וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי הרבה זהב מאז 1988: המספרים של ישראל במשחקים הפראלימפיים

5.9.2021 / 12:15

ארבעה שיאי עולם. המקום ה-14 בעולם בכל הזמנים. שעתה הגדולה של בריכת השחייה. ואישה אחת שחתרה כל הדרך להצלחה. המשלחת הפראלימפית נפרדת מטוקיו בגאווה

קבלת הפנים החגיגית לכבוד נחיתת המשלחת הפראלימפית/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר
  • 6 פעמים התנגנה "התקווה" במשחקים הפראלימפיים בטוקיו. זהו יבול מדליות הזהב הגבוה ביותר של המשלחת הישראלית ב-33 השנים האחרונות, מאז ה-15 שבהן זכו ספורטאינו בסיאול 1988.
  • 9 המדליות שבהן זכו הספורטאים בכחול-לבן (6 זהב, 2 כסף ו-1 ארד) הן זינוק משמעותי לעומת המשחקים הקודמים בריו 2016, שהפכו לדלים ביותר בהיסטוריה והניבו 3 מדליות (כולן ארד). מדובר במספר הזכיות הגבוה ביותר של ישראל מאז אתונה 2004 (אז היו לה 13).
  • 22 הוא מקומה של ישראל בדירוג המדליות בטוקיו. המנצחת הגדולה של המשחקים הייתה סין, עם 96 מדליות זהב (בריטניה, במקום השני, עם 41 בלבד) ו-207 בסך הכול (לבריטים 124).
השחיין הפראלימפי הישראלי מארק מליאר. רויטרס
שלוש מדליות ושני שיאי עולם. מארק מליאר בפוזה אופיינית בטוקיו/רויטרס
איאד שלבי שחיין ישראלי פראלימפי. Lintao Zhang, GettyImages
הראשון שריגש מדינה שלמה, ולא האחרון. איאד שלבי/GettyImages, Lintao Zhang
  • 4 ספורטאים אחראים ל-9 המדליות הישראליות: עמי דדאון זכה ב-3 מהן (2 מזהב ו-1 מכסף), גם למארק מליאר היו 3 (בהן 2 מזהב ו-1 מארד), איאד שלבי גרף 2 מדליות זהב ומורן סמואל הוסיפה מדליית כסף אחת.
  • 384 מדליות יש לישראל בתולדות המשחקים הפראלימפיים: 129 מזהב, 125 מכסף ו-130 מארד. היא מדורגת במקום ה-14 בהיסטוריה במספר מדליות הזהב, ו-15 במספר המדליות הכולל.
  • 8 מ-9 המדליות בטוקיו הושגו בבריכה, וזה לא אמור להפתיע. ענף השחייה הוא המצליח ביותר של ישראל במשחקים הפראלימפיים בכל הזמנים, עם 175 מדליות (45% מהסך הכולל). הענף השני בטבלה, אתלטיקה, נמצא הרחק מאחור עם 114 זכיות.
עמי דדאון, שחיין פראלימפי. Buda Mendes, GettyImages
שתי מדליות זהב, ועוד אחת מכסף. עמי דדאון, הישראלי הכי מעוטר בטוקיו/GettyImages, Buda Mendes
  • 4 שיאי עולם נקבעו על ידי ספורטאים ישראלים במשחקי טוקיו, וכולם בשחייה: ב-3 מקרים שיפרו שלבי, מליאר ודדאון את השיאים שהם עצמם קבעו קודם לכן, ובמקרה אחד שבר מליאר שיא שהיה שייך לשחיין האוקראיני יבגני בודייקו.
  • 1 המדליה היחידה שהושגה מחוץ לבריכה, והיחידה שבה זכתה אישה, הייתה גם היא במים - כשסמואל סיימה במקום השני וחתרה לכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully