וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינתטי זו מילה מגונה: מכבי תל אביב חוזרת למקום בו הושפלה

19.8.2021 / 11:00

כמעט ארבע שנים אחרי שחטפו שם 4:0 במשחק שהשפיע גם על מאבק האליפות מול הפועל באר שבע בליגה, חוזרים הצהובים לאסטנה ארנה במטרה להשיג תיקון (16:00, ספורט 4). "לא ידענו לשחק על דשא מלאכותי", נזכר יובל שפונגין. אז למה שהפעם זה יהיה שונה?

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:1 על ספרטק טרנבה במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

"אני זוכר שכולנו עיקמנו פרצוף כשעלינו על הדשא הסינתטי באסטנה באימון המסכם", נזכר יובל שפונגין. "אף אחד לא הרגיש בנוח, אבל גם לא רצינו יותר מדי להתעסק בזה כדי שזו לא תהיה נבואה שתגשים את עצמה. אבל לי זה היה ממש קשה. אני חושב שסינתטי לשחקני הגנה זה הכי גרוע".

19 באוקטובר 2017, כמעט ארבע שנים עברו, מכבי תל אביב יוצאת למשחק בקזחסטן מול אסטנה במסגרת הליגה האירופית. ג'ורדי קרויף בעונתו האחרונה היה המאמן ומכבי תל אביב הצליחה להתברג לבית אחד עם אסטנה, ויאריאל וסלביה פראג. זו הייתה תקופה לא פשוטה במכבי תל אביב. הפועל באר שבע כבר הייתה אחרי שתי אליפויות רצופות, קרויף החליט שהוא נענה לאתגר של מיטש גולדהאר והולך לעונה שמטרתה הייתה להחזיר את האליפות לקרית שלום.

שחקני אסטנה חוגגים, שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מאוכב. רויטרס
זה היה ערב משפיל באסטנה ארנה. ייני/רויטרס

הפתיחה של מכבי תל אביב בארץ לא הייתה מוחצת אבל גם הפועל באר שבע גמגמה. מכבי תל אביב יצאה למשחק החוץ בקזחסטן בידיעה שהיא חוזרת לארץ מיד אחריו למשחק חוץ בטרנר מול הפועל באר שבע. הצהובים פנטזו על שני ניצחונות חוץ תוך ארבעה ימים שייתנו הרבה ביטחון להמשך, אבל קודם היה צריך להתמודד עם הדשא הסינתטי באסטנה, בדיוק באותו המקום בו תשחק היום אחר הצהריים מכבי תל אביב מול שחטיור קרגנדי.

"דקה 33 היה 0:1 להם", נזכר המגן יובל שפונגין, שעדיין לא החליט סופית שהוא פורש ממשחק, אבל זה כנראה הכיוון. "עוד לפני ההפסקה קיבלנו את השני. נראינו רע מאוד והדשא הסינתטי לא היטיב איתנו". מכבי תל אביב ירדה להפסקה. קרויף ניסה לדרבן ולהגיד שזה לא נגמר, אבל תוך שבע דקות הקזחים הבקיעו עוד צמד ובדקה ה-52 הובילו 0:4. "ספגנו ארבעה שערים תוך 20 דקות, זה היה מטורף. לא משהו שהיינו מורגלים אליו במכבי תל אביב", מוסיף שפונגין. "אני משוכנע שלמשטח היה קשר. אנחנו לא ידענו לשחק על דשא מלאכותי".

מכבי תל אביב חזרה לארץ מפורקת ועייפה. במקום שתוצאה טובה תיתן לה דחיפה למהפך שהיא חיפשה בליגת העל, האנרגיות היו בגובה הדשא והתוצאה בקזחסטן השפיעה על המשחק בטרנר שלושה ימים מאוחר יותר. אף שכבר בדקות הפתיחה הורחק בלם הפועל באר שבע חאתם עבד אלחמיד, מכבי תל אביב ספגה פעמיים מרגלי אנתוני וואקמה ובן שהר ולפני סיום רק צימקה משער של עומר אצילי. "אלה היו ארבעה ימים לא פשוטים בכלל", מסכם שפונגין. "גם התבוסה בקזחסטן וגם עוד פעם לראות שאנחנו לא יכולים לנצח את הפועל באר שבע. זה ממש היה לא נעים".

יובל שפונגין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"ספגנו ארבעה שערים תוך 20 דקות, זה היה מטורף. לא משהו שהיינו מורגלים אליו במכבי תל אביב". שפונגין/ברני ארדוב

באסטנה ארנה, היכן שתשחק היום מכבי תל אביב, ספגו הצהובים את התבוסה הכי גדולה שלהם בעידן הזרים תחת מיטש גולדהאר. היו תבוסות דומות לצ'לסי בליגת האלופות, אבל זו צ'לסי וזה רחוק מלהפסיד ככה לקבוצה מקזחסטן. החמישייה מרגלי בשיקטאש לפני עשר שנים הייתה עדיין מקבוצה איכותית ומה עוד שזה היה לפני שבעלי מכבי תל אביב החליט להנחית כאן את ג'ורדי קרויף.

הערב יש הזדמנות לתקן. שלושה שחקנים ששיחקו אז נותרו במכבי תל אביב: שרן ייני, אבי ריקן ואופיר דוידזאדה. לשלושתם בעיקר, אבל גם למכבי תל אביב יש הזדמנות לתקן היום אחר הצהריים את אותו לילה משפיל באסטנה. רק שהדשא הסינתטי לא יפריע יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully