וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה במלכוד: קומאן "נראה כמו גופה", קרויף לא רוצה להחליפו

לאפורטה זימן את המאמן לשיחה קשה אחרי התבוסה מול באיירן, אבל אף אחד לא ממהר לקחת על עצמו את האתגר על הקווים. הפרשנים לוחצים לשינוי, אבל מיואשים: "מה כבר יכול להשתנות?"

תקציר: ארגנטינה - בוליביה 0:3/ספורט1

ברצלונה התעוררה הבוקר (רביעי) למציאות חדשה וכואבת, אחרי סטירת הלחי שקיבלה מבאיירן מינכן במחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות. בתקשורת הספרדים טוענים שהלחץ על רונאלד קומאן הולך וגובר בעקבות התבוסה 3:0, ולפי "אל צ'ירינגיטו", המאמן נקרא בסיום לישיבת חירום עם הנשיא ז'ואן לאפורטה. לפי הדיווחים היה מדובר ב"שיחה קשה", כשגם המנהל הספורטיבי מתאו אלמאני וסגן הנשיא רפאל יוסטה נשארו בקמפ נואו שעות ארוכות אחרי המשחק.

לפי דיווחים נוספים בקטאלוניה, המועמד לרשת את קומאן על הקווים אם הההולנדי אכן יפוטר, הוא ג'ורדי קרויף. אקס מכבי תל אביב שמוגדר כמנהל טכני ומשמש למעשה כיועצו הקרוב של לאפורטה, אמנם התעקש בעבר שאין לו שום כוונה להחליף את קומאן ושאין לו שאיפות לחזור לאמן בתקופה הקרובה, אבל לאפורטה רואה בו ברירת מחדל סבירה, ומשוכנע שהוא יוכל לשמש כמאמן זמני עד סוף העונה.

מאמן ברצלונה רונאלד קומאן. David Ramos, GettyImages
מי בכלל רוצה לקחת על עצמו את משימת ההתאבדות הזו במקומו? קומאן אתמול/GettyImages, David Ramos

יחד עם זאת, קרויף לא ימהר להסכים להחלטה כזאת. לפי דיווחים, הוא לא מעוניין בתפקיד וכמו אנשי מקצוע רבים אחרים, "מבין שיש לו בעיקר מה להפסיד" אם ייקח על עצמו את האתגר לייצב את הקבוצה שנראית בדעיכה ברורה. גם האופציה למנות את צ'אבי למאמן לא עומדת על הפרק כרגע, הן בגלל הסירוב של שחקן העבר והן בשל הספקות שיש ללאפורטה לגביו.

כך או כך, גם הביקורות על לאפורטה הולכות וגוברות. הנשיא לא הסתיר בעבר את העובדה שקומאן (שהגיע בתקופה בה ז'וספ מריה ברתומאו שימש כנשיא) הוא לא יותר מברירת מחדל מבחינתו, וחילופי ההאשמות ההדדיים בינו לבין המאמן בימים שקדמו למשחק מול באיירן לא תרמו למצב הרוח במועדון. לאפורטה אמנם נתן הצהרת אמון פומבית בקומאן לפני המשחק ואמר שהוא "בוטח בו", אבל בברצלונה יודעים שאלו הן הצהרות מן השפה ולחוץ ושהוא לא באמת מאמין בו.

"ברור שיש לכך השפעה ישירה על היכולת של ברצלונה. לאפורטה פועל נגד קומאן מאחורי הגב, פעם עם הדלפה, פעם עם הודעה כלשהי...בסופו של דבר, זה לא עוזר לברצלונה", אמר הפרשן מאנו קרניו ב"אל לארגרו". "אני יכול להבין את הסיטואציה שלו. הוא כבול למאמן שהוא לא מאמין בו ואין לו מספיק כסף כדי לזרוק אותו. אבל לשחרר אותו יהיה הדבר ההגיוני היחיד. לנסות למשוך זמן ולגרום לקומאן לעזוב מיוזמתו כדי לחסוך את הפיצויים, זה רק פוגע במועדון. אם אתה לא מחזיק מהמאמן, תפטר אותו. רואים את ההשפעה של זה גם על השחקנים. הם מבינים שעל הקווים מתהלכת גופה, שהמאמן שלהם הוא הראשון שישלם את המחיר, הראשון שהנשיא לא מאמין בו. לדברים האלה יש השפעה".

עוד בוואלה!

דיווח בספרד: "אם רונאלד קומאן יפוטר מברצלונה, ג'ורדי קרויף עשוי להחליפו"

לכתבה המלאה
נשיא ברצלונה, ז'ואן לאפורטה. רויטרס
"לחכות שקומאן יתפטר כדי לחסוך את הפיצויים? זה לא רציני". לאפורטה/רויטרס

מצד שני, ספק אם דמות אחרת על הקווים מסוגלת לשנות את ברצלונה מקצה לקצה. הסגל הנוכחי נראה לא מרשים, לא בשל ולא מספיק תחרותי, וגם בקטאלוניה מבינים שאף איש מקצוע לא יוכל לשנות את זה.

"התבוסה הזו היא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לברצלונה", אומר סוכן העבר והפרשן בהווה ג'וזף מינגאיה. "בארסה היא כמו מילאן של לפני חמש שנים. השחקנים לא ברמה הנדרשת. אז יפטרו את קומאן ויביאו מאמן אחר, שיגיע בדיוק לאותן תוצאות. מה כבר אפשר להשיג בזה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully