וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלויים על בלימה: מכבי תל אביב תפחית את ההסתמכות על ווילבקין?

7.10.2021 / 12:00

ההצהרות על חלוקת אחריות נרחבת יותר אצל הצהובים לא אומתו במשחק פתיחת העונה, אבל מול הכוכב האדום המנהיג הבלתי מעורער חייב לקבל עזרה. מדרק וויליאמס שרחוק מכושר, דרך ג'יימס ננאלי הלא יציב ועד ספרופולוס שמחפש פתרונות - ימי החסד מתחילים להיגמר

יאניס ספרופולוס אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על באיירן מינכן/צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

1. העזרה לווילבקין

"אני מרגיש הכי פחות חשוב להצלחה של הקבוצה מאז שהגעתי לכאן", כך אמר סקוטי ווילבקין ערב המשחק נגד באיירן מינכן. המציאות הייתה קצת שונה. מכבי תל אביב נתקעה, ווילבקין לקח אחריות, קלע 13 נקודות ברבע האחרון מתוך ה-28 שלו והוביל את הקבוצה לניצחון. אלא שהבנייה של הצהובים הייתה אמורה להתאים למשפט של הגארד, וכבר הערב (חמישי) היא צריכה להיות טובה יותר.

16 משחקים של מעל 20 נקודות רשם סקוטי ווילבקין ביורוליג במדי מכבי תל אביב בשלוש עונות ועוד משחק אחד העונה. ב-15 המשחקים שבאו לאחר אותן תצוגות נהדרות הצליח ווילבקין לשחזר רק פעם אחת את היכולת שלו, ממש לפני הפסקת הקורונה בעונת 2019/20, ולקלוע מעל 20 נקודות פעם נוספת. ב-14 משחקים זה לא קרה והממוצע הכללי שלו במשחק שלאחר התצוגות הנהדרות עומד על 11.5 נקודות מתוכן הוא קולע 2.1 שלשות ב-30 אחוזים.

הסטטיסטיקה אומרת שווילבקין לא יהיה גדול נגד הכוכב האדום, הוא כנראה גם לא יהיה חלש מאוד, אבל הצהובים יצטרכו הרבה יותר מהצוות המשלים שמסביבו. ג'ון דיברתולומאו היה האופציה המועדפת על יאניס ספרופולוס אחרי ווילבקין נגד באיירן והוא ענה עם 8 נקודות ב-22 דקות. קינן אוואנס עם 5 נקודות ב-15 וחצי דקות, יפתח זיו עם 2 נקודות ב-11 דקות וקמרון טיילור עם 2 נקודות ב-3 דקות יקבלו כנראה יותר הזדמנויות עם ווילבקין לא יהיה גדול שוב, ויצטרכו לתת יותר כדי לא להסתבך נגד הסרבים.

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
מי יעזור לו? ווילבקין/דני מרון

2. משחק הפנים

ההצגה של סקוטי ווילבקין עוד הצילה את הקו האחורי של הצהובים, אלא שהקו הקדמי נגד באיירן מינכן היה פשוט בחוסר תפקוד. רומן סורקין פתח כסנטר בחמישייה, לא התפקיד המועדף עליו, וסיים עם 3 נקודות ב-14 דקות. ג'יילן ריינולדס היה זה שהשלים אותו, וסיים עם 6 נקודות ב-26 דקות. במאני טיים, מי שחסם ועשה נקודות מריבאונד התקפה היה דווקא דריק וויליאמס. ובצד ההגנתי? 21 נקודות משותפות לאוגוסטין רוביט ואותלו האנטר, עוד 15 נקודות לדשון תומאס והרבה כאבי ראש ליאניס ספרופולוס.

חלק מכאבי הראש הללו אמורים להיפתר בזכות מתיאס לסור, שחקן הפנים הצרפתי שיערוך את הופעת הבכורה נגד הכוכב האדום, האקסית שלו. אלא שלסור נמצא כאן כמה ימים, רחוק מאוד מכושר משחק, ויהיה זה שישלים את ריינולדס, גם אם יבחר בסופו של דבר ספרופולוס לפתוח איתו בחמישייה.

הצהובים מקבלים את הכוכב האדום ללא ארון ווייט ומאיק צירבס, ועם הזדמנות לשפר תפקוד. רומן סורקין אמור לזוז לעמדה מספר 4 וג'ייק כהן או עוז בלייזר לא אמורים להתלבש. אם הקו הקדמי ימשיך בחולשתו, יאניס ספרופולוס בבעיה.

ג'יילן ריינולדס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כבר אין תירוצים. ריינולדס/דני מרון

3. הכושר של דרק וויליאמס

בסוף המשחק נגד באיירן מינכן סקוטי ווילבקין נעמד ליד שלטי הפרסום ונראה תשוש. לעומת דרק וויליאמס הוא היה נראה בכושר שיא. הפורוורד, שבמספר מהלכי קלאץ' בסיום המשחק תרם לניצחון הדרמטי, הודה שהוא היה עייף ובאזור חדרי ההלבשה התהלך בכבדות. ההערכה של אנשי מכבי תל אביב היא שעד שנראה אותו בכושר גופני משביע רצון ייקח עוד שבועיים-שלושה או אפילו יותר.

אלא שמכבי תל אביב צריכה את דרק וויליאמס בעיקר בזכות הנוכחות ההתקפית שלו. אם וויליאמס לא מסוגל לתרום, הקבוצה משחקת עם אנג'לו קלויארו בעמדה מספר 4 או עם רומן סורקין. היעילות ההתקפית של הראשון ידועה ושל השני עוד לא הוכחה ברמת היורוליג. וויליאמס מול הפורוורדים הרבים של הכוכב האדום יצטרך לתת 20 דקות טובות יותר, להיות אקטיבי בכל הזמן שלו על המגרש, וכדי שזה יקרה בכושר הגופני הרעוע שלו, יצטרך יאניס ספרופולוס לתת לו את המנוחה הראויה.

דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
רחוק מכושר אופטימלי. דרק וויליאמס/דני מרון

4. הקליעה של ג'יימס נאנלי

מלבד וויליאמס, ריינולדס וסקוטי ווילבקין, הסקורר הרביעי המוכח בסגל של מכבי תל אביב הוא ג'יימס נאנלי. ברור שהפורוורד יצטרך להיות דומה העונה למה שנתן בעונת 2017/18 בפנרבחצ'ה או לאחר מכן במילאנו, ולא כמו שנראה בעונה השלישית שלו במדים הטורקים.

נאנלי זכה כ-MVP של גביע ווינר, אך מבט על היציבות שלו מעלה תהיות. במשחק ההכנה הראשון נגד בני הרצליה הוא קלע שלשה אחת מ-9 ניסיונות. נגד מכבי ראשון לציון ברבע גמר גביע ווינר 1 מ-4 מחוץ לקשת, נגד ירושלים בחצי הגמר 3 מ-6 וחתם עם תצוגה נהדרת בגמר של 5 שלשות מ-6 ניסיונות. במשחק הראשון נגד באיירן מינכן שוב נאנלי הלך אחורה עם 1 מ-6 מחוץ לקשת.

איך מכבי תל אביב קלעה במשחקים הללו? 27 אחוזים נגד בני הרצליה, 17 אחוזים נגד ראשון לציון, 35 אחוזים נגד הפועל ירושלים, 38 אחוזים נגד הפועל אילת ו-31 אחוזים נגד באיירן, ותודה לסקוטי ווילבקין שבלעדיו זה מתחת ל-20 אחוזים.

ברוטציה הנוכחית הקליעה של נאנלי קריטית, ההנחות שניתנות לחלק מחבריו נטולי הכושר הגופני לא תקפות לגביו. העונה עוד נראה משחקים בהם הוא יזרוק יותר מ-10 שלשות, בינתיים מכבי צריכה אותו קולע כשהוא פנוי, ואת זה הוא עוד לא עושה באופן יציב.

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי. דני מרון
היד תתייצב? נאנלי/דני מרון

5. ניהול המשחק של יאניס

האחרון בקו ההתקדמות במכבי תל אביב חייב להיות יאניס ספרופולוס. כדי לעבור את הכוכב האדום ולהגיע לשבוע משחקי החוץ שמחכה למכבי בשבוע הבא, ספרופולוס חייב להיות חד יותר ממה שהיה בחמישי שעבר. חלק לא מבוטל מהנפילה של הצהובים רשומה על שמו כשאיבד את המומנטום בעזרת הרכב מוזר שכלל את קינן אוואנס, קמרון טיילור, אנג'לו קלויארו, עוז בלייזר ורומן סורקין. עם כל הכבוד ליריבה שממול ולמצב של מכבי תל אביב, היא חייבת לנצח את המשחק, ולמאמן שלה צריכים להיות פתרונות טובים יותר לבעיות (הלגיטימיות) של הסגל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully