וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומי אוסקה: "מקווה שאנשים יבינו שזה בסדר לא להיות בסדר"

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 22:38

הטניסאית היפנית, שתחזור באולימפיאדה, כתבה למגזין "טיים" והוסיפה: "לא נוח לי להיות הפנים של בעיות נפשיות אצל ספורטאים"

נובאק דג'וקוביץ' משחק טניס עם בנו/מתוך טוויטר

שמונה ימים לפני שעולה הסדרה הדוקומנטרית עליה בנטפליקס, התפרסם היום (חמישי) טור שכתבה הטניסאית היפנית נאומי אוסקה למגזין "טיים". אוסקה, שלא שיחקה טניס מאז שפרשה מרולאן גארוס אחרי הסיבוב הראשון לאחר שלא הסכימה להתייצב למסיבות עיתונאים, מופיעה על שער המגזין וסיפקה מבט שלה על כל מה שקרה. אוסקה צפויה לחזור אל המשחקים האולימפיים וגם הסדרה עליה תוזמנה כך שתצא מעט לפני התחרויות בטוקיו, שהיא אמורה להיות הפנים המרכזיות שלהן.

נאומי אוסקה על השער של מגזין טיים. מתוך אתר טיים, אתר רשמי
"למדתי כמה שיעורים בשבועות האחרונים". אוסקה על השער/אתר רשמי, מתוך אתר טיים

"למדתי כמה שיעורים בשבועות האחרונים: השיעור הראשון הוא שאי אפשר לרצות את כולם. העולם מחולק עכשיו כמו שאני לא זוכרת ב-23 שנותיי הקצרות. נושאים שהם מובנים מאליו עבורי כמו עטיית מסיכות בזמן מגיפה או כריעת ברך כדי להביע תמיכה באנטי גזענות, זוכים לקיתונות של בוז. אני לא מסוגלת להאמין. כשאמרתי שאני לא מתכוונת להתייצב למסיבות עיתונאים ברולאן גארוס כדי לדאוג לעצמי מבחינה נפשית, הייתי צריכה להיות מוכנה למה שיגיע.

"השיעור השני היה כנראה יותר מעשיר. הבנתי שכל אחד סובל ממשהו שקשור לבריאות המנטאלית או מכיר מישהו שסובל מזה. כמות ההודעות שקיבלתי מאשרת את זה. אני חושבת שכל אחד בעולם יכול להגיד שהוא אדם שחשוף לרגשות ותחושות. אולי הפעולות שלי היו קצת מבלבלות לחלק מהאנשים כי יש שני נושאים שונים. לדעתי הם חופפים ולכן דיברתי עליהם ביחד, אבל בואו נפריד ביניהם לצורך הדיון. הנושא הראשון הוא התקשורת. זה מעולם לא היה בקשר לתקשורת, אלא לגבי הפורמט המסורתי של מסיבות עיתונאים. אני אוהבת את התקשורת, אני לא אוהבת את כל מסיבות העיתונאים.

"תמיד נהניתי מיחסים נהדרים עם התקשורת וסיפקתי המון ראיונות עומק של אחד על אחד. פרט לסופרסטארים גדולים שנמצאים בעסק הרבה יותר ממני (נובאק, רוג'ר, רפא, סרינה), אני מעריכה שהענקתי יותר זמן לתקשורת מכל טניסאי אחר בשנים האחרונים. אני תמיד מנסה לענות לשאלות בצורה כנה ומעומק הלב. מעולם לא בניתי לעצמי איזו מגננה או מסיכה, מה שאתם רואים זה מה שיש. הכבוד של הספורטאים לתקשורת היא גדולה. לדעתי הפורמט של מסיבות העיתונאים הוא מיושן וצריך לעבור רענון. אני מאמינה שאנחנו יכולים לשפר את הדברים ולהפוך אותם למהנים יותר לכולם. פחות כמו נושא לנשוא ויותר כעמיתים. אני חושבת שמרבית עיתונאי הטניס לא מסכימים איתי ומבחינתם מסיבות העיתונאים הן קדושות. פחדו שאקבע תקדים מסוכן, אבל למיטב ידיעתי אף אחד לא ביטל השתתפות במסיבת עיתונאים מאז. מעולם לא רציתי לעורר איזו הפיכה, אלא לבחון בצורה ביקורתית את סביבת העבודה שלנו ולבדוק אם אנחנו יכולים להפוך אותה לטובה יותר".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. AP
רוצה לעשות שינוי ביחסים בין הטניסאים לתקשורת. אוסקה/AP

אוסקה המשיכה וכתבה: "הבהרתי שאני מעוניינת לדלג על מסיבות העיתונאים ברולאן גארוס כדי לטפל בעצמי ולשמור על מצבי הנפשי. אני עדיין עומדת מאחורי זה. אולי צריך לאפשר לספורטאים להימנע ממחויבויות תקשורתיות במקרים חריגים בלי לעמוד בפני סנקציות. בכל מקום עבודה אחר אתה רשאי לקחת איזה יום לעצמך מסיבות אישיות פה ושם, כל עוד זה לא על בסיס קבוע".

היפנית סיכמה וכתבה: "אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי. יש יותר מדי שמות, אבל אני רוצה להתחיל עם המשפחה והחברים, שהיו מדהימים. אין דבר חשוב יותר ממערכות היחסים האלה. אני גם רוצה להודות לכל אלה שתמכו בי ציבורית, עודדו אותי וכתבו לי מילים יפות. מישל אובמה, מייקל פלפס, סטף קרי, נובאק דג'וקוביץ', מייגן מארקל ועוד רבים. בנוסף, אני אסירת תודה לכל הספונסרים שלי. אחרי שלקחתי קצת זמן כדי להיטען מחדש עם האנשים שאני אוהבת, קיבלתי זמן לבחון את הדברים וגם להביט קדימה. לא יכולתי להתרגש יותר מהמשחקים האולימפיים בטוקיו. המשחקים האולימפיים הם מיוחדים, אבל לקבל את ההזדמנות לשחק מול הקהל היפני זה חלום שמתגשם. אני מקווה שאעשה אותם גאים.

"תאמינו או לא, אני מופנמת באופן טבעי ולא אוהבת את אור הזרקורים. אני תמיד דוחפת את עצמי כדי לדבר על מה שאני חושבת שנכון, אבל זה גורם לי מדי פעם לחרדה. אני מרגישה לא בנוח לשמש כדוברת או הפנים של סוגיות נפשיות אצל ספורטאים כי זה חדש לי ואין לי את כל התשובות. אני מקווה שאנשים יצליחו להבין שזה בסדר לא להיות בסדר וזה בסדר לדבר על זה. יש אנשים שיכולים לעזור ובדרך כלל יש אור בקצה המנהרה. מייקל פלפס אמר לי שהדיבור על הדברים זה מה שהציל את חייו. אם זה נכון, זה שווה הכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully