצחון על אוסטריה עוד אחד. לישראל יש שחקנים טובים, ערן זהבי בכושר נפלא וכובש הרבה בנבחרת, אבל היא עדיין לא ניצחה אותנו בהמפדן בכל המפגשים האלה. והביטחון שלה בטח נמוך אחרי שהובסו 5:0 על ידי הדנים. בגלל זה אנחנו צריכים לשחק בצורה אגרסיבית והתקפית ולא לתת להם זמן להתאקלם. אם ניתן להם להיכנס למשחק, אנחנו עלולים להסתבך.

"זה בדיוק מה שקרה כששיחקנו נגדם במשחק הראשון במרץ. היה משחק של שתי מחציות שונות, המחצית הראשונה הייתה נוראית, ביברס נאתכו בן ה-33 ניהל את המשחק ואנחנו נראינו כמו הצל שלהם. קלארק שינה דברים במחצית ונראינו אחרת. אנחנו זקוקים לתכנית משחק כדי לוודא שלא יקרה מה שקרה במחצית הראשונה שם. אנחנו צריכים לכפות את סגנון המשחק שלנו עליהם ולא שיקרה הפוך. אני חושב שאם המשחק יהיה מתוח וצמוד, העובדה שהם לא ניצחו את סקוטלנד במשחק כל כך גדול תשב להם קצת בראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully