וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארצות הברית: דג'וקוביץ' יתמודד נגד ברטיני ברבע הגמר

המדורג מספר 1 בעולם יפגוש את האיטלקי בגרנד סלאם שלישי ברציפות, אחרי שגבר בארבע מערכות על ברוקסבי. גם זברב עלה. בנשים: פלישקובה הדיחה את פאבליוצ'נקובה

נובאק דג'וקוביץ' משחק טניס עם בנו/מתוך טוויטר

משחקי שמינית הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה הגיעו לסיומם הבוקר (שלישי) והתבהרה התמונת רבעי הגמר בטורניר הגברים והנשים. בין השמות הבכירים שעלו לשלב הבא אפשר למצוא את נובאק דג'וקוביץ' ואלכסנדר זברב, בעוד בלינדה בנצ'יץ' פתחה את יום המשחקים עם ניצחון על איגה שביונטק וגם קרולינה פלישקובה עברה את המשוכה שניצבה בפניה.

נובאק דג'וקוביץ' וג'נסון ברוקסבי. Matthew Stockman, GettyImages
המערכה הראשונה הייתה של ברוקסבי, שאר המשחק של דג'וקוביץ'/GettyImages, Matthew Stockman

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - ג'נסון ברוקסבי (ארצות הברית) 6:1, 3:6, 2:6, 2:6

נובאק דג'וקוביץ', המדורג מספר 1 בעולם, כבר ניצח העונה לא פחות משבעה משחקים בהם הוא הפסיד במערכה הראשונה. הלילה הוא פגש את ג'נסון ברוקסבי האמריקאי והובס 6:1 בפתיחה, אך הפך עם 3:6, 2:6, 2:6 בדרך למפגש עם מתאו ברטיני (6) ברבע הגמר. ברוקסבי, שכבר הפתיע את אסלן קראצב (21), פתח בסערה, אולם לא יכול היה מול "נולה" שמתסער על הגרנד סלאם ה-21 שלו והשלים ניצחון 25 ברציפות בגרנד סלאם.

אלכסנדר זברב (4, גרמניה) - יאניק זינר (13, איטליה) 4:6, 4:6, 6:7

פיינליסט השנה שעברה פגש את אחד החובטים החזקים בסבב, אך לא מאוד התקשה מולו בשתי המערכות הראשונות. הגרמני ניצח בשתי המערכות הראשונות 4:6 ב-42 ו-46 דקות בהתאמה, אך המערכה השלישית הייתה קשה בהרבה עבורו. שני הטניסאים הגיעו לשובר שוויון, ולאיטלקי היו שלוש הזדמנויות לנצח במערכה ולצמק ל-2:1. עם זאת, זברב לא אפשר זאת, ואת נקודת המשחק הראשונה שהייתה לו הוא ניצל עד תום כדי להבטיח את מקומו בשמיניה האחרונה.

מתאו ברטיני (6, איטליה) - אוסקר אוטה (גרמניה) 4:6, 6:3, 3:6, 2:6

הגרמני העפיל לראשונה בקריירה שלו לשמינית גמר גרנד סלאם והוא בהחלט עמד בכבוד מול המדורג השישי בתחרות, אבל בסופו של דבר ברטיני הוא זה שיצא עם ידו על העליונה ועם הכרטיס לרבע הגמר, שם ימתין לו נובאק דג'וקוביץ'. האיטלקי נזקק לשעתיים ו-22 דקות כדי לנצח את המדורג 144 בעולם, שבמערכה הרביעית נפצע וניסה להילחם בכאב עד הסיום. בשלב הבא ממתין לו הסרבי שניצח אותו בגמר ווימבלדון האחרון וגם ברבע הגמר ברולאן גארוס.

מתאו ברטיני. Al Bello, GettyImages
שוב מצפה לו מפגש נגד המדורג מספר 1. מתאו ברטיני/GettyImages, Al Bello

ריילי אופלקה (22, ארצות הברית) - לויד האריס (דרום אפריקה) 6:7, 6:4, 6:1, 6:3

במפגש בין שני טניסאים שהגיעו לראשונה בקריירה לשמינית גמר גרנד סלאם, הדרום האפריקאי יצא עם ידו על העליונה על אף שהפסיד את המערכה הראשונה. אופלקה הרשים עד כה בארצות הברית עם ניצחונות על שחקנים בכירים כמו קארן חצ'אנוב ודניס שפובאלוב, ואחרי ה-6:7 המותח בשובר בשוויון היה נראה שהוא בדרך לרבע גמר לראשונה בקריירה. עם זאת, האריס הצליח לכפות שוויון במערכות עם 4:6, ולאחר מכן טייל בשתי המערכות הבאות, אותן ניצח 1:6 ו-3:6 תוך 56 דקות בלבד.

בלינדה בנצ'יץ'. Al Bello, GettyImages
המומנטום מטוקיו נמשך. בלינדה בנצ'יץ'/GettyImages, Al Bello

נשים

איגה שביונטק (7, פולין) - בלינדה בנצ'יץ' (11, שווייץ) 7:6, 6:3

באחד המשחקים המסקרנים של הסיבוב, מדליסטית הזהב מאולימפיאדת טוקיו קטפה את הכרטיס לרבע הגמר בגרנד סלאם אחרי שתי מערכות בלבד. הפולנייה כפתה על השוויצרית מערכה ראשונה של 86 דקות, אך בסופו של דבר ניצחה בנצ'יץ' 6:7 בסיומו של 12:14 מותח ומורט עצבים בשובר השוויון. משם, המדורגת 11 לא הביטה לאחור, השיגה ניצחון ראשון בקריירה על שביונטק, ושמרה על מאזן נהדר בכך שעדיין לא הפסידה מערכה מאז תחילת האליפות.

קרולינה פלישקובה (4, צ'כיה) - אנסטסיה פאבליוצ'נקובה (14, רוסיה) 5:7, 4:6

הצ'כית, שב-2016 הגיעה עד לגמר בארצות הברית, כבר שיחקה בגמר בטורניר ווימבלדון השנה וכעת היא מקווה להעפיל לפחות למשחק נוסף על זכייה בגרנד סלאם. היא המשיכה במומנטום המצוין שלה וגברה על הרוסיה בפעם השביעית מתשעה מפגשים ביניהן במשחק שנמשך שעה ו-37 דקות וכעת תפגוש את סקארי.

קרולינה פלישקובה טניסאית צ'כית. רויטרס
מכוונת לגמר נוסף. פלישקובה/רויטרס

שלבי רוג'רס (ארצות הברית) - אמה רדוקאנו (בריטניה) 6:2, 6:1

האמריקאית קיוותה להמשיך במסע הנהדר אחרי שהדיחה את המדורגת 1 בעולם, אשלי בארטי, אך היא נעצרה דווקא על ידי מסע קסם של רדוקאנו בת ה-18. הבריטית שמדורגת במקום ה-150 בעולם לא נבהלה מפער של 107 מקומות בדירוג העולמי והפגינה את עליונותה מהרגע הראשון. בשלב מסוים, רדוקאנו ניצחה לא פחות מ-11 משחקונים רצופים על פני שתי המערכות. הבריטית פיגרה 2:0 במערכה הראשונה, אך בדיוק אז יצאה לרצף הנהדר שהסתיים ב-2:6 לאחר 38 דקות. רדוקאנו כבר עלתה ל-0:5 במערכה השנייה, רוג'רס הצליחה לנצח במשחקון אחד, אך לא מעבר. הטניסאית הצעירה ניצחה את המערכה השנייה בתוך 29 דקות בדרך להופעה היסטורית ברבע גמר גרנד סלאם.

אמה רדוקאנו. Sarah Stier, GettyImages
מסע קסם. אמה רדוקאנו/GettyImages, Sarah Stier

ביאנקה אנדרסקו (6, קנדה) - מריה סקארי (17, יוון) 6:7 (2), 7:6 (6), 6:3

המשחק האחרון של שלב שמינית הגמר היה המותח מכולם ובסופו נרשמה הפתעה נוספת. אחרי שלוש שעות וחצי, שכללו שלוש מערכות ושני שוברי שיוויוון, הטניסאית בת ה-18 הדיחה את המדורגת שישית וכעת מצפה לה מפגש מול קרולינה פלישקובה הצ'כית שמדורגת רביעית. רק נזכיר כי בסיבוב השלישי הצליחה סקארי להדיח צ'כית אחרת, פטרה קביטובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully