וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי הכדורסל ביקשו להקדים את המשחק בין אלבה ברלין למכבי תל אביב

4.10.2021 / 13:15

פתיחת קמפיין הנבחרות במוקדמות גביע העולם תתנגש עם המפגש בין יובל זוסמן ותמיר בלאט לאלופה הישראלית ביורוליג. האיגודים בישראל ובגרמניה פועלים יחד לשינוי בלו"ז כדי לשחרר את השחקנים

יאניס ספרופולוס אחרי הניצחון של מכבי תל אביב על באיירן מינכן/צילום וידאו: דני מרון, עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

השאלה בנוגע לחלונות של משחקי הנבחרות הלאומיות בפיב"א נוגעת, כמו תמיד, להשתתפותם של שחקני היורוליג המחויבים לקבוצותיהם. מבחינתה של נבחרת ישראל, הבעיה הזו רק תלך ותחריף בעונה הקרובה: מלבד המוזמנים הפוטנציאליים ממכבי תל אביב, גם השתתפותם של יובל זוסמן ותמיר בלאט מוטלת בספק, לאחר שהצטרפו לאלבה ברלין.

משחקו הראשון של גיא גודס כמאמן הלאומי יתקיים ביום חמישי, 25 בנובמבר, בהיכל קבוצת שלמה נגד פולין במחזור הראשון של מוקדמות גביע העולם 2023. רצה הגורל, ובדיוק באותו ערב תארח אלבה את מכבי.

איגוד הכדורסל - בשיתוף עם האיגוד הגרמני - פנו לשתי הקבוצות בבקשה להקדים את המשחק ביניהן ביורוליג ב-48 שעות ליום שלישי, כדי שתהיה אפשרות ששחקניהן יוכלו להתפנות בזמן ולהצטרף לנבחרת גרמניה וישראל, ששובצו אגב לאותו בית במוקדמות.

יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין. רויטרס
התנגשות. זוסמן/רויטרס

אם המהלך לא יצלח, תיאלץ הנבחרת להסתדר בהופעתה הראשונה בקמפיין בלי שחקני היורוליג. היא תפעל לכך שזוסמן, בלאט והישראלים של מכבי תל אביב יחברו אליה ויטוסו מברלין לאסטוניה, לקראת המשחק השני בחלון, שייערך כעבור שלושה ימים.

לנבחרת יש עוד שלושה ליגיונרים מרכזיים. דני אבדיה לא יוכל לשחק בחלונות במהלך העונה, כמו יתר שחקני ה-NBA, בעוד ים מדר (פרטיזן בלגרד) ותומר גינת (לוולואה מטרופוליטנס) תלויים בשחרור מקבוצותיהם בסרביה ובצרפת. על פניו נראה כי במקרה הזה, הסוגיה פשוטה יותר: שני השחקנים יופיעו העונה ביורוקאפ, ששובת מפעילות בזמן חלונות פיב"א, כך שלא תהיה התנגשות ישירה בין המסגרות.

בלאט נפצע אתמול בקרסולו במשחק הגביע הגרמני, שבו ניצחה אלבה את טלקום בון. ההערכה היא שפציעתו אינה חמורה ולא תשבית אותו לתקופה ממושכת. זוסמן הצטיין עם 20 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully