וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר צוברי: "לא השגתי את כל המטרות, אבל אני שלם עם עצמי"

עודכן לאחרונה: 7.10.2021 / 18:38

המדליסט האולימפי מבייג'ינג 2008 סיכם את הקריירה שלו: "זכיתי בעם מיוחד, תמיד פרגנו לי, שמחו בשבילי ורצו שאצליח"

שחר צוברי שייט ישראלי/עריכת וידאו: טל רזניק

שחר צוברי סיכם במסיבת עיתונאים קריירה מפוארת, בה הוא הודיע היום (חמישי) על פרישה משייט בגיל 35. רגע לפני מינויו הרשמי לתפקיד מאמן נבחרת ישראל לנשים ב-IQFoil, הדגם החדש בו יתחרו גולשי הרוח החל מאולימפיאדת פריז 2024, המדליסט האולימפי לשעבר נפרד מהגלשן ומדבר על רגעי השיא שלו.

שחר צוברי שייט ישראלי. ., מערכת וואלה!
נפרד מהגלשן. שחר צוברי/מערכת וואלה!, .

צוברי אמר: "תודה רבה לכל מי שנמצא כאן ואני מצטער בפני כל מי שגולש ומפספס עכשיו רוח צפונית חזקה. קשה לסכם 20 שנות פעילות, זה מרגיש קצת כמו חיים שלמים, אבל קצת יותר קשה להתרגל לזה שאין גלשן מתחת לרגליים. אני רוצה להודות לכל מי שהיה איתי. אני מסתכל אחורה ותוהה לגבי הדרך, ההישגים, הכישלונות. למרות שאני מרגיש שלא השגתי את כל המטרות שרציתי והצבתי לעצמי, אני מגיע לרגע הזה שלם עם עצמי ולא חושש מהאתגרים שעוד יגיעו. תודה לכל מי שהיה שם, זכיתי באנשים מיוחדים שיעזרו לי. זכיתי בעם מיוחד, קיבלתי המון עידוד וחיזוק. אלו הדברים שנותנים את הדלק להמשיך. הרגשתי תמיד שאני לא מחויב רק לעצמי, אלא להרבה אנשים שמצפים ממני ומפרגנים לי ורציתי להצליח בשבילם. ההורים לימדו אותי לא לעשות לעצמי הנחות, תמיד שימשו עבורי כעוגן. הם תמיד היו שם וזה היה חוף המבטחים שלי".

אמו של שחר צוברי, ורד, התרגשה מאוד ואמרה: "הכול התחיל כשאבא החליט שאתה צריך לפרוק את האנרגיות שלך וכילד אילתי זה היה חייב להיגמר בים. הענקת לנו התרגשות וגאווה ורגעים גדולים במהלך הקריירה שלך. היו לך רגעים בספורט ששייכים לגדולי הספורטאים בעולם, אבל אני רוצה לדבר על רגעי היום יום איתך. רגעים בהם ליבי התפוצץ מגאווה. דווקא הימים האפורים יותר היו רגעי השיא בחיי כאמא. תודה שלאורך כל הדרך היית קודם כל בנאדם ואז ספורטאי. תמיד נהגת בצורה ספורטיבית גם מול המתחרים שלך וגם כשניסו להוציא אותך מהכלים. הדרך תמיד הייתה חשובה לך יותר מהתוצאה הסופית. תודה על הכול".

יושב ראש איגוד השייט לשעבר גילי אמיר: "אנחנו נפרדים מספורטאי שנמצא בטופ מבחינת היכולות שלו וגם כבנאדם. מהרגע הראשון שנחשפתי לסיטואציה שאני יושב הראש והוא ספורטאי על, זה הרשים אותו מאוד. זה לא מובן מאליו. חבל לי שהוא איבד את האולימפיאדה האחרונה בגלל השנה החמישית. הוקמה חבורה חדשה של צהובים סביב שחר, הוא עשה מהלך מדהים, האציל את כל היכולות שלו עליהם גם כבנאדם וגם כספורטאי. אלה ילדים שנכנסו לצבא והוא במעמד שלו, אחרי שלוש אולימפיאדות, עשה משהו יוצא מן הכלל".

שחר צוברי גולש ישראלי בשדה התעופה אחרי שזכה במדליית הארד בבייג'ינג. ניר חורי
צוברי אחרי הזכייה במדליית הארד בבייג'ינג 2008 עם שני הוריו/ניר חורי

צוברי שנולד וגדל באילת החל לגלוש כבר בגיל 7, ובגיל 14 זכה במדליית כסף באליפות העולם לנערים. בגיל 17 הוא כבר הוכתר לאלוף העולם לנוער, ועם המעבר של הדגם האולימפי ממיסטרל לניל פרייד הקדים צוברי בן ה-20 את האלוף האולימפי גל פרידמן וזכה באליפות ישראל ב-2006. ב-2008 הוא פרץ לתודעה העולמית כשסיים שלישי באליפות העולם באוקלנד, ובאותה שנה רשם את פסגת הקריירה שלו כשקטף מדליית ארד באולימפיאדת בייג'ינג 2008, והפך למדליסט היחיד במשלחת הישראלית במשחקים האולימפיים.

צוברי ייצג את ישראל גם באולימפיאדת לונדון 2012 בה סיים במקום ה-19, ובאולימפיאדת ריו 2016 בה סיים במקום ה-17. הוא החמיץ השתתפות גם בטוקיו 2020 לאחר שקבע את הקריטריון למשחקים אך בשל דחייתם בשנה נפתח המירוץ מחדש והוחלט בסופו של דבר להעניק את הכרטיס ליואב כהן. באליפויות אירופה לאורך השנים הוא זכה פעמיים בזהב (2009 ו-2010), פעמיים בכסף (2013 ו-2020) ופעם אחת בארד (2018).

  • עוד באותו נושא:
  • שחר צוברי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully