וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ארגנטינה גורשו, גוברות ההערכות שברזיל תספוג הפסד טכני

אחרי שעות של התבצרות בחדר ההלבשה בסאו פאולו, האלביסלסטה המריאו בחזרה לארגנטינה יחד עם ארבעת שחקני המריבה. בעקבות הגיבוי מפיפ"א וקונמבול: בארגנטינה מעריכים שברזיל תיענש בחומרה. סקאלוני זעם: "בשום שלב לא הודיעו לנו שלא נוכל לשחק"

תקציר: ברזיל - ארגנטינה, המשחק שפוצץ/ספורט1

ראינו כבר הרבה דברים מוזרים בכדורגל, ראינו הזיות בעידן הקורונה, אבל מה שקרה בברזיל הלילה (ראשון) שבר כל שיא אפשרי: המשחק בין ברזיל המארחת לארגנטינה במסגרת מוקדמות המונדיאל פוצץ מספר דקות אחרי פתיחתו אחרי ששוטרים נכנסו לדשא וניסו לעצור ארבעה משחקני ארגנטינה, שלכאורה שיקרו בחקירות האפידמיולוגיות שלהם.

שעות ארוכות לאחר מכן, כששגריר ארגנטינה בברזיל מתערב וארגנטינה מונעת מהשוטרים ומסוכני משרד הבריאות להיכנס לחדר ההלבשה ולעכב את ארבעת השחקנים - אמיליאנו מרטינס, ג'ובאני לו סלסו, כריסטיאן רומרו ואמיליאנו בואנדיה - האלביסלסטה "חולצו" מהאצטדיון והמשיכו משם ישירות לשדה התעופה, כדי לעלות על מטוס בחזרה לארגנטינה.

נבחרת ארגנטינה כולה עלתה למטוס, אולם ארבעת השחקנים למעשה גורשו מברזיל בעקבות הטענות שמסרו מידע כוזב לרשויות ונמנעו מלעדכן ששהו באנגליה הנחשבת למדינה אדומה בברזיל, ב-14 הימים האחרונים.

אחיו של אמיליאנו מרטינס סיפר לתקשורת הארגנטינאית הבוקר שברזיל נקטה בהליכים פליליים נגד השוער ונגד שלושת השחקנים הנוספים של ארגנטינה, שייתכן שלא יוכלו לנחות בברזיל בתקופה הקרובה. לפי ההסכם עם קבוצתו אסטון וילה, מרטינס אמור היה להמריא מברזיל לבידוד בקרואטיה כדי שיוכל לחזור לאנגליה בעוד 10 ימים, אולם הסנקציות של ברזיל שינו את התוכניות.

שחקני נבחרת ארגנטינה ממריאים מברזיל אחרי הסקנדל. מתוך טוויטר, צילום מסך
הבריחה מברזיל. שחקני ארגנטינה על המטוס בדרך הביתה/צילום מסך, מתוך טוויטר
ניימאר וליאונל מסי, שחקני נבחרת ברזיל וארגנטינה. GettyImages
המפגש ביניהם פוצץ, בגלל פארסה איומה. מסי וניימאר/GettyImages

שחקני ברזיל נשארו דקות ארוכות על כר הדשא אחרי המחדל, בעוד ששחקני ארגנטינה הזועמים ירדו מכר הדשא וכל זה קצת פחות מחודשיים אחרי שארגנטינה ניצחה על אדמת ברזיל וזכתה בקופה אמריקה. כשעה אחרי מועדו המקורי של המשחק, התאחדות כדורגל של דרום אמריקה הודיעה שהמשחק בוטל בגלל החלטת השופט. בברזיל טוענים שהרשויות הודיעו לארגנטינאים שעתיים וחצי לפני המשחק שיש בעיה עם ארבעת השחקנים, אלא שהקונמבול ופיפ"א מגבים את גרסת ארגנטינה, שירדה יחד עם השופטים מהמגרש כך שהיא לא צפויה לספוג הפסד טכני. יחד עם זאת, גוברות ההערכות בדרום אמריקה שברזיל תישא באחריות מלאה על המחדל ותספוג הפסד טכני. הלילה גם ההתאחדות הברזילאית הודתה שהופתעה מההתנהלות של משרד הבריאות המקומי, אבל היא עשויה לשלם מחיר כבד.

אנשי ארגנטינה זעמו על המחדל הזה וליאונל סקאלוני אמר לאחר המשחק: "אני רוצה שכולם יידעו מה קרה פה. אני עצוב, רצינו לתת הופעה לעולם. בשום שלב אף אחד לא הודיע לנו שלא נוכל לשחק. אני לא מחפש אשמים, זה לא הזמן לעשות את זה. זה היה צריך להיות משחק חגיגי לכולם, היינו צריכים ליהנות מהשחקנים הכי טובים בעולם. אני רוצה שהאנשים בארגנטינה יבינו שכמאמן, אני צריך להגן על השחקנים שלנו".

קלאודיו טאפיה, יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית, מחה: "אי אפשר להגיד שאנחנו משקרים משום שעמדנו בכל הנהלים של דרום אמריקה. רשויות הבריאות בכל מדינה הציגו פרוטוגול שעמדנו בו במלואו. זה מאוד מצער לכדורגל מה שקרה פה, זה יוצר תדמית רעה מאוד. ארבעה אנשים נכנסו למגרש כדי להפריע למשחק, אנשי הקונמבול ביקשו מהשחקנים לרדת לחדר ההלבשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully