וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמה מיוחדת: הלקח שפדרו לימד את ז'וזה מוריניו בדרבי של רומא

27.9.2021 / 12:30

חיבור לא מוצלח בצ'לסי הפך את ההערכה בין המאמן לשחקן הכנף לאיבה מתמשכת, שהגיעה לשיאה הקיץ כשהפורטוגלי זרק את הספרדי מרומא. קרב האקסים בדרבי של עיר הנצח היה הרגע של פדרו לגמול לו - והוא עשה את זה בגדול. יוכין על הגיבור החדש של לאציו

נאפולי - קליארי 0:2/ספורט1

במאי, במחזור הלפני האחרון, היתה לרומא מטרה אחת כדי לסיים את העונה המאכזבת עם טעם טוב בפה - ניצחון בדרבי החם על לאציו, ופרדו היה זה שהבטיח אותו. הספרדי הוותיק לקח את הכדור באמצע המגרש, קירקס את ההגנה, שלח טיל מחוץ לרחבה לפינה ברגלו השמאלית, קבע 0:2 בדקה ה-78, ויצא לצהלה אדירה עם חבריו. כל היציעים באדום-צהוב צהלו יחד איתו. הם לא יכלו לדמיין מה יקרה בחלוף ארבעה חודשים בלבד.

אתמול כבר לבש פדרו תכלת בדרבי הלוהט, ושוב שם את הכדור ברשת. גם הפעם הוא קבע 0:2, רק בתחילת ההתמודדות. הוא שלח את הכדור לאותו השער וכמעט מאותה הבלטה, אבל לפינה השנייה, בנגיעה אחת במתפרצת אחרי מסירה פנטסטית של צ'ירו אימובילה, ובימין - כי הרי הוא שולט בשתי הרגליים באותה מידה. בסופו של דבר, הוא גם ניצח - הפעם 2:3, ונכנס לספרי ההיסטוריה כשחקן השלישי בלבד שמבקיע לשני הצדדים בקרב המיוחד והטעון הזה.

השני היה אלכסנדר קולארוב שהתחיל את דרכו באיטליה בלאציו, ושב לעיר הנצח למדים האדומים אחרי שבע שנים במנצ'סטר סיטי. הראשון הוא ארנה סלמוסון השבדי - והוא היה גם היחיד עד אתמול שהבקיע לשתי הקבוצות באותה שנה קלנדרית, במרץ ובנובמבר 1958. החלוץ המיתולוגי לא חגג אז כאשר כבש לזכות רומא מול לאציו, והפך למעשה לשחקן הראשון שבחר לכבד כך את אוהדי האקסית. המעבר באותו קיץ בוצע בניגוד לרצונו - לאציו פשוט הייתה חייבת למכור את הכוכב הגדול שלה על מנת להימנע מפשיטת רגל, ורומא ניצלה את המצב כדי להגיש את ההצעה הגבוהה ביותר ולהכאיב מאוד ליריבה המושבעת. אתם מוזמנים לקרוא את סיפורו המיוחד כאן. לעומתו, פדרו חגג. ועוד איך הוא חגג!

שחקן לאציו, פדרו, חוגג. רויטרס
הכאיב לאקסית, ובעיקר למוריניו. פדרו חוגג אתמול/רויטרס

מוריניו הביא אותו לצ'לסי

זה היה צפוי לנוכח הנסיבות בהן חצה את הכביש. כאשר הגיע לרומא באוגוסט 2020, הוא חתם על חוזה לשלוש שנים, והתכוון לשחק בה עד גיל 36 - אולי זו הייתה אמורה להיות התחנה המשמעותית האחרונה בקריירה לפני החזרה לאיים הקנריים. במקום זאת, הוא נזרק אחרי עונה אחת בלבד בעקבות הגעתו של ז'וזה מוריניו. הפורטוגלי הודיע למועדון באופן מיידי כי הספרדי לא נמצא בתוכניותיו, לא לקח אותו למחנה טרום עונה, וכפה על הצדדים לבטל את חוזהו.

העלילה הזו משעשעת, כי שש שנים בלבד קודם לכן, בשלהי חלון ההעברות ב-2015, עשה מוריניו שמיניות באוויר על מנת להביא את פדרו לצ'לסי. הקיצוני, שהבין כי הקדנציה המפוארת שלו בברצלונה הגיעה לסיומה, ניהל אז משא ומתן מתקדם עם מנצ'סטר יונייטד, אבל המיוחד מסטמפורד ברידג' התקשר אליו אישית פעמים רבות ולא נח עד ששכנע אותו כי זה הפרוייקט הנכון עבורו. "ז'וזה אמר שהוא זקוק לי על מנת לחזק את הקבוצה. הוא זכה בתארים בכל מקום אליו הגיע, ואני מצפה בקוצר רוח לעבוד איתו", הסביר אז הכוכב. אוהדי בארסה לא ראו אז בעין יפה את החלטתו להצטרף לקבוצה שהפכה ליריבה מרה מבחינתם, ולמאמן שמיצב את עצמו כאויב מספר אחת של פפ גווארדיולה וקאמפ נואו באופן כללי.

עוד בוואלה!

מוריניו זעם: "הכדורגל האיטלקי השתפר מאוד, חבל שהשופטים לא"

לכתבה המלאה
פדרו לצד ז'וזה מוריניו בימיהם המשותפים בשורות צ'לסי. Shaun Botterill, GettyImages
היחסים עלו על שרטון. פדרו ומוריניו בצ'לסי/GettyImages, Shaun Botterill

אין מחילה על הביקורת

העונה הזו של צ'לסי התרסקה במהירות. מוריניו פוטר בדצמבר, ופדרו גילה כי תקוותיו לעבודה פוריה עם בוס לא התממשו בלשון המעטה. בדיעבד, הוא מתח ביקורת חריפה על הפורטוגלי, וציין בין היתר: "רמת האמון בין השחקנים למאמן הייתה נמוכה מאוד. שום דבר לא היה נכון". הוא אף לקח בקולניות את הצד של אנטוניו קונטה בזמן הסכסוך המתוקשר בינו למוריניו שעמד על הקווים של מנצ'סטר יונייטד.

האמירות האלה לא נשכחו, כפי שגילה הספרדי הקיץ. מוריניו היה מוכן ליישר את ההדורים עם הנריך מחיטריאן וקיבל ברצון את כריס סמולינג, אבל פדרו נמחק אצלו לצמיתות. מאחר שהסיבוב השני של פדרו בעונה שעברה היה חלש יחסית, למעט השער בדרבי, היה לו קל להסביר להנהלה שאין בו צורך - מה גם שמדובר בבעלים חדשים, ופדרו בכל מקרה לא היה הרכש שלהם.

מבחינת פדרו, זו הייתה התפתחות מצערת. הוא לא רק חש חוסר כבוד כלפיו מצד רומא, אלא גם לא השתוקק לעזוב את בירת איטליה, בה הרגיש נוח מאוד אחרי המעבר. לא טריוויאלי להזיז את המשפחה ממקום למקום בכל שנה, ולכן העניין שגילו בו מועדונים רבים לא ריגש אותו במיוחד. ואז צץ במוחו של מאוריציו סארי הרעיון הפשוט. המאמן החדש של לאציו אמר למנהל הספורטיבי איגלי טארה - אם היריבה העירונית באמת מוכנה לשחרר את פדרו ללא תמורה, זה הזמן לפעול.

מאמן לאציו מאוריציו סארי לצד מאמן רומא ז'וזה מוריניו. רויטרס
קפץ על המציאה. סארי לצד מוריניו/רויטרס

סארי סומך על הווינר שלו

בניגוד למוריניו, סארי נהנה עד הגג לעבוד עם פדרו בצ'לסי בעונה הבודדת שניתנה לו בסטמפורד ברידג' ב-2018/19. הוא סיים אותה עם תואר ראשון בחייו כאשר זכה בליגה האירופית, ולקראת הגמר מול ארסנל בבאקו אמר לעוזרו ג'אנפרנקו זולה: "אני שם בהרכב את פדרו ואת אוליבייה ז'ירו. תבחר אתה את כל היתר". על הספרדי הוא סמך בעיניים עצומות. "הוא שחקן של משחקים גדולים שזכה בכל תואר אפשרי. הוא תמיד מספק את הסחורה ברגע האמת. אני אוהב מאוד את הסגנון שלו - תמיד פנוי למסירה, טכני, מהיר. יש לי חיבה מיוחדת לשחקנים מסוגו", אמר סארי. זה היה בדיוק השחקן שחיפש כדי להתאים את הסגל למערך היחיד שהוא מעוניין ליישם - 3-3-4 עם קיצונים קלאסיים.

ופדרו? הוא אהב מאוד לעבוד איתו, וגם עם קונטה. בזכותם הוא התחבר לכדורגל האיטלקי. בזכותם בחר להמשיך את הקריירה בארץ המגף. כעת, בזכותו של סארי הוא קיבל צ'אנס להימנע ממעבר דירה, לחוות את היריבות העצומה ברומא מהצד השני, ולנסות להראות למוריניו מאיפה משתין הדג. הגעתו של סארי ללאציו הייתה מתנה משמיים. ההחלטה הייתה קלה מאוד עבורו, והכל נסגר במהירות שיא. הידיעות הראשוניות על העניין של הנשרים בפדרו הופיעו בתקשורת האיטלקית ב-17 באוגוסט. ב-19 באוגוסט כבר בוצעה החתימה. התברר כי רומא העניקה ללאציו על מגש את החלק החסר לפאזל.

שחקן לאציו, פדרו, חוגג. רויטרס
החלק החסר בפאזל. פדרו/רויטרס

יהיה תואר נוסף לאוסף?

לאוהדים בתכלת היו ספקות מסוימים לגבי הספרדי החדש שלהם. אחרי הכל, מדובר באיש שחגג בהתלהבות שער בדרבי מולם ממש לא מזמן. המעבר הזה ממש לא שגרתי - בכל ההיסטוריה קדמו לפדרו ארבעה שחקנים בלבד שעברו ישירות מרומא ללאציו או להיפך. המקרה האחרון היה אי שם ב-1985, והיה זה השוער המחליף אסטוטילו מלג'וליו, אשר במאזנו משחק אחד בלבד ברומא. גם כושרו לא היה ברור אחרי תקופה לא מזהירה בריאותית. ההצלחה לא הייתה מובטחת בשום אופן, והייתה חשדנות טבעית כלפי המהלכים של סארי עצמו.

ואולם, התברר כי מדובר בבינגו. גם בגיל 34, יש לפדרו עוד הרבה מה למכור ברמה הגבוהה, והנחישות להוכיח את עצמו רק שידרגה אותו. ההיכרות המוקדמת עם המאמן הפכה את ההתאקלמות לקלה, והספרדי מצא שפה משותפת עם צ'ירו אימובילה לו בישל כבר במחזור השני, ב-1:6 על ספציה. היו אלה שבועות שמחים אחרי קיץ מתסכל, וההכנות לדרבי הלכו נהדר. אפשר היה לחוש כי פדרו הולך לזהור מול מוריניו - וזה בדיוק מה שקרה. אפשר להבין את האושר שלו אחרי הכיבוש. הנקמה במוריניו הייתה מתוקה במיוחד.

אפשר כבר להתחיל לספור את הימים עד הדרבי הבא במרץ, ולחלום בזהירות על תואר חדש כלשהו עם סארי. פדרו זכה בגביע העולם, באליפות אירופה, בליגת האלופות, בליגה האירופית, באליפות ספרד, בגביע הספרדי, באליפות אנגליה, בגביע האנגלי, וגם בסופרקאפ האירופי ובאליפות העולם למועדונים. אין עוד שחקן בהיסטוריה עם רשימה כזו. למה לא להוסיף לה גם משהו באיטליה?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully