וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן להתעורר: המציאות החדשה של מכבי תל אביב, והרכש שעשוי להגיע

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 9:34

הסיבה למהפך דן ביטון אצל ואן לוון, מדוע מכירת יונתן כהן תעשה טוב למועדון, אילו שני זרים יגיעו ואיך קיבלו בקבוצה את המחאה יוצאת הדופן של האוהדים אתמול באימון. מכבי ת"א מתכוננת לגומלין מול טרנבה (חמישי, 20:30, ספורט4) ועדיין לא מוצאת את עצמה הקיץ

תקציר: ספרטק טרנבה - מכבי תל אביב 0:0/ספורט1

לצד ההתחזקות המאוחרת שצפויה במכבי תל אביב ושהחלה אתמול (רביעי) עם חתימת עדן שמיר, במועדון מתכוננים למפגש הגומלין מול טרנבה הערב בבלומפילד בתקווה לא להיקלע להדחה דרמטית וכואבת כבר בסיבוב הנוכחי של מוקדמות הקונפרנס ליג (20:30, ספורט4). האמונה בקבוצה היא שבכל הרכב ועם כל סגל, צריך לנצח הערב את האורחים שנחתו כבר שלשום בתל אביב והתלוננו עם החום הכבד והלחות המעיקה. מאמן הקבוצה פטריק ואן לוון הזהיר אתמול את השחקנים מנקודות החוזקה של טרנאבה, אבל נראה שהוא סומך מאוד על השחקנים שלו ומשוכנע שמכבי תל אביב קבוצה טובה יותר.

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון. ברני ארדוב
"מה, הוא לא רוצה שחקנים? הוא לא רוצה קבוצה יותר חזקה?". ואן לוון/ברני ארדוב

עדן שמיר שצורף לקבוצה בהשאלה מסטנדרד ליאז' אמור להיות הרכש הראשון לשבוע הזה, אבל לא האחרון. במועדון מאמינים שאחריו, אולי אפילו עד סוף השבוע, יחתום גם דן ביטון בעסקת רכישה מלודוגורץ. הבולגרים עמדו במשך זמן רב על כך שמכבי תל אביב תשלם עבור הקשר 1.2 מיליון יורו, כפי שהיה נקוב בהסכם ההשאלה עם אופציית הרכישה, שנקבע בין המועדונים לפני שנה. במכבי תל אביב לא היו מוכנים לשלם ורצו רק השאלה ומכאן שכל צד התבצר בעמדתו. בניגוד למאוויס צ'יבוטה עליו הבולגרים לא מוכנים לוותר, את ביטון שלא רוצה בשום אופן להישאר שם, הם מוכנים למכור והסכימו לרדת לסכום נמוך יותר. עדיין קיימת גם אפשרות של השאלה לעונה נוספת מבולגריה לישראל, אבל ההערכה היא שזה ייגמר לבסוף במכירה.

אז מה קרה שמכבי תל אביב החליטה שהיא רוצה להשאיר את דן ביטון לעונה נוספת? ביטון לא היה פייבוריט אצל פטריק ואן לוון מהרגע שההולנדי לקח את הקבוצה בסוף חודש דצמבר בעונה שעברה. הקשר שקיבל את המפתחות מגיאורגיוס דוניס ולא עמד ברף הציפיות המוגזם שהיווני שם על כתפיו, הלך והתאדה אצל ואן לוון שדווקא במחזורים האחרונים החזיר אותו וגילה שטעה לגביו. לראיה, החליט ואן לוון, גם בדחיפה של ברק יצחקי, כי הקבוצה צריכה את הקשר המבשל בעל הבעיטה המצוינת ברגל שמאל ומכאן שעם סיום העונה, הוחלט שצריך להשאיר את ביטון לעונה שנייה. "כמעט כל שחקן במכבי תל אביב ראה שדן ביטון היה צריך לקבל יותר אשראי בעונה שעברה", העיד אתמול שחקן במכבי תל אביב. "אצל דוניס הוא שיחק כמעט בלי הפסקה, אבל בחלק השני של העונה הוא מיעט לשחק וזו היתה טעות. עובדה שפטריק מבין היום שהוא רוצה אותו".

עוד בוואלה!

"פה זו לא בית"ר תל אביב": אוהדי מכבי תל אביב מחו באימון

לכתבה המלאה
דן ביטון שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
"בחלק השני של העונה הוא מיעט לשחק וזו היתה טעות. עובדה שפטריק מבין היום שהוא רוצה אותו". ביטון/אריאל שלום
שחקני מכבי תל אביב אוסמה חלאיילה, שחר פיבן. ברני ארדוב
בהנהלה מבינים היטב, הסגל לא מספיק טוב. מכבי תל אביב/ברני ארדוב

דווקא המכירה של יונתן כהן לפיזה, שמשאירה את מכבי תל אביב ללא עוד שחקן מרכזי שלה, היא זו שאמורה להעיר את ההנהלה שרשמה כאמור אתמול עם חתימת שמיר רק חבילה דלה של שלושה שחקני רכש. אחרי צירופו הצפוי של ביטון ואולי גם של גבי קניקובסקי ההתמקדות תהיה בשני שחקני התקפה זרים. בעדיפות הראשונה שחקן קו מצד שמאל ומיד אחרי זה חלוץ זר. בקבוצה מבינים וקוראים את הביקורות בדבר החובה להביא שני שחקנים שיודעים להבקיע כדי לפצות על כל השחקנים שעזבו ולקחו איתם את השערים שלהם.

בתוך כך האירוע יוצא הדופן שהתרחש אתמול בקרית שלום כש-30 אוהדים הגיעו למתחם, פרצו לאימון ומחו נגד מדיניות הרכש הדלה הקיץ, התקבל מצד אחד בהבנה, אבל גם באכזבה שכן במכבי תל אביב לא רגילים למראות האלה כבר שנים וכמו כן הכתובת לא צריכה להיות פטריק ואן לוון וגם לא ברק יצחקי אותו חיפשו האוהדים אבל לא מצאו. "אפשר לחשוב שפטריק לא רוצה חיזוק", אמר אמש גורם בסביבת מכבי תל אביב. "מה, הוא לא רוצה שחקנים? הוא לא רוצה קבוצה יותר חזקה? פטריק לא צריך להיות הכתובת למחאות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully