וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרסת הרשויות בברזיל: "ארגנטינה ניסתה להערים עלינו, ותיענש"

בזמן שההתאחדות הברזילאית הודתה שהופתעה מההתנהלות, משרד הבריאות סיפק הסברים. בנו של בולסונארו תקף את ארגנטינה, רישארליסון עקץ

תקציר: ברזיל - ארגנטינה, המשחק שפוצץ/ספורט1

הסקנדל סביב פיצוץ הקלאסיקו של דרום אמריקה בין ברזיל לארגנטינה נמשך. אחרי שארבעת השחקנים של ארגנטינה שלא הורשו כביכול לנחות בברזיל גורשו מהמדינה, הודו גם בהתאחדות הברזילאית שהופתעו לרעה מההתנהלות של משרד הבריאות, שאנשיו פלשו לאצטדיון בסאו פאולו חמש דקות מפתיחת המשחק וגרמו להפסקתו, כשהם מנסים לעכב את אמיליאנו מרטינס, ג'ובאני לו סלסו, כריסטיאן רומרו ואמיליאנו בואנדיה לחקירה. הארבעה הואשמו בדיווח כוזב לרשויות והואשמו בכך שנמנעו מלעדכן את ברזיל בכך ששהו ב-14 הימים האחרונים באנגליה, שמוגדרת כמדינה אדומה.

לזכותה של נבחרת ברזיל ייאמר שבהתאם להנחיות הממשלה, היא נמנעה מלזמן שחקני פרמיירליג לסגל הסלסאו לסבב המשחקים הנוכחי במוקדמות המונדיאל. יחד עם זאת, הסקנדל סביב הימצאותם של נציגי הפרמיירליג של ארגנטינה באצטדיון בסאו פאולו גרר חילופי האשמות.

ברזיל נגד ארגנטינה. GettyImages
סצנות מביכות, אבל מי אשם? אנשי משרד הבריאות על כר הדשא אתמול/GettyImages

ההתאחדות הברזילאית הודיעה אמש שהופתעה מההתנהלות של משרד הבריאות, וכי הנחיתה של ארבעת השחקנים בברזיל אושרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים. כמו כן, בהודעה מטעם ההתאחדות הברזילאית נמתחה ביקורת נוספת. "היה ניתן לפעול בצורה הולמת יותר ובעיתוי מוקדם יותר", נכתב. אנשי ההתאחדות הברזילאית עשו כל שביכולתם כדי לחדש את המשחק, וניהלו מו"מ עם נציגי משרד הבריאות שהגיעו למקום כשהם מציעים ששלושת שחקני ארגנטינה "הבעייתיים" שפתחו בהרכב יוחלפו במחצית. זה לא עזר, ובסיום ההתאחדות גם התנערה מאחריות. "אף גורם בהתאחדות לא התערב בפרוטוקול הקורונה שנקבע על ידי הרשויות. תפקידנו היה לגשר בין הגופים, ולא יותר מזה".

לאחר מכן סיפק גם נשיא משרד הבריאות הברזילאי הבהרות, וטען שהסצנה הביזארית של פיצוץ המשחק לאחר שהחל, נגרמה אך ורק בגלל פקקים בקרבת האצטדיון שגרמו לשוטרים להתעכב. לטענתו, המשחק לא אמור להיפתח מלכתחילה. "ארבעת השחקנים הכירו את המגבלות מרגע שנחתו כאן. לצערי הם לא צייתו להוראות שקיבלו", אמר.

מאז הארבעה גורשו מהמדינה, ואל המתקפה הצטרף גם פלאביו בולסונארו, בנו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. "ארגנטינה שיחקה משחקים וניסתה להערים על הרשויות שלנו. הם ידעו שהם מפרים את התקנות, מנעה ממשרד הבריאות גישה לשחקנים והעלתה אותם בכוח למגרש. צריכה להיפתח נגדם חקירה פלילית, והם צריכים להיענש בחומרה", כתב בולסונארו בטוויטר, והוסיף עקיצות לארגנטינה כשצייץ: "פלה גדול יותר ממראדונה. ברזיל אלופת העולם חמש פעמים".

עוד בוואלה!

שחקני ארגנטינה גורשו, גוברות ההערכות שברזיל תספוג הפסד טכני

לכתבה המלאה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בטקס צבאי בבירה ברזיליה, 25 באוגוסט 2021. רויטרס
מי נתן את ההוראה? בולסונארו/רויטרס

גם רישארליסון שנהנה לעקוץ את ארגנטינה לאחרונה, הגיב בלגלוג לפארסה וכתב מאנגליה: "משרד הבריאות הברזילאי 1 - ארגנטינה 0".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully