וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנתוני וואקמה נזכר: "אוהדי מכבי חיפה השמיעו לעברי קולות של קוף"

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 22:30

כוכב הפועל באר שבע לשעבר סיפר ל-BBC: "הסתכלתי ישר עליהם וחייכתי, ואז הם החלו למחוא כפיים ולהריע לי. החלטתי שלא אתן להם לנצח"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:3/ספורט1

אנתוני וואקמה התראיין היום (שלישי) לרשת BBC וסיפר על הגזענות בה נתקל לאורך הקריירה שלו ברחבי אירופה - ובפרט בישראל. "חוויתי גזענות לפני מספר שנים כששיחקתי בהפועל באר שבע", אמר. "היה משחק חוץ מול מכבי חיפה, אבל החלטתי שאני לא אתן לאוהדים שהתעללו בי לנצח. הם עשו קולות של קוף ושרקו לי בוז, אבל אני פשוט הסתובבתי לעברם, הסתכלתי ישר עליהם וחייכתי. ברגע שהם ראו את התגובה שלי, הם הבינו שמה שהם עשו לא השפיע עלי, אז הם החלו למחוא כפיים, להריע ולקרוא בשמי".

כוכב הפועל באר שבע והפועל רעננה לשעבר, שמשחק כיום בטרבזונספור הטורקית, הוסיף ואמר: "לעתים, במקום להילחם מולך, אני אמנע מעימות. זה בדיוק מה שקרה שם. ידעתי שהייתי יכול להיאבק בהם או לעצור את המשחק, אבל נהניתי על כר הדשא, הרגשתי חזק והקשיתי על הקבוצה שלהם. ברגע שהם הבינו שאני לא נופל או נכנע לרמה הזו של השנאה והכעס, הם החלו לעודד אותי. אני מבין שלא הרבה שחקנים יכולים להגיב ככה, אבל מבחינתי, אני לא מקדיש לכך תשומת לב, כי הגזענות היא בעיה חברתית".

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע (משמאל) מול גיורגי קוסטדינוב שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
חוויה קשה. וואקמה מול הירוקים/ברני ארדוב

שחקן הכנף הניגרי יודע שהבעיה לא בלעדית רק לכדורגל הישראלי: "הגזענות בספורט רק הולכת וגוברת, היא תמשיך להתפשט בכל מקום ואני לא יודע מתי אפשר יהיה לבעוט אותה הרחק מהכדורגל. היא לא התחילה בכדורגל, ואנחנו רואים אותה בכל יום, אי אפשר לתקן אותה בלי לתקן את החברה. מבחינתי, אני לא הולך להתייחס לזה - אם מישהו לא אוהב אותי, זו בעיה שלו. אני כאן כדי לשחק כדורגל וליהנות, זה הדבר הכי חשוב עבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully