וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של עמי דדאון: "החלום שלו זה להתגייס לצבא"

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 21:43

יפה דדאון התראיינה ל-103FM וחשפה: "כבר מחכה לו תפקיד בחיל האוויר". על מדליית הזהב: "הוא אלוף אולימפי, קשה להתרגל לזה". המשלחת הפראלמיפית פטורה מבידוד בחזרה לישראל

ראיון לינוי אשרם/מערכת וואלה!

המשלחת הישראלית ממשיכה לעשות חיל במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, כאשר אחד הכוכבים בכחול-לבן הוא השחיין עמי דדאון, שזכה עד כה בשתי מדליות זהב ומדליית כסף אחת. דדאון זכה היום (חמישי) בזהב במקצה 50 מטר חופשי, ולאחר ההישג הענק התראיינה אמו, יפה דדאון, לתכנית הספורט של 103FM ושיתפה בתחושותיה.

דדאון סיפרה כי למרות שהקורונה הובילה לכך שהמשפחה לא הייתה יכולה להיות לצידו של עמי בתחרות, המשפחה מאושרת עבורו: "זאת אולימפיאדה ראשונה שלו, אז עכשיו הוא כבר אלוף אולימפי. לא יודעת אם אפשר להתרגל לזה, ממש כיף לנו".

עוד אמרה כי בנה היה ממוקד מאוד בהישגים במשחקים הפראלימפיים: "אחרי שהם היו לפני 3 חודשים באליפות אירופה, כשהוא הגיע הביתה כתבנו מטרות ומה היה רוצה עבורו ומה היה רוצה לשפר. האמת היא שהוא קלע יפה מאוד, הוא מכיר את היכולות שלו. יחד עם זאת, כשמגיעים לשם קורים דברים לא צפויים כמו במקצה הראשון שהחליקה לו היד ופסלו אותו. היה לו מאוד קשה לקבל את זה, אבל זה הספורט, דברים קורים והוא הרים את הראש והמשיך קדימה ואני ממש שמחה בשבילו".

עמי דדאון שחיין פראלימפי. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
עושה היסטוריה בטוקיו. עמי דדאון/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בהמשך סיפרה יפה דדאון כי בשנה האחרונה בילה בנה את רוב זמנו באימונים ובתחרויות ושיתפה בתכניותיו לעתיד: "החלום השני של עמי הוא להתגייס כמתנדב לצבא, כבר מחכה לו תפקיד בחיל האוויר קרוב לאיל"ן כדי שיוכל להמשיך לשחות. עמי פטריוט ומאוד חשוב לו להתגייס. הוא גם הוציא רישיון לפני שנה ונוהג, השאיפה שלו הייתה להיות עצמאי".

לסיכום, דדאון סיפרה כי היא היא מקווה שהתוצאות המרשימות של כלל המשלחת יובילו לשינוי בתקצוב הספורטאים: "בתקציב דל ומועט יוצאות תוצאות מעולות, יפות וגדולות. נשמח שמדינת ישראל תיתן יותר תקציבים בשביל הספורטאים שלנו".

בשורה נוספת שדדאון ומשפחתו ודאי ישמחו לשמוע היא שהיום נקבע כי המשלחת הפראלימפית פטורה מבידוד עם חזרתה לישראל. על פי הסיכום שהושג בין שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לבין משרד בריאות, חברי המשלחת יוכלו להתראות עם בני משפחתם ולבלות במרחב הפתוח, אך לא יוכלו להיכנס למקומות ציבוריים הדורשים תו ירוק לשבוע מזמן חזרתם.

החלטה זו מגיעה מתוך הרצון להדגיש את החשיבות החברתית וההישגית בהצלחת המשלחת הישראלית הפראלימפית, ולאור העובדה כי חברי המשלחת שהו בתנאי בועה וביצעו בדיקות קורונה במהלך כל השהות בטוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully