וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-200 מועדונים פלסטינים פנו לאתלטיקו מדריד ואינטר: "בטלו את הגעתכן לישראל"

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 8:11

מאות קבוצות פלסטיניות דורשות ממועדוני הפאר לבטל את משחק הראווה ב-8 באוגוסט בישראל: "מקיימת שלטון אפרטהייד ומבצעת פשעים נגד עמנו"

תקציר: אתלטיק בילבאו - ברצלונה 4:0 (גמר גביע המלך)/ספורט1

ב-BDS איטליה מדווחים היום (שלישי) ש-207 מועדוני כדורגל פלסטינים פנו במכתב רשמי לאינטר ולאתלטיקו מדריד, בדרישה לבטל את משחק הראווה ביניהן שנקבע ל-8 באוגוסט בישראל.

"בתור קולגות ובתור ספורטאים שחולקים את אותה תשוקה לענף, אנחנו מבקשים מכם לבטל את המשחק שנקבע בישראל, שמקיימת שלטון אפרטהייד", כתבו הקבוצות למועדוני הפאר. "ישראל, בעזרת תעמולה אגרסיבית, מבצעת ניסיון נואש להסוות את ההפרות המתמשכות של החוק הבינלאומי והפשעים שהיא מבצעת נגד עמנו הפלסטיני בספורט.

רק בחודש מאי האחרון הרג הצבא הישראלי שני כדורגלנים פלסטיניים מבטיחים, והוא גרם לסיום הקריירה של עשרות ספורטאים נוספים. ישראל מגבילה את חופש התנועה שלנו, מה שאומר שאנחנו לא חופשיים להתאמן או לשחק נגד עמיתינו הפלסטינים. בנוסף, איננו יכולים לשחק מול קבוצות בינלאומיות.

הגזענות משתוללת בכדורגל הישראלי. קחו את מועדון האוהדים של בית"ר ירושלים המכונה "לה פמיליה" לדוגמה, שקורא בקביעות "מוות לערבים". הם אף ביקשו משחקן נוצרי לשנות את שמו מכיוון שזה היה נשמע להם "מוסלמי מדי" והציתו את משרדי המועדון לאחר שהחתים שני שחקנים מוסלמים מצ'צ'ניה. כפי שפורסם ב"ניו יורק טיימס", חלק מאוהדי בית"ר ירושלים אף משבחים את הסיסמה "בית"ר טהורה לעד", שעל פי ה"טיימס", מזכירה את מה שעבר על היהודים בגרמניה הנאצית. באמצע חודש מאי, בעוד בריונים פשיסטים ימניים ישראלים ארגנו לינצ'ים נגד פלסטינים, בארגון לה פמיליה קראו לאוהדים לפרוץ לבתים של פלסטינים ולדקור אותם".

"לא מדובר רק על גזענות בכדורגל, אלא גם על מוסדות בישראל, שאף זכו לכינוי משטר אפרטהייד. משטר האפרטהייד הישראלי על כל מרכיביו, כולל הכדורגל, שותף עמוקות להפרות החוק הבינלאומי. ההתאחדות לכדורגל בישראל (IFA) מסרבת להדיר קבוצות שנמצאות בהתיישבויות בלתי חוקיות, תוך שהיא ממשיכה להגן על קבוצות אלה מכל סנקציות בגופים בינלאומיים.

לאחר המתקפות האחרונו של ישראל על עמנו, במיוחד ברצועת עזה ובירושלים הנצורה, זכינו לסולידריות רבה מכל מרחבי העולם, במיוחד בתחום הספורט, עם מספר חסר תקדים של שחקנים פעילים שנלחמים למען הזכויות שלנו, של הפלסטינים. בנוסף, רבבות אמנים, מוזיקאים ואנשי אקדמיה חתמו על מכתבים לתמיכה בזכותם של הפלסטינים לחופש וצדק.

בשנת 2018, כשארגנטינה ביטלה את ידידותה עם ישראל, החלוץ שלה גונסאלו היגוואין אמר שהוא עשה את הדבר הנכון. היום אנו מבקשים מכם לעשות את הדבר הנכון. אנא בטל משחק שטיפת ספורט זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully