וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רולאן גארוס: סטפנוס ציציפאס עלה לגמר

עודכן לאחרונה: 11.6.2021 / 19:45

היווני ניצח 3:6, 3:6, 6:4, 6:4, 3:6 את סשה זברב ועלה בפעם הראשונה בקריירה שלו לגמר גרנד סלאם. ישחק נגד דג'וקוביץ' או נדאל

לראשונה בקריירה שלו, סטפנוס ציציפאס הצליח לעלות הערב (שישי) לגמר גרנד סלאם. היווני, שמדורג חמישי ברולאן גארוס, ניצח 3:6, 3:6, 6:4, 6:4, 3:6 את סשה זברב (6) ועלה למשחק על התואר בפריז. עכשיו ציציפאס ימתין לראות מי יהיה היריב שלו בגמר ובכל מקרה זה יהיה הכי קשה שיכול להיות שכן האפשרויות הן רפאל נדאל או נובאק דג'וקוביץ'. סשה זברב, שהצליח בפעם הראשונה בקריירה לעלות לחצי הגמר בפריז, השכיל לעשות קאמבק גדול היום ואפילו היה ב-40:0 על ההגשה של ציציפאס במשחקון הראשון של המערכה החמישית, אבל זה לא הספיק לו בסופו של דבר כדי לעלות לגמר גרנד סלאם שני בקריירה אחרי שבשנה שעברה חזר מפיגור של שתי מערכות ועלה לגמר אליפות ארצות הברית הפתוחה, שם הפסיד לדומיניק תים.

סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני. רויטרס
גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה. ציציפאס/רויטרס
סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני. רויטרס
לא הצליח לעצור את דמעות ההתרגשות בסיום. ציציפאס/רויטרס

ציציפאס בן ה-22 הוא הטניסאי הצעיר ביותר שעולה לגמר גרנד סלאם מאז אנדי מארי באליפות אוסטרליה 2010 והכי צעיר שעולה לגמר ברולאן גארוס מאז רפאל נדאל ב-2008.

מספרי המשחק:

אייסים: ציציפאס - 8, זברב - 11
שגיאות כפולות: ציציפאס - 3, זברב - 7
ווינרים: ציציפאס - 36, זברב - 45
טעויות לא מחויבות: ציציפאס - 43, זברב - 47
סך הכול נקודות: ציציפאס - 145, זברב - 135
ניצול נקודות שבירה: ציציפאס - 5 מ-14, זברב 3 מ-6

סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני עם סשה זברב טניסאי גרמני. רויטרס
נפרדו כידידים בתום משחק דרמטי ומרתק. ציציפאס וזברב/רויטרס
סשה זברב רולאן גארוס. רויטרס
נשבר כבר בפתיחה. זברב/רויטרס
טוני פארקר כדורסלן עבר צופה ביחד עם טדי רינר בחצי גמר רולאן גארוס בין סשה זברב לבין סטפנוס ציציפאס. רויטרס
טוני פארקר וטדי רינר נהנו ממשחק נהדר/רויטרס

מהלך המשחק

היווני פתח את המשחק הזה בסערה עם שבירה כבר על משחקון ההגשה הראשון של זברב. הגרמני התקשה לעמוד בקצב, אך הצליח לכפות שוויון 40 במצב של 3:5 ליווני. אלא שציציפאס נהנה מאייס ועוד טעות של זברב שהכריעה את המערכה עם 3:6 ליווני בתוך 37 דקות בלבד.

מי שחשב שזברב מתכוון לוותר מהר על המשחק הזה, התבדה מיד עם פתיחת הסט השני כאשר הגרמני השיג שבירה מוקדמת משלו ועלה ל-0:3 מהיר. ציציפאס הצליח לשמור על ההגשות שלו ושבר אחרי שגיאה אומללה של זברב וזה 2:3. ציציפאס הצליח לשמור על ההגשות שלו ואיזן ל-3:3. זברב שוב נשבר ונראה שהוא בדרך החוצה ובפיגור 4:3 ושבירה. ציציפאס שמר על ההגשות שלו גם במשחקון הבא והשלים משחקון חמישי ברציפות בדרך ל-3:5 והוסיף עוד שבירה בדרך ל-3:6.

סשה זברב טניסאי גרמני מתווכח עם השופט. רויטרס
לא אהב את ההחלטה של השופט, בלשון המעטה. זברב/רויטרס

המערכה השלישית נפתחה במפתיע עם שבירה של זברב, שהצליח לעלות ל-1:2. זברב עלה ל-1:3, ציציפאס צימק ל-3:2 ואז גם הייתה לו נקודת שבירה, אבל הפעם זברב עמד בלחץ, הציל את נקודת השבירה ועלה ל-2:4 משמעותי מאוד עם בקהנד נהדר לאורך הקו. ציציפאס שמר על ההגשות שלו ובמשחקון הבא היה ב-30:0, אבל זברב הגיש מצוין ועם ווינר לאורך הקו הצליח לשמור על ההגשות שלו, 3:5. במשחקון הבא היה עימות בין זברב לשופט הכיסא שהעניק לציציפאס נקודה למרות ששופט הקו קרא שהכדור בחוץ. היווני שמר על ההגשות וצימק ל-4:5, זברב צריך להגיש למערכה הזו. הגרמני שמר על ההגשות שלו על האפס וזכה במערכה השלישית 4:6.

זברב שבר כבר במשחקון הראשון של המערכה הרביעית ושמר על ההגשות שלו על האפס בדרך ל-0:2. ציציפאס עם המשחקון הכי טוב שלו זה זמן מה שמר על ההגשות וצימק ל-2:1. השניים המשיכו לשמור על ההגשות די בקלות כשזברב מגיע כבר לריצה של 18 נקודות ברציפות על ההגשה ועולה ל-2:4. שני הטניסאים שוב שמרו על ההגשות בקלות, מה שמשחק כמובן לידיו של זברב שמוביל ביתרון שבירה, וזה 3:5. ציציפאס מגיש כדי להישאר בחיים במערכה. היווני נקלע לפיגור 30:0, אבל לקח ארבע נקודות ברציפות וצימק ל-5:4. זברב ישמור שוב על ההגשות? זה הלך קשה וכלל נקודה אחת מדהימה עם וולי אדיר של זברב ובסופו של דבר הוא שומר על ההגשות, קובע 4:6 וכופה מערכה חמישית.

סטפנוס ציציפאס טניסאי יווני. Christophe Ena, AP
איבד אחיזה במשחק במערכה השלישית. ציציפאס/AP, Christophe Ena

ציציפאס פתח רע מאוד את המערכה החמישית ופיגר 40:0 על ההגשה שלו, כולל שגיאה כפולה, אבל לקח חמש נקודות ברציפות ושמר על ההגשות, 0:1. השניים המשיכו לשמור על ההגשות עד שב-1:2 לזברב, ציציפאס הצליח לחזור אחרי שהגרמני הוביל 15:30, העלה את הרמה שלו ושבר בדרך ל-1:3. ציציפאס הצליח לשמור על קור רוח ועל ההגשות עם אייס בנקודה האחרונה ועלה ל-1:4 מבטיח מאוד. השניים המשיכו לשמור על ההגשות וביתרון 2:5 היו לציציפאס ארבע נקודות משחק על ההגשה של זברב, אבל הגרמני הציל את כולן וצימק ל-5:3. ציציפאס פספס כדור די נוח בנקודה הראשונה, אבל אז זכה בארבע נקודות ברציפות, כולל אייס בנקודה האחרונה, זכה במערכה ובמשחק כולו עם 3:6 בדרך לגמר רולאן גארוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully