וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמואל התרגשה: "כשאנחנו עושים ספורט, אנחנו מבטלים את המגבלה"

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 9:11

זמן קצר אחרי שזכתה במדליית כסף במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, החותרת התראיינה ל-103fm: "הבטחתי לילדים שלי שאמא חוזרת הביתה עם מדליה"

ראיון לינוי אשרם/מערכת וואלה!

זמן קצר אחרי הזכייה שלה הבוקר (ראשון) במדליית כסף במשחקים הפראלימפיים, מורן סמואל שוחחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm והסבירה בהתרגשות: "כשאנחנו עושים ספורט - אנחנו מבטלים את המגבלה לחלוטין ופשוט פורצים את הגבולות של עצמנו".

סמואל, שעבורה זו הופעה שנייה באולימפיאדה שבה היא משיגה מדליה, שיפרה את שיאה ואת הצלחתה, כשסיימה עם זמן אישי של 11:18.39 דקות בתחרות חתירה ל־2,000 מטר בסירת יחיד. "וואי, איזה בוקר מרגש", אמרה וסיפרה כי הרוח הקשתה עליה לעמוד ביעדים, אך היא עדיין עשתה זאת. "היה בוקר קשוח מאוד, הייתה רוח קשה - אבל היה מקצה טוב מאוד עם תוצאה טובה, עם מדליית כסף".

במשחקי ריו 2016 זכתה סמואל במדליית הארד, או כפי שהגדירה זאת בחיוך "יש לי אחת בצבע אחר", וטעם הניצחון המתוק רק השתפר. "אני כל כל שמחה שאני יכולה לשפר את זה", אמרה, "הבטחתי לילדים שלי שאמא חוזרת הביתה עם מדליה".

סמואל ציינה כי המקצה היה ארוך וקשוח: "הנורבגית פתחה מאוד חזק, יש לה יתרון עליי ברוח גב - אבל לאורך כל הדרך אני מבינה שהצרפתייה צמודה אליי. הייתי מרוכזת כי ידעתי שאני עלולה לאבד את המקום השני. הייתי ב'זון' אחר. את חייבת להיכנס ל'זון' הזה. אני לא חושבת על כלום, המוח שלי נקי, והעיקר - לא לתת לצרפתייה להתקרב לקו הסיום לפניי".

איתן כבל, שהשתתף בשיחה, דיבר על ההתמודדות עם מגבלות וקשיים שאותם מנצחים הספורטאים. על כך הבהירה המדליסטית הטרייה: "חשוב לי להגיד - זה לא 'למרות המגבלות והקשיים'. זה לקחת את המגבלה שלנו ופשוט למחוק אותה באמצעות הספורט. ביום־יום אנחנו מתגברים על אותם קשיים - גם הספורטאים האולימפיים וגם הפראלימפיים. הקושי הפיזי שלנו לא שונה. כשאנחנו עושים ספורט אנחנו מבטלים את המגבלה לחלוטין ופשוט פורצים את הגבולות של עצמנו".

האזינו לראיון עם מורן סמואל

"ככל שישקיעו - יהיו יותר הישגים"

המדליה של סמואל היא הרביעית שבה זוכה ישראל במשחקים הפראלימפיים. "יש הסבר למשלחת הפנטסטית הזו, שכל המדינה עם עיניים נוצצות בזכותה?", שאל יוכפז. סמואל השיבה: "אני יכולה להגיד שאחרי ההישגים במשחקים בריו 2016 אני חושבת שהבינו בוועד הפראלימפי שיש דברים שצריך לעשות יותר טוב כדי שנוציא מעצמנו את המקסימום. גם משרדי הממשלה הבינו שצריך לשים יותר כסף על זה, וככל שישקיעו בזה יותר אני יכולה להבטיח לכם יותר הישגים".

לחותרת מורן סמואל שני ילדים. לראשון, שנולד מעט לפני שזכתה במדליית הארד בריו, קוראים ארד. "ראשי תיבות של 'אמונה רצון ודרך'", שיתפה. לשני קוראים רום. היא לא הייתה מוכנה לגלות אם בכוונתה להשתתף גם באולימפיאדה הבאה, אבל סיכמה בחיוך: "אני אתן לכם חדשות טובות אחרות. אני רוצה לחזור לארץ, לחבק את הילדים שלי ואת לימור, בת הזוג שלי. אנחנו מצפות לעוד תינוקת. אחר כך תשאלו אותי על פריז"

סייע בעריכת הידיעה: יניב מורוזובסקי/103fm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully