וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק ואן לוון: "האוהדים צריכים לחשוב חיובי ולהיזכר בחוויות מהעונות הקודמות"

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 22:40

מאמן מכבי תל אביב הגיב לעיכוב בבניית הסגל לפני סוטייסטה: "אני מאמין בשחקנים הצעירים" (חמישי, 20:30, ספורט1)

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 0:2 על מכבי תל אביב במשחק אלוף האלופים/ספורט1

במכבי תל אביב נשמו היום (רביעי) לרווחה לאחר שהגיעו תוצאות בדיקות הקורונה שערכו השחקנים לקראת הגומלין נגד סוטייסקה המונטנגרית. הבדיקות הראו שכולם שליליים לנגיף. הקבוצה תקיים הערב את האימון המסכם לקראת המשחק, שייערך מחר (חמישי, 20:30, ספורט1) בבלומפילד, לאחר 0:0 במשחק הראשון.

הקפטן שרן ייני, שנמצא חיובי לקורונה בשבוע שעבר, ייעדר וכמוהו גם עדן קארצב המורחק ואייל גולסה ודניאל טננבאום הפצועים. המאמן פטריק ואן לוון צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב: מאור קנדיל, עידו שחר ואוסמה חלאיילה מועמדים לפתוח.

בנוגע לנושא מכירתו של הקשר יונתן כהן לפיזה מהליגה השנייה באיטליה, אין כרגע כל חדש ואף ניתן לומר שהמשא ומתן די תקוע. האיטלקים נתנו הצעה ראשונית על סך מיליון יורו והסכימו לשדרג את הצעתם פעם נוספת לכיוון 1.3 מיליון יורו בעסקה שמורכבת מתשלום כספי בצירוף מענקי עליית ליגה של האיטלקים ומענקים נוספים, שיועברו למכבי תל אביב אם וכאשר העיסקה תתבצע. בשלב זה נראה שהבעלים מיטש גולדהאר לא ממהר להתפשר על מחירו של הקשר ותג המחיר הנקוב עומד על כשני מיליון יורו לפחות, כך שהפערים בעסקה בהחלט גדולים.

אוסמה חלאיילה שחקן מכבי תל אביב בחימום. מאור אלקסלסי
אמור לפתוח. חלאיילה/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב ערכה לאחר מכן מסיבת עיתונאים, בה אמר המאמן פטריק ואן לוון: "קיצצנו את הדשא, כי הוא היה אחד המכשולים במשחק הקודם. לא שיחקנו בקצב שלנו, זה משהו שהוא בעדיפות ראשונה למחר. לשחק בקצב הרבה יותר גבוה מהדקה הראשונה ולוודא שאנחנו כופים את הסגנון שלנו. בדרך הזו הרבה דברים אפשריים". התחושה אחרי ההפסד לחיפה: "מבחינתי, התוצאה במשחק ההוא לא מהווה קריאת השכמה, אבל היא כן אומרת שאנחנו חייבים להיות יותר מדויקים קרוב לשער של היריבה ולנצל את המצבים שלנו. ראיתם שבשני המשחקים שלנו עד כה היו לנו מצבים לכבוש. אנחנו צריכים רק להאמין שהשערים יגיעו. החשיבה והגישה של השחקנים תהיה שונה במשחק מחר והם יהיו במקום הנכון בזמן הנכון".

ההולנדי דיבר על יונתן כהן: "הדבר היחיד שאני אומר לו ולכל שחקן בקבוצה זה שהם יתנו את המקסימום עבור הקבוצה שהם משחקים בה. אם לשחקן יש שאיפות מסוימות, הוא צריך להוכיח את עצמו על המגרש. לכל אחד יש את השאיפות שלו, אבל צריך לוודא שהוא מראה את זה גם על המגרש. אני לא יודע אם יש משא ומתן בכלל, כי זה לא מתפקידי. אני יודע שיש לו עוד כמה שנים בחוזה והוא חלק מהקבוצה. הוא צריך להראות את היכולות שלו בכל יום". על אורוש ניקוליץ אמר המאמן: "זה מצב שנמשך כבר כמה עונות ואני חלק ממנו רק בחודשים האחרונים. אנחנו צריכים להיזהר אם אנחנו רוצים לתת לאורוש הזדמנות לחזור לשחק כדורגל. הוא עובד קשה באימונים ואנחנו צריכים לקחת את הזמן ולא להיכנע ללחץ עד שהוא יהיה כשיר".

כל כך שהקהל מודאג שאין חיזוק: "הם צריכים לתמוך בשחקנים שיש כרגע, הם עשו עבודה גדולה בזה בתחילת העונה. הם צריכים להסתכל על הצד החיובי ולהיזכר בחוויות שלהם מהעונות הקודמות. לי יש הזדמנות לבחון את הצעירים ואני מאמין בהם מאוד".

שחר פיבן אמר: "עזבו אותנו לא מעט שחקנים דומיננטיים, אבל אין מה להסתכל על העבר. יש הרבה צעירים עם פוטנציאל שעוד לא עשו את צעדיהם הראשונים בליגת העל, אבל יש להם פוטנציאל ועם אמון מהצוות ומהשחקנים הוותיקים, הם יעשו את הקפיצה ויהיו שם בשבילנו. הקבוצה נבנית וזו תחילת השנה, אז המון שחקנים חדשים עוד לומדים את השיטה של המאמן. אנחנו צריכים להרים את הרמה וכרגע יש לנו משחק הכי חשוב להמשך הדרך באירופה. זה הדבר העיקרי למכבי תל אביב - להיות באירופה ולהתמודד על כל תואר בישראל. אני מאמין שנעמוד במשימה".

הרכב משוער: דניאל פרץ, מאור קנדיל (אנדרה ג'ראלדש), לואיס הרננדס, מתן בלטקסה, אנריק סבוריט, דן גלזר, שחר פיבן (עידו שחר), אבי ריקן, מתן חוזז (אילון אלמוג) יונתן כהן, אדוארדו גררו.

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
מנסה להרגיע את האוהדים. ואן לוון/מאור אלקסלסי

יריבת הצהובים, שסיימה את העונה שעברה במקום השני בליגה המונטנגרית, עשתה המון כבוד למחזיקת הגביע הישראלית וחששה לפני המפגש הראשון ביניהן שהסתיים ב-0:0 חלש, אבל כנראה שגם שם ראו את מצבם של הצהובים והבוקר לפני ההמראה לישראל, הצהירו בסוטייסקה על רצונם לעבור לשלב הבא.

אם לקראת משחק הבית הצהירו בסוטייסקה על רצון לנסות לעקוץ בהתקפות מתפרצות, הפעם ישנה אופטימיות רבה במועדון. הגדיל לעשות הבלם מלדין דרשקוביץ', שהצטרף למועדון בתחילת החודש ועשוי לשחק כשאמר בשדה התעופה במונטנגרו: "אנחנו רוצים לעבור את מכבי תל אביב. מצב הרוח במועדון מצוין ואנחנו מאמינים מאוד בעצמנו, הביטחון שלנו עלה אחרי המשחק הראשון. אנחנו נגיע כדי להילחם בתל אביב".

מאמנו של דרשקוביץ', מיליה סאבוביץ', היה זהיר יותר: "אנחנו מכירים יותר את מכבי תל אביב ואת הדרך בה היא משחקת אחרי המשחק הראשון, זה מפגש שגם הוכיח לנו שאנחנו יכולים להתמודד נגדה למרות האיכות והניסיון שלה. ברור לנו שבת"א יהיה קשה יותר, מצפה לנו קרב קשה".

הרכב משוער: ולאדן גיליין, דראגן גריביץ', ולאדן בובאניה, מילוש דרינצ'יץ', ניקולה סטייפוביץ', קאיקה שאגש, מרקו מטאנוביץ', נוביצה אראקוביץ', ניקולה יאנייץ', מרקו ווקוביץ', בוז'ו מרקוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully