וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילווקי הביסה 100:120 את פיניקס וצימקה ל-2:1 בגמר, 41 נקודות ליאניס

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 5:50

אנטטוקומפו סיפק עוד משחק עילאי עם 41 נקודות ו-13 ריבאונדים, והצעיד את הבאקס לניצחון מוחץ על הסאנס. דווין בוקר נעצר על 10 בלבד, הבאקס ינסו להשלים את הקאמבק בלילה בין רביעי לחמישי

יאניס ומילווקי עדיין בחיים: הבאקס הביסו 100:120 הלילה (בין ראשון לשני) את הסאנס, צימקו ל-2:1 בגמר ה-NBA, והוכיחו עם מפגן דומיננטיות וכוח שהסדרה עדיין רחוקה מלהיות גמורה. אנטטוקומפו שוב לא הותיר שום מקום לפקפוק בו ובתרומתו במאני טיים, והוכיח שגם אם זה לא יסתיים בטבעת הפעם, הוא בהחלט קורץ מהחומר שמייצר ווינרים אמיתיים.

הגריק פריק הפך לשחקן השלישי בלבד בתולדות הגמרים (אחרי שאקיל אוניל ולברון ג'יימס) שמגיע ל-40 נקודות ו-10 ריבאונדים בשני משחקים רצופים, כשסיים תצוגה מפלצתית עם 41 נקודות (14 מ-23 מהשדה, 13 מ-17 מהעונשין), 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. ובעיקר, הוא התמקד במה שהוא עושה הכי טוב - ואמלל את הסאנס שוב ושוב באזור הצבע, כשהוא מסתפק בשתי זריקות בלבד מחוץ לקשת, וחודר באגרסיביות עד הטבעת פעם אחר פעם. זה הסתיים עם 28 נקודות באזור הצבע - הכי הרבה במשחק גמר מאז שאק ולברון.

גם כריס מידלטון וג'רו הולידיי נחלצו הפעם לעזרתו של יאניס: מידלטון הסתפק ב-18 נקודות באחוזים בינוניים אבל סיפק הגנה גדולה על דווין בוקר, ומנגד ג'רו הולידיי תרם 21 נקודות, קלע חמש שלשות ב-50 אחוז, וחזר להיות נשק לגיטימי גם בצד ההתקפי.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס חוגג. רויטרס
עוד משחק עצום. יאניס/רויטרס

מנגד, הסאנס לא עמדו בפרץ האנרגיות של הקבוצה הביתית, ולמעט רבע וחצי במחצית הראשונה, לא הצליחו לתת פייט של ממש. בזמן שכריס פול הגיע למספרים שלו עם 19 נקודות ו-9 אסיסטים (וגם 4 איבודים) ודיאנדרה אייטון וג'יי קראודר שוב היו במיטבם עם 18 נקודות כל אחד, דווין בוקר קיבל טיפול הגנתי מיוחד מכריס מידלטון ונעצר על 10 נקודות בלבד באחוזים רעים (3 מ-14 מהשדה, כולל 1 מ-7 מהשלוש), לצד שני אסיסטים בלבד. גם האקס פקטור של משחק 3, מיקל ברידג'ס, לא הופיע וסיים עם 4 נקודות בלבד. מחוץ לאולם הביתי, הסאנס גם התקשו לשחזר את הקליעה הנהדרת מהשלוש שהייתה פקטור מכריע בשני המשחקים הראשונים.

כך או כך, היא עדיין נמצאת בנקודת זינוק מצוינת לזכייה באליפות היסטורית. הבאקס ינסו להשלים את הקאמבק ולמחוק את הפיגור בסדרה במשחק 4 שייערך במילווקי בין רביעי לחמישי, אבל הסיכויים לטבעת עדיין לא נוטים לטובתם: רק ארבע פעמים בתולדות הפלייאוף חזרה קבוצה מפיגור 2:0 בגמר לזכייה באליפות (האחרונה שבהן היא קליבלנד ב-2016), וכדי שהבאקס יעשו זאת למרות שהסיכויים לא נוטים לטובתם, הם יצטרכו עוד תצוגות על מצידו של יאניס אנטטוקומפו.

עוד בוואלה!

"סטפן קרי הישראלי" או "פטריק בברלי הישראלי"? בארה"ב תוהים לגבי ים מדר

לכתבה המלאה
דיאנדרה אייטון, פיניקס סאנס, מטביע מעל ברוק לופז, מילווקי באקס. רויטרס
מנקודות האור של הסאנס. אייטון מטביע מעל לופז/רויטרס

מהלך המשחק

רבע 1

שתי הקבוצות פתחו בחמישיות הרגילות: מילווקי עם ג'רו הולידיי, כריס מידלטון, יאניס אנטטוקומפו, פי ג'יי טאקר וברוק לופז, ופיניקס עם כריס פול, דווין בוקר,מיקל ברידג'ס, ג'יי קראודר ודיאנדרה אייטון, כשטורי קרייג שנפצע במשחק הקודם, נכלל בסגל ועומד לרשותו של מונטי וויליאמס. הבאקס פתחו את המשחק נחושים ואגרסיביים, כשהם נוטלים את ההובלה מהדקות הראשונות. אבל כבר אחרי פחות מארבע דקות יאניס ביקש חילוף מסיבה לא ברורה, וארבע נקודות רצופות של כריס פול קבעו שוויון. יאניס חזר לפרקט והמשיך למלא את דפי הסטטיסטיקה בנקודות וריבאונדים, אבל הנעת הכדור המופתית של הסאנס הובילה לעוד ועוד סלים קלים - רובם של דיאנדרה אייטון שהגיע למספר נקודות דו ספרתי - ושתי דקות לתום הרבע הם הובילו 23:28. בשתי הדקות הבאות לא נקלע ולו סל שדה אחד, והסאנס סיימו את הרבע ביתרון 23:28.

כריס פול, פיניקס סאנס, מול פי ג'יי טאקר, מילווקי באקס. Aaron Gash, AP
שוב בלתי עציר מחצי מרחק. כריס פול/AP, Aaron Gash

רבע 2

הבאקס פתחו את הרבע עם חמש נקודות רצופות ונראו במומנטום, אבל סל נוסף של כריס פול מחצי מרחק קטע אותו, ויחד עם דיאנדרה אייטון, ה-MVP של המשחק עד שלב זה, הוביל ריצת 0:9 מהירה שקבעה 30:36 לזכות פיניקס, וגרמה למייק בודנהולזר להזעיק פסק זמן. המשחק ההפכפך נשמע גם בדקות הבאות, כשהפעם הגיע תורה של מילווקי לצאת לריצת 2:9 שהפכה את התוצאה. דאנק של יאניס גרם ליתרון להחליף ידיים בפעם העשירית מתחילת המשחק, ומהלך נוסף של סל ועבירה שלו קבע 38:42 לבאקס. המומנטום האדיר של הבאקס נמשך: מידלטון והולידיי הידקו את ההגנה האישית על בוקר ופול, בובי פורטיס עלה ונתן בוסט נוסף של אנרגיה, והיתרון צמח לדו ספרתי עם מתפרצת כמו בספרים, שהסתיימה בדאנק של האחרון. עד המחצית, מידלטון והבאקס קבעו יתרון שיא של 15 נקודות, 45:60.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. רויטרס
רבע שני דומיננטי. יאניס/רויטרס

גם כריס מידלטון הגיע למשחק, ובגדול

רבע 3

פיניקס יצאה למחצית השנייה באנרגיות אחרות: כריס פול ודווין בוקר החלו לקחת על עצמם את המשחק ונגסו לאט לאט בהפרש, דאנק אימתני של קמרון ג'ונסון שאף הוא הגיע לספרות כפולות קיזז את היתרון לחד ספרתי, אבל יאניס הבלתי עציר המשיך לשלוט ללא עוררין בצבע, ושתי דקות וחצי לתום הרבע ההפרש חזר ל-11, 76:87. פיניקס המשיכה להחטיא ולהתבלבל, ומנגד יאניס לא הוריד את הרגל מהגז אפילו לרגע אחד, כשהבאקס חותמים את הרבע בריצת 0:16, ונכנסים לרבע האחרון ביתרון מבטיח של 22 נקודות, 76:98, אחרי שלשה של פט קונאטון במהלך האחרון.

שחקני פיניקס סאנס ג'יי קראודר, כריס פול. רויטרס
איבדו את זה. קראודר ופול/רויטרס

רבע 4

יאניס פתח את הרבע עם שני סלים נוספים, אבל כריס פול סירב להרים ידיים, ובעזרת ג'יי קראודר צימק ל-101:82 כשנותרו תשע דקות על השעון. ככל שהדקות נקפו וההפרש לא קוזז בצורה משמעותית, הבינו שני המאמנים שהגארבג' טיים החל ושלחו את הכוכבים למנוחה על הספסל. יאניס יצא כשנותרו שתי דקות לסיום, אחרי עוד משחק אדיר, ובסיום מילווקי הביסה 100:120, וצימקה ל-2:1 בסדרה.

שחקני מילווקי באקס יאניס אנטטוקומפו, ג'רו הולידיי חוגגים. Aaron Gash, AP
למזלו של יאניס, הלילה גם ג'רו הולידיי היה במיטבו/AP, Aaron Gash

סטטיסטיקה

קלעו למילווקי: יאניס אנטטוקומפו 41 (14 מ-23 מהשדה, 0 מ-2 מהשלוש, 13 מ-17 מהעונשין) לצד 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ג'רו הולידיי 21 (8 מ-14 מהשדה כולל 5 מ-10 מהשלוש) לצד 9 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, כריס מידלטון 18, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, בובי פורטיס וברוק לופז 11 כל אחד, פט קונאטון 8, פי ג'יי טאקר 7, ג'ורדן נוורה 3.

קלעו לפיניקס: כריס פול 19 לצד 9 אסיסטים (4 איבודים), דיאנדרה אייטון (9 ריבאונדים) וג'יי קראודר 18 כל אחד, קמרון ג'ונסון 14, דווין בוקר 10 (3 מ-14 מהשדה), קמרון פיין 7 ו-4 אסיסטים, פרנק קמינסקי 6, מיקל ברידג'ס 4, טיישון אלכסנדר וטורי קרייג 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully