וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במכבי תל אביב על נאנלי וריינולדס: "כמה נהיה סבלניים?"

8.10.2021 / 6:35

הצהובים מתחילים לאבד את הסבלנות אחרי ההפסד הביתי לכוכב האדום והחיצים מופנים בעיקר לשחקנים החדשים: "אנחנו רחוקים מאוד משאר הקבוצות ביורוליג, זה לא מתקבל על הדעת". לסור: "לא כיבדנו את הקהל". וגם: האם שחרורו של נייט וולטרס היה טעות?

יאניס ספרופולוס אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על באיירן מינכן/צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את אחד ההפסדים המאכזבים שלה בשנים האחרונות כשנוצחה בביתה 75:63 בידי הכוכב האדום בלגרד. הצהובים פיגרו כבר ביותר מ-20 הפרש לפני שהצליחו לצמצם את התוצאה בדקות הסיום ולצאת בהפרש נמוך ממה ששיקף את התוצאה בהתמודדות.

מפתיחת המשחק הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, כשהסרבים פתחו ביתרון 0:10 וירדו ביתרון 10 גם בסוף הרבע הראשון. במכבי עוד נשארו מעט אופטימיים במחצית כשהתוצאה עמדה על 35:27 ליריבה, אך במחצית השנייה ההתפרקות המשיכה. סקוטי ווילבקין קלע 18 נקודות עבור מכבי, כולן מחוץ לקשת, ומתיאס לסור בהופעת הבכורה שלו הוסיף 16 נקודות, רובן ברבע האחרון.

"התקפית התקשינו, במיוחד ברבע הראשון בו איבדנו 8 כדורים, המשחק הואט והתקשינו מאוד. זה השפיע על ההגנה שלנו, שגם לא הייתה מספיק טובה. אנחנו צריכים להיראות טוב יותר", הודה אנג'לו קלויארו בסיום המשחק ודיבר על התחושות בחדר ההלבשה, "זה קשה, אבל עדיין מדובר בשלב מוקדם. דיברנו על מה צריך לעשות כדי לשחק טוב יותר. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר, זה רק המשחק השני של העונה. זה הפסד רע, שיחקנו נורא. אבל אנחנו מבינים שזה עדיין מוקדם וצריכים להשתפר. זה ייראה אחרת בהמשך".

לסור לא חיפש תירוצים ואמר: "הפסדנו ב-12, אבל כבר היינו בפיגור 20 הרבה זמן וכלום לא עבד. הם הכתיבו את הטון של המשחק, כל הזמן ניסינו להגיב. בדוח הסקאוטינג ראינו שאף קבוצה לא קלעה עליהם יותר מ-70 נקודות, זה מה שהם עושים, הם עצרו את פנרבחצ'ה על 61 נקודות בשבוע שעבר. הם קבוצת הגנה טובה מאוד, יש להם שחקנים חזקים מאוד. הם עשו עלינו עבודה טובה מאוד והיו מוכנים לשחק מולנו".

ביציעי יד אליהו עזבו כמה מאות אוהדים כבר 3-4 דקות לסיום ההתמודדות, ובשניות האחרונות כבר היו קרחות משמעותיות ביציעים. "כשאתה בא לכאן הדבר הראשון שאתה חושב עליו זה הקהל. זה ארגון נהדר, כשחותמים בקבוצה שזכתה בשש אליפויות אירופה מרגישים את כל מה שקורה סביב הקבוצה הזאת", המשיך לסור, "הייתה אווירה נהדרת, המשחק לא היה טוב והאווירה עדיין משוגעת. משחקים כאן בשביל הקהל, וצריך לכבד את זה, צריך לכבד את האנשים שבאים לראות אותנו. צריך להילחם בשבילם. 11 אלף אנשים שילמו כסף כדי לראות אותנו, צריך לכבד אותם. לא עשינו עבודה מספיק טובה היום, יש לנו עוד דרך ארוכה אבל ניראה טוב יותר בהמשך".

מתיאס לסור שחקן מכבי תל אביב מול הכוכב האדום בלגרד. דני מרון
גם לסור מבין: "אכזבנו את הקהל"/דני מרון

2. במכבי תל אביב סיפרו בסיום המשחק על הפער שיש בין איך שהם רצו להיראות לבין מה שהיה בפועל על המגרש. "היו לנו 15 דקות טובות בשני משחקים עד עכשיו, זה מעט מדי גם עם כל מה שעבר עלינו", אמר אחד מאנשי המועדון אמש, "הובסנו מול קבוצה שהייתה בלי כמה שחקני מפתח שלה. זה פשוט לא מתקבל על הדעת".

למרות שבמועדון לא ניסו לתרץ, כן דיברו על הבעיות שהשאיר גל הקורונה שפקד את יד אליהו בתחילת ספטמבר. "ברור שבגלל הקורונה לא שיחקנו משחקי אימון באירופה, זה לא היה מצב אידיאלי אבל זה המצב וצריך להתמודד. היום ההתקפה שלנו הייתה איטית ותקעה גם את ההגנה", ניסה קלויארו לנתח.

"אנחנו רחוקים בערך שלושה שבועות של אימונים משאר הקבוצות, וזאת עוד הערכה אופטימית", אמר אחד מאנשי מכבי כבר במחצית המשחק, "מדובר על שלושה שבועות של אימונים של לעבוד על תרגילים, תיאום, כושר גופני. זה משמעותי מאוד, לא ברור מתי נוכל להתגבר על זה, אבל אנחנו במירוץ ובינתיים רואים שהדברים רחוקים מלעבוד. זה מתסכל כי השקיעו פה הרבה מאוד כסף וצריכים להיות עכשיו סבלניים עם המצב הזה. לא ברור כמה סבלנות תהיה לכולם, כולל לקהל".

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין עם אנג'לו קלויארו. דני מרון
מרחק עצום משאר היריבות ביורוליג. שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

3. במקביל לחוסר שביעות רצון כללי מהסיטואציה, בקבוצה לא מסתירים גם חוסר שביעות רצון ספציפי מכמה שחקנים. בעוד קינן אוואנס ויפתח זיו שחיברו מדד משותף של 9- מקבלים הנחה משום שלא שיחקו ברמות הללו לפני כן, שחקני החיזוק האחרים בהחלט ראויים לתלונות ולביקורות.

ג'יימס נאנלי איכזב משחק שני ברציפות עם 5 נקודות בכמעט 30 דקות על המגרש. התלונות כלפי נאנלי נובעות בעיקר מקבלת ההחלטות שלו מתי לזרוק, ולמרות שהוא לא כופה את עצמו על המשחק, הוא לא מסייע כפי שמצפים ממנו.

ג'יילן ריינולדס הלהיב לפני שבועיים נגד הפועל ירושלים בגביע ווינר, אבל מאז נראה כמו הצל של עצמו. "הוא לא טוב, אין תירוצים", אמר אחד מאנשי הקבוצה על ריינולדס, שנראה מתוסכל מאוד בסיום, "בינתיים זה לא מה שאנחנו מצפים ממנו והוא צריך להתעלות עם הפציעה של ז'יז'יץ'".

השלישי שהוזכר בביקורות הוא דרק וויליאמס שתרם 6 נקודות ב-18 דקות, אך שוב החטיא מספר לייאפים, ופשוט לא מתפקד. אנשים במכבי הודו כי הם אפילו מרחמים על הבחירה השנייה בדראפט שפספס את רוב ההכנה שהייתה לקבוצה ומאמינים כי בעוד חודש הוא ייראה טוב יותר, אם זה לא יהיה מאוחר מדי.

ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא עומד בציפיות בינתיים. ג'יילן ריינולדס/דני מרון

4. כבר היום תחזור הקבוצה להתאמן לקראת משחק הליגה הראשון של העונה מחר (שבת, 21:00) נגד הפועל חיפה בהיכל. בקבוצה יצטרכו לקבל החלטות לגבי זהות השחקנים שיתלבשו להתמודדות, כשג'ייק כהן ועודד ברנדווין שלא נרשמו למשחק נגד הכוכב האדום יהיו בסגל.

בשבוע הבא מחכים למכבי שני משחקי יורוליג, נגד מילאנו בחוץ ביום שלישי, ויומיים לאחר מכן משחק חוץ נוסף נגד וילרבאן. בקבוצה הודו שביכולת הנוכחית יהיה קשה מאוד לגרד ניצחון באחד מהמשחקים הללו, ומקווים בעיקר לשיפור ממה שנראה על המגרש.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אפשר לגרד ניצחון בשבוע הכפול? ספרופולוס/דני מרון

5. וכדי להפוך את המשחק אמש לכואב עוד יותר, הגיע נייט וולטרס, שריד לעונת 2019/20 הנהדרת של מכבי תל אביב, וקלע 17 נקודות תוך כדי ניהול משחק פנטסטי במה שזיכה אותו לאחר מכן בפרגון מצד מאמנו דיאן ראדוניץ': "זה היה המשחק הכי טוב של נייט במדי הכוכב האדום בשנתיים שהוא כאן".

גם במכבי תל אביב פרגנו לוולטרס, ואנג'לו קלויארו אמר: "אנחנו יודעים שנייט חתיכת שחקן. כיף לשחק נגד חברים שלך לשעבר, כשאתה על המגרש אתה לא חושב על זה יותר מדי. הוא קלע שלוש שלשות שדי סגרו את המשחק. היה לו משחק טוב".

במכבי הודו אמש כי אם וולטרס לא היה נפצע בצורה קשה במהלך העונה ההיא, סיכוי גבוה שהיה ממשיך. אלא שהפציעות שגרמו לו להחמיץ חלק ניכר גם מהעונה שעברה כששיחק בקאזאן, הפכו אותו להימור שבמועדון החליטו לא לקחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully