וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל המשחק בין בית"ר לברצלונה. חוגג: "לא אבגוד בירושלים"

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 14:57

"אם המניע לאי קיומו בירושלים הוא פוליטי ואכנע לו, לא אוכל להיות שלם עם עצמי", הסביר הבעלים. "מאוד אופתע אם קבוצה כמו ברצלונה תגיע ארצה ב-100 השנים הקרובות, זו היתה הזדמנות חד פעמית. זה גול עצמי נגד דו-קיום. גזענות? ניסיתי לרכוש את חמודי כנעאן מאשדוד"

אימון הבכורה של ארווין קומאן כמאמן בית"ר ירושלים/דוברות בית"ר ירושלים

הבעלים של בית"ר ירושלים, משה חוגג, הודיע היום (חמישי) בעמוד הפייסבוק שלו שמשחק הראווה שתוכנן להתקיים נגד ברצלונה ב-4 באוגוסט, מבוטל. בימים האחרונים הופיעו כמה דיווחים בספרד לפיהם קיום המשחק נמצא בסימן שאלה. היום חוגג הודיע שהוא זה שהחליט על ביטולו, כשהסיבה היא שהוא לא מוכן להזיז את ההתמודדות מירושלים.

חוגג כתב: "בצער רב אני נאלץ לבטל את המשחק נגד ברצלונה. לאחר שקיבלתי את החוזה לחתימה ונחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה, ירושלים, ועוד כמה דרישות שלא מצאו חן בעיני, ישנתי בלב כבד, חשבתי רבות והחלטתי שלפני הכל אני יהודי וישראלי גאה. רכשתי את בית"ר ירושלים מתוך אהבה לעיר הבירה הקדושה, נלחמתי מלחמת חורמה בגזענות ואמשיך להילחם בה, אני מקדם דו קיום ובעד שלום. יחד עם זאת, משחק נגד בית"ר ירושלים ראוי שיתקיים בירושלים ואם המניע לאי קיומו בירושלים הוא פוליטי ואכנע לו, לא אוכל להיות שלם עם עצמי.

"אני אוהד ברצלונה וחלמתי על המשחק הזה עבורי, עבור הילדים הרבים שאוהדים את ברצלונה, עבור ההזדמנות האולי בלתי חוזרת הזו למשחק כזה היסטורי, כואב לי הלב, ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר הזזתי את המשחקים של בית"ר (תודה לאבי לוזון), פיניתי את בלומפילד (תודה לאברמוב) אבל עכשיו כשאני צריך לחתום, אני חייב ללכת עם הלב ונגד הראש. לא אוכל לבגוד בירושלים. אני לא כועס על ברצלונה, הם לא מועדון פוליטי ואין להם שום עניין לקחת חלק בסכסוך שלנו פה, הקשר שלנו ימשיך להיות טוב. זוהי החלטה קשה מאוד אבל לאחר התייעצות עם ראש העיר, משה ליאון, אני מאמין שהיא הנכונה. יאללה בית"ר. ירושלים".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"החלטה קשה ונכונה". חוגג/קובי אליהו

לאחר מכן הסביר חוגג את ההחלטה לכלי התקשורת בישראל ואמר: "ברצלונה כבר אתמול שלחו לנו חוזה, הנושא של ירושלים עלה כמה פעמים ואתמול הם הודיעו סופית שהתנאי לקיום המשחק הוא שהם לא ישחקו בירושלים מהסיבות שלהם. נורא נורא התלבטתי, זאת החלטה קשה, כל החלטה שהייתי לוקח לא הייתי שלם איתה או להיות מרוצה ממנה, גם אם היינו בודקים לשחק בבלומפילד או מגרש אחר בארץ. אני מאוד אוהב את ברצלונה ורציתי שיהיה כאן משהו היסטורי, אני מאוד אופתע אם ב-100 שנים הקרובות קבוצה כמו ברצלונה תגיע לשחק בישראל, אני לא רואה את זה קורה יותר לעולם, לפחות לא נגד קבוצה ישראלית. זאת הייתה הזדמנות חד פעמית ורציתי להגשים אותה עבור ילדים ואוהדים, זאת הקבוצה האהודה בישראל, זה היה חלום להביא אותם, כל קבוצה בעולם רוצה לשחק נגדה, הפעלנו הרבה קשרים טובים שיש לנו שם במועדון, אבל זה נורא נורא נורא מאכזב ששמו את התנאי הזה.

"אני לא כועס עליהם, כנראה שאם הייתי בכסא שלהם, מה להם ולסכסוך הזה? לבוא להתמודד עם לחצים וספונסרים, אפשר להבין אותם, אבל גם הם יכולים להבין את ההחלטה שלי, ההחלטה שלי היא החלטה קשה. איזה צורה זה שניתן יד לדבר כזה? ב-12 שעות האחרונות ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר עשיתי את כל הסידורים, דחיתי את משחק גביע הטוטו, הצלחתי לסגור את בלומפילד, אבל אחרי שקיבלתי את החוזה הסופי והתייעצתי עם הרב שלי ועם ראש העיר, למרות שיש כאן פגיעה לא פשוטה בבית"ר, היא הייתה צריכה להרוויח הרבה מאוד כסף מהמשחק הזה, אבל אני בן אדם מאמין ומשוכנע שהכל לטובה ולהיות הכי נקי זה לא לתת לזה יד ולהיכנע לכל הלחצים של כל מיני אנשים".

חוגג הוסיף: "אם זה היה עובר לבלומפילד משיקול עסקי אפשר היה להבין, הסיבה היא סיבה אחרת לחלוטין, זה פשוט לתת יד לארגונים שמחרימים את ירושלים, כל הגופים כמו ג'יברול רג'וב, BDS, חברי כנסת ישראלים, כל המכתבים ששלחו להם, זה נורא. להחרים את ירושלים זה להחרים את עיר הבירה שלנו. היו עליות וירידות בתקופה הזאת, טסתי לשם יותר מפעם אחת לסדר את הדברים, גם הסברתי את כל המלחמה שלי בגזענות, ניסינו כל דבר, וקיבלו את זה, אך ביממה האחרונה דברים שוב השתנו, קיבלתי חוזה מאוד אגרסיבי בהיבט של ירושלים, שזה הרגיש החרמה על ירושלים. אפשר להבין את הצד השני ומה שעובר עליו".

"אם מסי היה חותם על חוזה חדש הוא היה אמור להגיע, והוא בקרוב אמור לחתום, זה לא הסיפור, רק בגלל הסיפור עם ירושלים, ברגע שהודיעו לנו שירושלים זה טאבו והיא מוחרמת אי אפשר היה להתמודד", אמר הבעלים. "הקשר שלי לברצלונה הוא קשר חזק מאוד, אבל אני חושב שזה מעל הכל, נשיא ברצלונה אוהב ישראל ובעד ישראל, אבל זה גם יותר חזק ממנו. אבל אני אישית לא יכולתי להסכים לזה, זה להפוך את ירושלים למצורעת, נגד בית"ר ירושלים משחקים בירושלים. המלחמה בגזענות זה לא סיבוב אחד, אני חושב שזה סוג של גול עצמי. כשאני בא ונלחם בצורה כזאת אז הצד השני צריך לקפוץ על ההזדמנות הזאת עם מישהו שמוכן ללכת באש ובמים לטובת הדבר הזה, אנשים שהיו צריכים להיאבק במשחק של ברצלונה נגד בית"ר, העולם הערבי נתן גול עצמי לעצמם, נגד דו קיום, נגד שלום, הם יצאו נגד והשפיעו על ההחלטה. האם הגזענות ניצחה? זה בטוח לא תרם. אותו חבר כנסת שאמר שבית"ר זה מועדון גזעני יחטוף תביעה. יש קבוצת אוהדים גזענית, לא המועדון".

חוגג התעקש והוסיף: "אין אצלי את הדברים האלה של שחקן ערבי, אני ניסיתי לרכוש את חמודי כנעאן מאשדוד, ואני לא אתייחס לספקולציות אם היו מוזמנים שחקנים מהמגזר, כולם יודעים מה היא דעתי, ההחלטה היא אך ורק בגלל ירושלים".

שחקן ברצלונה ליאונל מסי בכותל המערבי. ברני ארדוב
לא נזכה לראות אותו שוב בכותל. מסי/ברני ארדוב

גם ראש העיר ירושלים משה ליאון הגיב לחדשות ואמר: "אני תומך ללא סייג בהחלטתו של משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים לבטל את המשחק מול ברצלונה. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל וההחלטה להחריגה אינה החלטה מקצועית, ספורטיבית וחינוכית. החרמתה של בירת ישראל היא החרמתה של מדינת ישראל כולה. אני קורא לכלל הגורמים במדינת ישראל לא לשתף פעולה עם המשחק ולא לתת יד למסר של החרמת בירת ישראל על כל המשתמע. זה פשוט; קבוצה שתחרים את בירת ישראל לא תגיע למדינת ישראל ואין להתפשר על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully