וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נובאק דג'וקוביץ': "אלה היו 48 שעות שלא אשכח כל חיי"

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 23:57

אלוף רולאן גארוס חגג את התואר: "האמנתי בעצמי". ציציפאס מירר בבכי: "ניסיתי הכול, מקווה שאגיע לחצי ממה שדג'וקוביץ' השיג"

נובאק דג'וקוביץ' הצליח לחזור הערב (ראשון) מפיגור של שתי מערכות כדי לנצח 7:6 (6), 6:2, 3:6, 2:6, 4:6 את סטפנוס ציציפאס וזכה ברולאן גארוס בפעם השנייה בקריירה שלו.

שיאני הזכיות בתארי גרנד סלאם:

1. רפאל נדאל - 20
1. רוג'ר פדרר - 20
3. נובאק דג'וקוביץ' - 19
4. פיט סמפראס - 14
5. רוי אמרסון - 12
6. ביורן בורג - 11
6. רוד לייבר - 11
8. ביל טילדן - 10
9. אנדרה אגאסי - 8
9. ג'ימי קונורס - 8
9. איבן לנדל - 8
9. פרד פרי - 8
9. קן רוזוול - 8

סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני בוכה, נובאק דג'וקוביץ', ביורן בורג. Christophe Ena, AP
דג'וקוביץ' מתחבק עם בורג, ציציפאס לא מצליח לעצור את הדמעות/AP, Christophe Ena
  • נובאק דג'וקוביץ' הוא הראשון בעידן הפתוח (מאז 1968) שזוכה לפחות פעמיים בכל תואר גרנד סלאם: 9 זכיות באליפות אוסטרליה, 2 ברולאן גארוס, 5 בווימבלדון ו-3 באליפות ארה"ב. רק שני טניסאים אי פעם עשו את זה לפניו: רוי אמרסון ורוד לייבר. אמרסון זכה 6 פעמים באוסטרליה, 2 פעמים ברולאן גארוס, 2 בווימבלדון ו-2 באליפות ארצות הברית. לייבר זכה 3 פעמים באוסטרליה, 2 ברולאן גארוס, 4 בווימבלדון ו-2 באליפות ארצות הברית.
  • דג'וקוביץ' שמט שש מערכות בדרך אל התואר, זה משתווה לכמות המערכות הגדולה ביותר ששמט אי פעם בדרך אל זכייה בתואר גרנד סלאם. הפעם הקודמת הייתה בווימבלדון 2014.
  • דג'וקוביץ' הוא הטניסאי השלישי אי פעם שחוזר פעמיים מפיגור שתי מערכות בדרך אל תואר גרנד סלאם: קדמו לו טד שרודר בווימבלדון 1949 והנרי קושה ב-1927. קושה, אגב, חזר מפיגור שתי מערכות ברבע הגמר, בחצי הגמר ובגמר. דג'וקוביץ' חזר מפיגור שתי מערכות גם בשמינית הגמר מול לורנצו מוזטי.
  • דג'וקוביץ' הוא הטניסאי השביעי שחוזר מפיגור של שתי מערכות לניצחון בגמר רולאן גארוס. האחרון היה גסטון גאודיו ב-2004.
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
גרנד סלאם 19 בקריירה. דג'וקוביץ'/רויטרס

מי שהעניקו את הגביעים בסיום היו שני טניסאי העבר האגדיים ביורן בורג השבדי, שזכה בטורניר שש פעמים, וג'ים קורייר, שהניף את הגביע ב-1991 ו-1992. בורג, שלא מרבה לדבר באירועים טקסיים ובכלל, אמר: "לראות שני אלופים כאלה ולצפות בהם משחקים זה בלתי ייאמן. לרוע המזל טניס הוא ספורט אכזרי ויש רק מנצח אחד. אולי צריך שיהיו שניים. רולאן גארוס הוא טורניר פנטסטי ואני שמח להיות פה".

נובאק דג'וקוביץ' אמר בטקס הנפת הגביע: "הייתה אווירה מחשמלת. אני רוצה להודות למאמן שלי ולפיזיותרפיסט שלי, מודה לכל מי שהיה איתי במסע הזה. שיחקתי כמעט תשע שעות ב-48 השעות האחרונות נגד שני אלופים נהדרים, זה היה קשה מאוד מבחינה פיזית, אבל סמכתי על היכולות שלי וידעתי שאני מסוגל לעשות את זה". נולה המשיך ואמר: "זה חלום להיות פה לצד אלופים כמו ג'ים קורייר וביורן בורג וזה כבוד גדול להיות על הבמה הזאת ולכתוב את ההיסטוריה של הספורט שלנו. זה עונג גדול להיות כאן. אני רוצה להגיד כמה מילים גם לסטפנוס. אני יכול להבין מה הוא עובר ואני מבין כמה שזה קשה וכואב להפסיד בגמר. אלה המשחקים שאתה לומד מהם יותר מכל משחק אחר ואני מכיר אותו ואת הצוות שלו ויודע שהם יחזרו הרבה יותר חזקים. אני מאמין שהוא יזכה בתארי גרנד סלאם רבים בעתיד". לסיכום אמר דג'וקוביץ': "אני רוצה לשלוח איחולים חמים לכל האנשים בסרביה שתמכו בי ולכל מי שהגיע לצפות בנו. אלה היו כמה חודשים בלתי נשכחים בשבילי, גם בחיים וגם בקריירה. אני אזכור תמיד את 48 השעות האחרונות".

המפסיד סטפנוס ציציפאס, שמירר בבכי מתחת למגבת אחרי המשחק, אמר: "ניסיתי הכול. הייתה לי ריצה טובה ואני מרוצה מאוד, אבל צריך להוריד את הכובע בפני נובאק, הוא הראה לכולנו איזה אלוף נהדר הוא בשנים האחרונות. אני שואב המון השראה מהדברים שהוא השיג ומקווה שביום מן הימים אשיג חצי ממה שהוא השיג עד כה. אני רוצה להודות לאוהדים היוונים שהגיעו, לצוות שלי שתמכו בי כל הזמן ועזרו לי להגשים את החלומות שלי. זה מסע קשה שדורש הרבה עבודה בכל יום. אני מקווה לחזור בשנה הבאה ולהצליח. היה קרב גדול, ניסיתי הכול. זו הייתה הופעה נהדרת בשביל בכורה בגמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully