וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטיאן אריקסן לא יוכל לחזור לשחק באינטר אם לא יסיר את קוצב הלב

אחד מרופאי ההתאחדות הבהיר כי כוכב נבחרת דנמרק, שהתמוטט בצורה מחרידה ביורו ועבר החייאה, אינו רשאי בכל מקרה לשחק בסרייה A ויצטרך לקבל החלטה בנוגע לעתידו

ההתמוטטות של שחקן נבחרת דנמרק כריסטיאן אריקסן במהלך המשחק מול פינלנד/ספורט1

כריסטיאן אריקסן "כיכב" ביורו 2020 כאשר כולנו חזינו בתמונות המחרידות של כוכב נבחרת דנמרק מתמוטט על הדשא ונאבק על חייו. כחודש וחצי עבר מאז המקרה המזעזע, ועתידו המקצועי של השחקן לא ברור.

היום (חמישי) הוכרז כי אריקסן לא יוכל לחזור לשחק באינטר אם לא יסיר את קוצב הלב אשר הושתל לו מספר ימים לאחר האירוע, בכדי לזהות תנועות חריגות של הלב במקרה שחלילה יהיו כאלה. אם השחקן רוצה לחזור לשחק כדורגל - הסרייה A לא מאפשרת לשחק עם קוצב לב.

כריסטיאן אריקסן שחקן אינטר. רויטרס
גם אם יחזור למגרשים, זה לא יהיה באיטליה. כריסטיאן אריקסן במדי אינטר/רויטרס

הכללים באיטליה בנוגע למי שרשאי להיות ספורטאי מקצועי נוקשים מאוד, והמבחנים הרפואיים מתבצעים על ידי רופאים של ההתאחדות ולא על ידי המועדונים. אחד מרופאי ההתאחדות, פרנצ'סקו ברקאונארי, סיפר היום: "כריסטיאן אריקסן לא יוכל לחזור לשחק באיטליה אם לא יסיר את קוצב הלב".

כעת ההחלטה נמצאת בידו של השחקן, שמחזיק בחוזה לשלוש שנים נוספות באלופת איטליה. לדיילי בלינד, בלמה של אייאקס ונבחרת הולנד, מושתל קוצב לב דומה בסוגו לזה של אריקסן והוא משחק כרגיל - אך החוקים של הליגה האיטלקית לא מאפשרים זאת.

אגב, למרות הנוקשות של אנשי הצוות הרפואי באיטליה, בכל זאת אירעו בעשור האחרון שני מקרי מוות לכדורגלנים ללא בגלל בעיות לב לא מאובחנות - של דוידה אסטורי במרץ 2018 (מת בשנתו) ושל פיירמריו מורוסיני, שהתמוטט ומת במהלך משחק של ליברונו בסרייה B ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully