וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקראס בן ה-18 עלה לרבע גמר אליפות ארצות הברית ועשה היסטוריה

הספרדי העולה גבר 7:5, 1:6, 7:5, 2:6, 0:6 על גויובצ'יק והפך להכי צעיר מ-1990 ברבע גמר גרנד סלאם. גם מדבדב עלה, קרייצ'יקובה הדיחה את מוגורוסה, מתיחות בין השתיים בסיום

אליפות ארה"ב נכנסת לשבוע השני ולשלבי ההכרעה, והבוקר (שני) הסתיים סבב המשחקים הראשון בניו יורק של שמינית הגמר בטורניר הגרנד סלאם.

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב. Matthew Stockman, GettyImages
חזק ויציב. מדבדב/GettyImages, Matthew Stockman
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס חוגג. רויטרס
הסנסציה של ניו יורק. אלקראס/רויטרס

גברים

דניל מדבדב (רוסיה, 2) - דן אוואנס (בריטניה, 24) 3:6, 4:6, 3:6

מדבדב החזק והיציב כמובן הגיע כפייבוריט, כשהוא אחד מארבעה שחקנים בלבד שהגיעו לשמינית הגמר בכל הגרנד סלאמים השנה (יחד עם נובאק דג'וקוביץ', מתאו ברטיני ואיגה שביונטק). אוואנס הרשים עד עתה עם ניצחונות חלקים על רישאר גאסקה, דומיניק קופפר ופבלו אנדוחאר, אבל היה פשוט חסר אונים מול הרוסי ששבר פעם אחת במערכה הראשונה ופעמיים במערכה השנייה והשלישית ושייט לניצחון קליל. מדבדב יפגוש ברבע הגמר את בוטיק ואן דה זאנדסחלופ שניצח אחרי מותחן את דייגו שוורצמן.

פרנסיס טיאפו (ארה"ב) - פליקס אוז'ה עליאסים (קנדה, 12) 4:6, 6:2, 7:6 (6), 6:4

הקנדי בן ה-21 העפיל לראשונה לרבע גמר גרנד סלאם בווימבלדון, והלילה הפך לצעיר אי פעם שעושה זאת פעמיים, עם ניצחון מרשים. אוז'ה-עליאסים התאושש מסט ראשון פחות מוצלח בעזרת 24 אייסים, שעזרו לו לשלוט לחלוטין במשחק החל מהמערכה השנייה, למרות שיריבו האמריקאי נהנה מהתמיכה של הקהל המקומי והגיע למשחק אחרי ניצחון מרשים על המדורג 5 אנדריי רובלב. בסיבוב הבא יפגוש אוז'ה עליאסים צעיר מסקרן נוסף, סנסציית הטורניר קרלוס אלקראס.

דייגו שוורצמן (ארגנטינה, 11) - בוטיק ואן דה זאנדסחלופ (הולנד) 6:3, 6:4, 5:7, 5:7, 6:1

איזה משחק דרמטי. ההיעדרות מהטורניר של נדאל, פדרר, ת'ים, ואוורינקה, ראוניץ' צ'וריץ' ועוד בכירים אפשרה לאנדרדוגים לרשום הצלחות ולהתקדם וההולנדי המדורג 117 בעולם עשה את הבלתי ייאמן כשהעפיל לרבע הגמר על חשבון הארגנטינאי הפייבוריט. ואן דה זאנדסחלופ חסר הניסיון איבד יתרון של שתי מערכות, אבל במערכה המכרעת שבר פעמיים בדרך לניצחון בכמעט ארבע וחצי שעות ומפגש עם מדבדב הפייבוריט הגדול בסיבוב הבא.

קרלוס אלקראס (ספרד) - פטר גויובצ'יק (גרמניה) 7:5, 1:6, 7:5, 2:6, 0:6

הלהיט הספרדי ממשיך להפוך לסנסציה של האליפות. בגיל 18 בלבד, אלקראס המדורג 55 בעולם הפך להכי צעיר שעולה לרבע גמר גרנד סלאם ב-31 השנים האחרונות. אחרי שהדיח את סטפנוס ציציפאס במשחק חייו, אלקראס גילה עליונות גם מול הגרמני בן ה-32 (141 בעולם), ולמרות שהגיע לקרב צמוד גילה אופי לא אופייני לגילו בסט החמישי והמכריע. ברבע הגמר יפגוש כאמור עוד צעיר מבטיח, פליקס רוג'ר עליאסים הקנדי, שנראה פייבוריט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בוטיק ואן דה זאנדסחלופ. רויטרס
הטניסאי המפתיע של ארה"ב. בוטיק ואן דה זאנדסחלופ/רויטרס

נשים

אלינה סביטולינה (אוקראינה, 5) - סימונה האלפ (רומניה, 12) 3:6, 3:6

האלפ, שהייתה בעבר מספר 1 בעולם, העפילה לשמינית הגמר בפלאשינג מדו לראשונה מאז 2016. אלא שהתקוות שלה לקאמבק התבדו בגדול מול סביטולינה העדיפה ששברה את יריבתה פעמיים במערכה הראשונה ושלוש פעמים בשנייה כדי לנצח את המשחק הזה די בקלות בתוך פחות משעה וחצי. סביטולינה תפגוש ברבע הגמר את ליילה פרננדס המפתיעה.


ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה, 8) - גרבינייה מוגורוסה (ספרד, 9) 3:6, 6:7 (4)

בהופעתה הראשונה בהגרלה הראשית בניו יורק, קרייצ'יקובה בת ה-25 (אלופת הרולאן גארוס, למי ששכח) ממשיכה להיראות נהדר, וטרם איבדה מערכה בדרך להעפלה ראשונה לרבע הגמר בניו יורק. כדי לשמור על המאזן המושלם בניו יורק, היא ספק נקטה הבוקר בטקטיקה שנויה במחלוקת, כשבסט השני בעיצומו של מומנטום של מוגורוסה, לקחה פסק זמן כדי לקבל טיפול רפואי ממושך, ממנו חזרה חדה יותר והמשיכה לניצחון. מוגוסה שעברה בסיבוב הקודם את המדורגת 1 בעולם ויקטוריה אזרנקה, נראתה נסערת וכעוסה בסיום כשהיא מסננת ליריבתה בסוף המשחק: "ההתנהלות שלך הייתה ממש לא מקצוענית".

אנג'ליק קרבר (גרמניה, 16) - ליילה פרננדס (קנדה, 71) 4:6, 7:6 (5), 6:2

קרבר, אלופת ארה"ב מ-2016, הגיעה למפגש אחרי ניצחון מרשים על סלואן סטיבנס, אבל הפעם לא הצליחה להתמודד עם פרננדס בת ה-18, שתחגוג מיד לאחר המשחק את יום הולדתה ה-19 עם אחד הניצחונות הגדולים שלה. הקנדית, שללא ספק נמצאת ברגעי השיא בקריירה הקצרה שלה אחרי שהפתיעה את האלופה מאשתקד נאומי אוסקה, אמנם נכנעה במערכה הראשונה, אבל ניצחה בשובר השוויון במערכה השנייה ובמערכה השלישית והקצרה מכולן סיפקה שתי שבירות רצופות בדרך לניצחון.

ארינה סבאלנקה (בלארוס, 2) - אליסה מרטנס (בלגיה, 15)
4:6, 1:6

הבלארוסית עולה לרבע הגמר בניו יורק לראשונה בקריירה, אחרי ניצחון חלק על היריבה-חברה ששיתפה איתה פעולה בעבר במשחקי זוגות ואף זכתה איתה יחד בטורנירים בניו יורק ובאוסטרליה. היא הזדקקה לשעה ו-12 דקות בלבד כדי להכריע את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully