וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזז חלילה: צומת הדרכים של מתן חוזז ומוחמד אבו פאני

31.8.2021 / 10:00

האם החילוף המוקדם של מתן חוזז היה סימן ראשון לעזיבה אפשרית את מכבי תל אביב? ומי ימצמץ ראשון בקרב בין מכבי חיפה לקשר שלה? כששני השחקנים נמצאים בשנה האחרונה לחוזה, צצות הרבה דילמות ומורכבויות. מקרים שונים אבל גם דומים, עם גשר ששמו קארצב

תקציר: בני סכנין - מכבי תל אביב 1:3/ספורט1

רק לפני פחות משנה וחצי מתן חוזז הפך לאחד משוברי השיוויון של מכבי תל אביב. הקבוצה של ולאדן איביץ' ניהלה מאבק צמוד עם מכבי חיפה לפני הכניסה לפגרת הקורונה הארוכה. כשחזרה ממנה, היא נזקקה לשירותיו של הקשר הצעיר, שתרם לעומק של הקבוצה והבקיע שערים משמעותיים לפני שנפצע וסיים את העונה. באותו זמן המניה שלו הייתה בעלייה, הוא נראה כמו הדבר הבא שיוצא מפס הייצור של מחלקת הנוער בקרית שלום.

מאז עברו על חוזז תהפוכות. הוא החלים מהפציעה, גילה עליות וירידות ולא הצליח לשמור על יציבות. החמצה ענקית שלו בדרבי אשתקד עשתה, אולי, את ההבדל בין אליפות לסגנות. הקבוצה ייחלה לעוגן, אבל הוא לא הצליח להיות כזה. בדקה ה-35 של עונת 2021/22 העוגן הורם. הספינה תמשיך לדרכה, ולא ברור אם איתו או בלעדיו.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב עם מתן חוזז. מאור אלקסלסי
הכיוון נראה רע. שרן ייני נוזף בחוזז בסכנין/מאור אלקסלסי

מן הסתם, אי אפשר לסתום את הגולל על העונה של מכבי תל אביב ועל זו של חוזז עוד בטרם החלה. הרבה דברים יכולים לקרות - רכש נכון שעוד יגיע, סדרת ניצחונות, מעידות של מכבי חיפה ובאר שבע - ולכו תדעו מה עוד. כבר היו שחקנים שנחשבו שרופים (וחוזז עדיין רחוק מלהיות שרוף) במועדון שלהם וביצעו קאמבק אדיר. אלא שחייבים להישיר מבט למציאות: שום דבר לא משחק כרגע לטובת מכבי תל אביב, בוודאי שלא לטובת חוזז. הקיץ היה נוראי, לא נרשמה התקדמות ביכולת, השלד רעוע, המוטיבציה לא עלתה. זה נכון הן ברמת הקבוצה והן ברמת השחקן עצמו.

שלוש פעמים הוא כבר הושאל, להפועל חיפה, אשקלון ובני יהודה. אם בתחילת עידן גולדהאר השאלה הייתה גזר דין עבור תוצרי מחלקת הנוער של מכבי תל אביב, החוקים הללו השתנו לחלוטין בשנים האחרונות וקיבלו דחיפה נוספת בגלל מגבלות הפייר פליי. יונתן כהן, דן גלזר, דור פרץ, אילון אלמוג, רוסלן ברסקי, עדן קארצב ועוד - כולם יצאו לגלות כדי לחזור ולנסות להיות בורג במכונה העוצמתית. הרעיון הוא שלמכבי תל אביב תהיה סירקולציה, מנעד רחב של כישרונות שיחפו זה על זה במקרה של כישלון. לא בכדי היא משקיעה עשרות מיליוני שקלים במחלקת הנוער. לוקחים שם בחשבון שאחוזי ההצלחה לא יהיו גבוהים בהכרח, אבל דור פרץ אחד על שבעה פלופים מחזיר את ההשקעה.

החוזה של חוזז בתוקף עד 2022. במכבי תל אביב רוצים להאריך אותו כדי לא לתת לו להפוך לשחקן חופשי בסוף העונה. אני מניח שיש מי שבמועדון ומחוצה לו עוד מאמין בו, הכישרון הרי לא הלך לשום מקום. השאלה היא מה תהיה ההשפעה של החילוף בסכנין, שבא בעיצומה של ירידה תלולה ביכולת ופחות מיממה אחריו הגיע הצירוף של ברנדלי קוואס. היחסים בין חוזז והמאמן פטריק ואן לוון, ניתן לנחש, לא הכי תקינים היום. יכול להיות שחוזז צריך את הניעור הזה, הוא נראה לא טוב כבר תקופה ארוכה. יכול גם להיות שליחסים שלו עם המאמן אין תקומה. המחזורים הקרובים יגידו לא מעט על מעמדם של השניים במועדון, ולא רק בעונה הנוכחית.

הסיבה העיקרית ללחץ שמכבי תל אביב מפעילה על עדן קארצב לעבור למכבי נתניה היא שגם הוא, כמו חוזז, בעונה האחרונה שלו והמועדון רוצה בכל מחיר להימנע ממקרה דור פרץ. קארצב עבר מסלול כמעט זהה לזה של חוזז - בית"ר תל אביב בת ים, השאלה, חזרה למועדון, ציפייה לעתיד גדול. עד כה גרף ההתקדמות שלו לא מרשים. מגרזן בפוטנציה הוא הפך לקלף מיקוח בעסקת טרייד. וכמו חוזז, יכול מאוד להיות שטאלנט נוסף ממחלקת הנוער ימצא את עצמו בקרוב בחוץ.

עוד בוואלה!

מצאה שחקן כנף: מכבי תל אביב מצרפת את ברנדלי קוואס

לכתבה המלאה
עדן קארצב שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
עוד פוטנציאל גדול שהולך לאיבוד. קארצב/אריאל שלום

זה לא קורה רק במכבי תל אביב. גם במכבי חיפה נוהגים להחתים שחקנים על חוזים ארוכי טווח, בין היתר כדי שיהיה להם קלף מיקוח על תנאי השחרור. זה נכון ולגיטימי, רק שבמקרה של מוחמד אבו פאני זה לא עובד, לפחות כרגע.

שבועיים לפני סיום העונה שעברה פרסם פה שלמה וייס ידיעה על כך שאבו פאני הבהיר למכבי חיפה שאין לו כוונה להישאר במועדון לאחר סיום חוזהו שיפוג בתום 2021/22. במועדון התייחסו בקלות ראש להצהרות הללו, במידה רבה של צדק. אחרי הכול, הם עדיין נאבקו על האליפות, קיץ ארוך היה לפניהם. אבו פאני יחכה. אלא שככל שנקף הזמן הבינו שהעסק רציני. אבו פאני התבצר בעמדתו ולא זז ממנה. אתמול זו כבר הפכה לבעיה של ממש.

אז מה יש לנו פה? המועדון יוצא דורסני, לכאורה, בכך שהוא מתנה את השתתפותו של שחקן מפתח בהרכב בחתימה מחודשת, אלא שבמציאות של ימינו, שבה לנייר אין ערך ממשי ושחקנים דורשים שחרור גם כשהם תחת חוזה, מכבי חיפה רוצה לבטח את עצמה. בסופו של דבר יש פה מנוף לחץ: תחתום? תשחק. לא תחתום? שב בצד והערך שלך יירד. נשמע מלוכלך, אבל צריך לזכור שכל אחד בסך הכול מושך לפוזיציה שנוחה לו.

במכבי חיפה איימו על אבו פאני ש"הוא חייב לחתום על חוזה חדש או שיהיו השלכות". את הראשונה שבהן ראינו במשחק מול הפועל חדרה, היא השפיעה גם על הקבוצה וגם על השחקן. האלופה צריכה את הקשר כדי לפצח הגנות ולהוסיף ממד רציני של איום על השער. אמש לא היה לו אותו אפילו מהספסל. אבו פאני, מצדו, יתקשה לחזור לכושר משחק ולהיכנס לקצב ככל שינקפו הימים.

מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה ביציע. ברני ארדוב
חתיכת הימור. אבו פאני ביציע ביום ראשון/ברני ארדוב

אם אבו פאני יתרצה לבסוף ויחתום כל סימני השאלה ייעלמו, אבל מה אם לא? כמה זמן תרשה לעצמה מכבי חיפה להעלות אותו ליציע? ומה המסר שתעביר, ובמיוחד תקבל, אם תוצאות בינוניות יגרמו לה להחזיר אותו להרכב? האם הקשר יכול להרשות לעצמו לבלות עונה שלמה ביציע במקרה ששני הצדדים יחליטו ללכת ראש בראש עד הסוף?

יש לאבו פאני ולמכבי חיפה שבועיים לגשר על הפערים הללו. אם לא, ייתכן שנראה פה קרב הורדות ידיים ארוך ומתמשך, וזה כבר יהיה סיכון עצום עבור כולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully