וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על סרבני החיסון ב-NBA: "קיירי יכול להפסיד מאות מיליונים"

בברוקלין מחכים שאירווינג ייכנע "לפני שההשלכות על הקריירה יהיו מרחיקות לכת". בגולדן סטייט שומרים על מסתורין סביב מצבו של וויגינס "החולה"

ברוקלין נטס מתאמנת לקראת פתיחת עונת ה-NBA/חשבון הטוויטר הרשמי של ברוקלין נטס

גובר הלחץ על שחקני ה-NBA שטרם התחסנו נגד קורונה. אמנם הרוב המוחלט של השחקנים בליגה לא מערימים קשיים - 95 אחוז מהם כבר חוסנו לפחות במנה אחת - אבל הסערה סביב שחקנים כמו קיירי אירווינג, בראדלי ביל ואנדרו וויגינס שלא חוסנו נמשכת, ומשפיעה על השיח על הליגה בארצות הברית.

וויגינס לא רשאי לקחת חלק באימוני פתיחת העונה של גולדן סטייט בגלל חובת ההתחסנות שחלה בסן פרנסיסקו, ואם לא יחוסן הוא עלול להחמיץ משחקים רבים לאורך העונה, כולל כל משחקי הבית. הלילה ערכו הווריירס אימון מלא בצ'ייס סנטר, ו-וויגינס כלל לא נכח במקום אחרי שלפי סטיב קר "הוא מעט חולה".

קר נשאל שאלות נוספות אודות מצבו של וויגינס ולמרות שסירב להרחיב, הוא טען שייתכן שוויגינס יחזור למסגרת הקבוצתית בימים הקרובים ואולי אף יטוס עם הקבוצה למשחק קדם העונה מול פורטלנד. כך או כך, וויגינס יאבד 350 אלף דולר על כל משחק שיחמיץ - אם יחמיץ (כשנשאל על כך ביום הפתוח לתקשורת בשבוע שעבר השיב ש"זה הכסף שלי, לא שלכם, אל תדאגו לגבי זה").

לפי סטיב קר, "אנחנו מאמינים שהוא יעמוד לרשותנו בזמן הקרוב", אבל התהליך בכל מקרה ייקח כמה שבועות, ואם וויגינס יתחסן, הוא ייאלץ להמתין לפחות שבועיים לפני שיהיה רשאי להתאמן או לשחק עם הקבוצה בסן פרנסיסקו.

שחקן גולדן סטייט ווריירס אנדרו וויגינס. Ezra Shaw, GettyImages
ימשיך להיות מודר מהאימונים? וויגינס/GettyImages, Ezra Shaw

במקביל, גם הלחץ על קיירי אירווינג גובר. בעלי הנטס, איש העסקים הסיני ג'וזף צאי, הבהיר בסוף השבוע שלמרות ש"לכל אחד יש בחירה אישית בעניינים רפואיים", הוא מצפה מאירווינג להיות זמין ככל שניתן לקבוצה, "כדי שנוכל לעמוד במטרה שכולנו יודעים מהי - זכייה באליפות".

בתקשורת הניו יורקית משוכעים שאירווינג יתרצה ויתחסן בסופו של דבר. "מקורבים לקיירי טוענים שהם יופתעו אם הוא לא ישתף פעולה בסופו של דבר, ובטוחים שהוא כן יתחסן, כי הוא מבין מה הוא עלול להפסיד", אמר הכתב איאן בגלי. "הוא יודע שלנטס יש סיכוי מצוין לזכות באליפות וזאת הייתה המטרה שלו מאז שהגיע לכאן. בברוקלין מאמינים שהוא לא באמת יתעקש עד כדי כך שיסכים להפסיד משחקים ואימונים".

עוד בוואלה!

העיר ניו יורק והנהלת ה-NBA שולחים מסר ברור לקיירי אירווינג

לכתבה המלאה
שחקן ברוקלין נטס קיירי אירווינג. Elsa, GettyImages
גם הבעלים מתחיל ללחוץ. קיירי/GettyImages, Elsa

ב-ESPN טוענים שגם השחקנים מחכים שאירווינג יתחסן, למרות שבינתיים הוא רשאי להתאמן עם הקבוצה. "הנטס יודעים שהם זקוקים לקיירי אירווינג. הבעלים מכבד את הדעה של קיירי, אבל באותה נשימה לא יתייחס בסלחנות למי שלא מיישר קו עם המטרות של הקבוצה העונה".

לפי כתב בריאן ווינדהורסט ESPN, אירווינג צריך לקחת בחשבון לא רק את מאות אלפי הדולרים שיאבד כל על משחק שיחמיץ, אלא גם מאות מיליונים שהוא עלול לפספס אם יעמוד על סירובו להתחסן וימשיך לפגוע במוניטין שלו בקרב בעלי ומנהלי הקבוצות.

"ג'ו צאי (בעלי ברוקלין) מראה סבלנות אדירה כלפי קיירי. גם בעונה שעברה היו כמה מקרים שבעלים אחרים היו מגיבים להם בצורה הרבה יותר אגרסיבית. אבל בשורה התחתונה קיירי יכול לקבל בקרוב הארכת חוזה של 190 מיליון דולר ואם הוא לא יאריך את החוזה הוא יהפוך לשחקן חופשי בקיץ הבא ויוכל לקבל חוזה מקסימום של 200 מיליון דולר. הבעלים של ברוקלין ובעלים אחרים יצטרכו להחליט בעצמם אם הם רוצים לחתום עם שחקן כזה על חוזה כזה", אומר ווינדהורסט. "לאור הבעיות שהיו איתו בשנים האחרונות ובמיוחד לאור ההתפתחויות האחרונות סביבו, להמר עליו כבר נראה הרבה פחות בטוח. קיירי לוקח פה סיכון עצום שעלול לגרום לו להפסיד מאות מיליוני דולר. זה הזמן שלו להחליט מה הוא באמת רוצה לעשות עם החיים שלו, כי ההשלכות של המעשים האחרונים שלו עלולות להיות מרחיקות לכת על הקריירה שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully