וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקה לשקט: האם בית"ר ירושלים יכולה להתחבר לקהל מחדש?

23.6.2021 / 11:00

משה חוגג השקיע 100 מיליון ש"ח בשלוש שנים אך הכסף תועל למקום לא נכון והוא גם לא נהנה מהתפקיד שלו לרגע. זה יכול להשתנות אם רק ישנה את החשיבה

תקציר: אוראל גרינפלד וצוות השיפוט הישראלי בדשא לפני המשחק בין הולנד לבין אוסטריה/ספורט1

1. המאמן החדש של בית"ר ירושלים ארווין קומאן אמור לנחות בישראל בין חמישי לשישי, להכיר את הצוות המקצועי, את עוזר המאמן גל כהן, את בית וגן ובאופן כללי את ירושלים וישראל לפני שיחל לעבוד. לקומאן אין הרבה זמן, הקורונה עיכבה את הגעתו אך מספר ימים ובעוד זמן קצר תפתח הקבוצה באימונים, כאשר אם כל האישורים יושגו, כבר ב-4 ליולי בית"ר ירושלים תמריא לוושינגטון למסע משחקים ומחנה אימונים של 11 יום. המאמן צפה בעשרות בלמים וחלוצים במהלך השבועיים האחרונים, אך במועדון עדיין לא סגורים על שחקנים לעמדות האלה. לא במקרה נכנסו לתמונה אליסון דוס סנטוס ולוסיו, בהם צפה ההולנדי. גם קומאן עצמו המליץ כי כל עוד לא מוצאים שחקנים שסגורים לגביהם, צריך לבדוק כאלה מהשוק הישראלי, היות ולקבוצה אין מקום ליפול עם זרים והם אמורים לתת את הטון העונה. בכל מקרה, במועדון ימתינו עוד קצת לבדוק אפשרויות.

עמית כהן בית"ר ירושלים. האתר הרשמי של בית"ר ירושלים, אתר רשמי
החתמתו גררה לא מעט ביקורות. עמית כהן/אתר רשמי, האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

2. ההחתמה של עמית כהן בבית"ר ירושלים גרמה ללא מעט ביקורות מצד האוהדים. זה לא בגלל עמית כהן אלא יותר בגלל הציפיה שיוחתמו שחקנים משמעותיים שיעשו את השינוי והרצון לראות קבוצה אחרת בעונה הבאה. בתכנון המקורי של בית"ר ירושלים גם דור אלו וגם עמית כהן היו צריכים להיות להגיע, אך השנה הקבוצה עובדת לפי תקציב שכר שחקנים ברור, ואם קיים רצון לצרף בלם וחלוץ משמעותיים, בנוסף לקשר במקום עלי מוחמד וכן שחקן כנף, בדרך עושים גם ויתורים. זאת לא בית"ר ירושלים של הכסף הגדול של משה חוגג אלא כזאת צנועה יותר שבמקרה הטוב תוכל לנסות ולגרד פלייאוף עליון בסוג של שנת שיקום מקצועית וכלכלית. אגב, במקרה של עמית כהן, קומאן התייעץ עם עוזרו גל כהן, שמכיר את המגן מהתקופה ששיחק ברעננה והמליץ עליו כשחקן שיוכל להתפתח.

אבי ריקן שחקן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
בית"ר ירושלים רוצה לרצפו. ריקן/מאור אלקסלסי

3. בית"ר ירושלים רוצה לצרף את אבי ריקן. לפני שבועיים היא גיששה בנוגע לאיתן טיבי, אך השניים, ששיחקו בשנים האחרונות במכבי תל אביב, עם כל התנאים וההתמודדות על תארים, ימתינו לפחות עוד קצת עד שיקבלו החלטות (במכבי תל אביב מחתימים את הישראלים שסיימו חוזה גם ביולי). בריאיון ב"וואלה ספורט" ריקן אמר שהוא רוצה להיות בקבוצה שמתחרה על תארים ומאמין שבקרוב יחתום באחת כזאת, גם אם זאת לא תהיה מכבי תל אביב. הקבוצה מהבירה לא מכוונת להתמודדות על תארים ובשלב הזה רק הצעה מפתה מחוגג ואלי אוחנה, אולי אפילו לשנתיים, תגרום לו לקבל החלטה אחרת. בשלב הזה, קשה לראות אותו מקבל החלטה והוא יעדיף להמתין לקבוצה שנאבקת על תארים.

קצת באיחור, במועדון מחפשים ישראלים משמעותיים והם לא ממהרים להגיע, מה גם שקשה להתחרות בהצעות הכספיות. עומרי אלטמן לדוגמא, שבקבוצה בדקו לגביו, קיבל מהפועל תל אביב הצעה של 170 אלף דולר בחוזה לשלוש שנים ובשלב זה מחפש לעבור לחו"ל או הצעה טובה יותר, מה שבית"ר ירושלים לא יכולה לתת לו, ולא מן הנמנע שבתפקיד של ריקן\אלטמן בקישור יגיע שחקן זר. קומאן כבר צפה במספר זרים המועמדים לתפקיד. הדרישות מהסוכנים הן גמישות; בקבוצה רוצים מחליף לעלי מוחמד אך חשוב שיהיה יותר פליימייקר שיספק מספרים ובודקים שחקנים לעמדות מספר 6, 8 ו-10, כשהדגש על כך שיהיה דומיננטי.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
חייב להבין שאי אפשר לנהל מלחמות. חוגג/דני מרון

4. מצד אחד הקבוצה לא תיאבק על התואר, אך אם היא תצליח לצרף שחקנים מתאימים בכל העמדות בהן היא מחפשת היא תוכל לגרום לקהל להתחבר אליה. כאן אנחנו מגיעים לנושא הקהל, בו חוגג חייב להבין שאי אפשר לנהל מלחמות ללא קבוצה שנאבקת על תארים. זה בא ביחד. הוא לא חייב לעשות שלום עם לה פמיליה אך יחד עם אוחנה לפחות לייצר סוג של הפסקת אש, אחרת לא משנה איזה סגל ייבנה, העונה הזאת תלך לפח.

בסוג כזה של עונה, עם קבוצה שבמקרה הטוב תנסה לגרד פלייאוף עליון, הקהל לא ימלא את טדי וגב של הרוב הדומם לא יהיה לו. שוב, הוא לא חייב לייצר שלום וחובתו של המועדון לתבוע כל מי שיגרום נזק, במיוחד אם זה יילך לכיוון קריאות גזעניות שמפרקות את המותג, אך במקביל, הוא חייב למצוא דרך לייצר הפסקת אש, זה הסיכוי שלו. הקהל התרגל שהקבוצה לא נאבקת על התואר, כולם מחפשים חיבור שיחזיר אותם ליציע וידליק את הניצוץ מחדש. לאחרונה נשמעים לא מעט אוהדים מסורים וותיקים שמדברים על כך שבית"ר ירושלים מתה והם לא מרגישים כלום כלפיה. שהיא איבדה ענין מבחינתם. ברמת המותג המצב הזה מאוד מסוכן, זה משהו שלא היה בשנים הכי קשות של המועדון והאחריות של חוגג היא למצוא את הפתרון כדי לעצור את הסחף הזה.

הבעלים הרוויח את כל הביקורות עליו, הוא עושה טעויות קשות בהתנהלות שלו אך כשמסתכלים על זה בצורה קרה הוא הביא מהבית קרוב ל-100 מיליון ש"ח בשלוש שנים והשנה יצטרך להביא לפחות עוד 15 מיליון ש"ח לפני שהקבוצה מחתימה שחקן אחד. הוא לא עשה יותר מדי דברים טובים עם הכסף הזה, אך עדיין, אלה מספרים שפרט ליעקב שחר, מיטש גולדהאר ואלונה ברקת אף בעלים בכדורגל לא מביא, ואם פעם אחת יפסיק עם הטעויות, יתעל את הכסף למקומות הנכונים, ייצר אווירה חיובית סביב המועדון וייתן לאנשי מקצוע להוביל בקבלת החלטות כפי שנעשה בקיץ הנוכחי, אולי עוד ייצא משהו טוב מהקיץ הנוכחי של בית"ר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully