וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות ליגת האלופות: פ.ס.וו הפסידה 2:1 לבנפיקה במשחק הראשון

עודכן לאחרונה: 19.8.2021 / 7:29

ההולנדים נקלעו לפיגור משערים של רפא סילבה (11) ויוליאן וייגל (42), אך הצליחה לצמק מרגלי קודי גאקפו (51). ערן זהבי פתח, השלים 89 דקות ואף כבש שער נהדר שנפסל בשל נבדל (29). סלטיק ניצחה 0:2 את אלקמאר (עבדה השלים 58 דקות). ב-MLS: החמצה ו-90 דקות לגדי קינדה

שלב פלייאוף העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות יצא הערב (רביעי) לדרך. ערן זהבי ופ.ס.וו איינדהובן הפסידו 2:1 באצטדיון האור שבליסבון לבנפיקה, וינסו למחוק את הפיגור בגומלין שייערך בהולנד בשבוע הבא. במוקדמות הליגה האירופית השיגה סלטיק מקדמה חשובה כשניצחה 0:2 את אלקמאר ההולנדית במשחק הראשון מבין שניים. ליאל עבדה פתח בהרכב והשלים 58 דקות, ניר ביטון ישב 90 דקות על הספסל.

* ב-MLS, גדי קינדה פתח בהרכב קנזס סיטי ב-1:1 עם פורטלנד טימברס, שהותיר את קבוצתו במקום השני בקונפרנס המערבי. קינדה שהשלים משחק מלא רשם החמצה גדולה במחצית השנייה עם פספוס מתוך הרחבה, אבל ראה את דניאל שאלוי, בנו של סטפן שאלוי, מעניק לקבוצה נקודה בתוספת הזמן עם שערו ה-12 העונה.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן. ANP Sport, GettyImages
כבש שער נהדר שנפסל בעקבות נבדל קטן. זהבי/GettyImages, ANP Sport

בנפיקה - פ.ס.וו. איינדהובן 1:2

לאחר שניצחה את כל ששת משחקיה הרשמיים מתחילת העונה, רושמת איינדהובן הפסד ראשון, במשחק בו הגיעה לה לצאת לפחות את תיקו. הפורטגלים פתחו טוב יותר ועלו ליתרון כבר בדקה ה-11 לאחר שרומן ירמצ'וק מצא ברחבה את רפא סילבה, שגלגל לפינה את הראשון של המארחת.

בנפיקה הלכה אחורה והזמינה התקפות של פ.ס.וו. זהבי (פתח והוחלף בדקה ה-89) הצליח לכבוש בדקה ה-31, אך השער נפסל בשל נבדל של הישראלי בעת קבלת הכדור. בדקה ה-42 הצליחה לעקוץ במתפרצת כשיוליאן וייגל דחק מקרוב את השני של הפורטוגלים.

במחצית השנייה הלחץ של הקבוצה של רוג'ר שמידט הלך וגבר. גאקפו, גצה, ואן חינקל ומדואקה הגיעו למצבים נהדרים ונעצרו אצל השוער ולאחודימוס, או שלא היו מספיק מדויקים בשביל למצוא את המסגרת. בדקה ה-51 הצליח קודי גקאפו להשיג את השער המצמק לאחר מבצע נהדר (51). הלחץ של האורחת המשיך, אך לצערה היא לא הצליחה להשיג את שער השוויון ותיאלץ למחוק את הפיגור בגומלין שייערך בביתה בשבוע הבא.

שחקן פ.ס.וו איינדהובן ערן זהבי. Quality Sport Images, GettyImages
איינדהובן תצליח לחזור? זהבי/GettyImages, Quality Sport Images
שחקני בנפיקה ליסבון חוגגים עם רפא סילבה. ANP Sport, GettyImages
הפורטגולים כבשו ראשונים. שחקני בנפיקה חוגגים עם סילבה/GettyImages, ANP Sport

מהלך המשחק

  • דקה 11: גול! בנפיקה עולה ל-0:1: רומן ירמצ'וק מצא בכדור נהדר את רפא סילבה, שגלגל לפינה את הראשון של המארחת.
  • דקה 29: ערן זהבי קיבל כדור עומק נהדר, השתחרר מהשמירה וכבש שער נהדר, אך הדגל עלה לנבדל - והשער לא אושר.
  • דקה 31: ערן זהבי היה כפסע מלדחוק פנימה כדור שהוכנס לרחבה מצד ימין, אך הגנת בנפיקה הרחיקה ברגע האחרון את הסכנה וההולנדים נותרו רק עם קרן.
  • דקה 34: קודי גאקפו נשלח בכדור עומק נהדר, עמד לבדו מול שוער היריבה ולאחודימוס, אך זה עצר נהדר את הבעיטה של ההולנדי.
  • דקה 42: גול! בנפיקה עולה ל-0:2: דווקא בדקות של לחץ מצד ההולנדים, הצליח יוליאן וייגל לדחוק מקרוב את השני של הפורטוגלים.
  • דקה 48: מריו גצה הכניס כדור גובה מושלם לעברו של ואן חינקל, שנגח וסחט הדיפה נפלאה מהשוער ולאחודימוס.
  • דקה 51: גול! פ.ס.וו מצמקת ל-2:1: קודי גאקפו התקדם עם הכדור, חתך למרכז וממרחק של כ-20 מטרים בעט כדור נהדר שקפץ על הקרקע והלך לפינה של ולאחודימוס, שהפעם לא יכול היה להושיע.
  • דקה 63: גאקפו הכניס כדור נפלא למריו גצה שעמד לבדו מול השוער, אך התמהמה בביצוע הבעיטה ונבלם ברגע האחרון.
  • דקה 76: קודי גאקפו בעוד מבצע נהדר, חלף על פני שני שחקנים וירה כדור חזק שנהדף על ידי ולאחודימוס.
ליאל עבדה שחקן סלטיק. Rob Casey - SNS Group, GettyImages
בהרכב סלטיק מול אלקמאר. עבדה/GettyImages, Rob Casey - SNS Group

סלטיק - אלקמאר 0:2

סגנית אלופת סקוטלנד הגיעה למשחק ללא ריאן כריסטי, כריס ג'וליין, מייקי ג'ונסון וקראמוקו דמבלה הפצועים, אך זה לא מנע ממנה להשיג יתרון משמעותי וחשוב לקראת הגומלין בהולנד בשבוע הבא. ליאל עבדה שב להרכב הפותח של סלטיק לאחר שפספס את שני משחקיה האחרונים בשל פציעה קלה וראה את קיוגו פורוהאשי היפני מעלה את המארחת ליתרון בדקה ה-12.

הישראלי פינה את מקומו לאודסון אדואר הצרפתי, שנכנס במקומו בדקה ה-58. שמונה דקות לאחר מכן כבש ג'יימס פורסט את השער השני לזכות סלטיק, ולמעשה קבע את תוצאת המשחק.

משחקים נוספים:

מאלמו - לודוגורץ 0:2

יאנג בויז - פרנצווארוש 2:3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully