וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון מאיימת, גם גלבוע: "נשקול את צעדינו במקרה של משחק חוזר"

עודכן לאחרונה: 10.6.2021 / 12:12

אחרי קבלת דוחות השופטים והמשקיף יכריעו באיגוד האם לקיים משחק חוזר בין גלבוע לחולון או להכריז על ניצחון טכני לקבוצה של אבישי גורדון. האורחים טוענים כי "הכבוד של גלבוע למקצוע מוטל בספק" ומאיימים ב"ערכאות משפטית וצווי מניעה", היריבה מתגוננת

איגוד הכדורסל יתכנס הבוקר (חמישי) על מנת להכריע בשאלת גורל המשחק בין הפועל גלבוע/גליל להפועל חולון שהופסק אמש, 6:58 דקות לסיום ההתמודדות בתוצאה של 55:60 למארחים. בפני האיגוד, ונציגי מנהלת הליגה, יוגשו דוש השופטים ספי שמש, ארז גוריון ואדר פאר והמשקיף הלל הילמן ותתקבל אחת משתי החלטות - הפסד טכני לאורחת שסירבה לחזור לשחק או קיום משחק חוזר מחר בשעה 14:00 בגן נר.

אנשי איגוד הכדורסל, רכז הליגות נפתלי גושן והמנכ"ל יעקב בן שושן, היו חלק מהשיחות אמש שהתקיימו במהלך הפסקת החשמל בגן נר. בן שושן היה זה שהחליט לקיים את הוועדה המהירה הבוקר כדי לדון בשאלת המשחק ולהכריע בגורל הסדרה כולה. באיגוד סירבו להתייחס לטענות הצדדים לפני הוועדה, כשאחד מבכירי האיגוד אמר במהלך הלילה: "אנחנו יודעים את המשמעות של ההחלטה הזאת, זה לא משחק קט סל, יהיה דיון לא פשוט".

בכתב האישום שהגיש תובע האיגוד עו"ד טל אור, צוין שחולון עומדת לדין בגין סירוב לקיים משחק או להמשיך משחק, ובגין התנהגות בלתי ספורטיבית. הדיון ייערך היום ב-16:30. במנהלת הליגה הבהירו היום: "מנהלת הליגה מבקשת להבהיר כי ההכרעה על גורל המשחק היא בסמכות השופטים ומוסדות השיפוט המוסמכים שבאיגוד הכדורסל והמנהלת תכבד את החלטתם. מבלי לגרוע מהאמור המנהלת שואפת שכל משחק יוכרע באופן ספורטיבי. האירוע אמש היה חריג ואנו מצרים על כל משחק שלא מגיע לסיומו הטבעי".

מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס עם מנכ"ל מנהלת הליגה שלומי פרי. לילך וייס רוזנברג
יהיה הפסד טכני? דדאס ופרי בוויכוח/לילך וייס רוזנברג

זה היה ערב דרמטי ומוזר בגן נר. על הפרקט התנהל משחק חם תרתי משמע, שכן המזגן באולם לא עבד משעות הצהריים והמשטח היה לח. ביציעים היה צפוף מאוד, כש-700 חולונים ו-1,500 אוהדים של הקבוצה המקומית יצרו אווירה נהדרת שלא התפתחה עד להפסקת החשמל לכדי פסים לא ספורטיביים.

ואז, פחות מ-7 דקות לסיום, החשמל בגן נר נפל. תוך מספר דקות התברר כי מדובר בתקלה אזורית, ואנשי האולם ניסו להפעיל את הגנרטור וגנרטור החירום שנמצאים באולם. השניים נכנסו לפעולה, אך אחרי כמה שניות החשמל כבה, כשהם לא מצליחים להפעיל את מערכת החשמל של האולם. "הגנרטור נבדק אפילו בבוקר המשחק", סיפרו אנשי האולם במהלך הלילה, "הוא עובד, הבעיה? הוא ישן".

בזמן העלטה החלו דיונים בין מנכ"ל מנהלת הליגה, שלומי פרי, שהיה באולם, היו"ר שמואל פרנקל שהיה בביתו, נציגי איגוד הכדורסל, נציגי הקבוצות והמשקיף הלל הילמן, כשהצדדים התייעצו גם עם השופטים. אחרי כ-20 דקות שהחשמל לא חזר נכנסו הצדדים לחפ"ק, וההחלטה שתיבחן היום בוועדה באיגוד הכדורסל התקבלה, ככל הנראה גם בהסכמת אנשי הפועל חולון: אם המשחק לא יחודש תוך שעה מרגע הפסקת החשמל, קרי עד השעה 23:50 בלילה, המשחק יופסק, ויחודש ביום שישי בשעה 14:00 מהתחלה.

לאחר שההחלטה התקבלה, כ-40 דקות מרגע הפסקת החשמל, הודיע קפטן הפועל חולון גיא פניני כי קבוצתו לא תחזור לשחק גם אם החשמל ישוב וכי חזרה למשחק בשלב הזה תהיה סכנה לבריאות השחקנים.

בעוד הצדדים כבר היו מוכנים להתפזר, בשעה 23:46, 4 דקות לתום הזמן שהוקצב, חזר החשמל באולם. תוך דקות ההמון שהיה על הפרקט פונה, ושחקני גלבוע/גליל חזרו להתחמם, אך מיד התברר כי איום שחקני חולון מתממש והם לא מתכוונים לחזור. כשבמנהלת הבהירו להם כי המשמעות היא הפסד טכני התכנסו השחקנים והחליטו סופית לא לשוב, והמשחק הופסק. במנהלת עוד ניסו לשכנע את שחקני חולון, אך הם יצאו מחדר ההלבשה עם התיקים ואחרי מקלחות ועזבו את האולם.

בזמן החלטת השחקנים הבלאגן עבר גם ליציעים עם עימות בין אוהדי חולון לאנשי גלבוע, ונזק נרשם ליציע בגן נר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנכ"ל מנהלת הליגה שלומי פרי עם יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו. לילך וייס רוזנברג
חולון איתנה בדעתה. לנציאנו/לילך וייס רוזנברג

"אם בגלבוע רוצים ככה לעלות לגמר, שיהיה להם לבריאות", אמר אמש יו"ר חולון איתן לנציאנו שכעס על כך שהקבוצה ממול לא התייצבה יחד איתם לדרישה למשחק חוזר. גם מצד שחקני חולון היו טענות להתנהלות של הקבוצה ממול: "הם ניצלו את העובדה שהם חבר'ה צעירים מול מבוגרים שצריכים יותר זמן חימום, הכבוד שלהם למקצוע מוטל בספק", אמר אחד משחקני חולון. גיא פניני, חבר הנהלת ארגון השחקנים, אמר כי ארגון השחקנים עומד לצד שחקני חולון.

"בהמשך לאירועי אמש, ולדיון הצפוי בגורל המשחק, במועדון מצפים להחלטה הנכונה בדבר קיום משחק חוזר, כפי שתוכנן", הצהירו הבוקר במועדון. "במקביל, נשכרו שירותיו של עו"ד רועי רוזן לייצגו לטובת ייעוץ משפטי ונקיטת הליכים במקרה של החלטה על הפסד טכני לקבוצה. כולנו תקווה שהשכל הישר ינצח, וההכרעות ייעשו על הפרקט בצורה הספורטיבית ביותר על מנת שנוכל להתרכז בכדורסל ובהכנה מקצועית למשחק חוזר, ולא לעסוק בערכאות משפטיות ובצווי מניעה".

אוהדי הפועל גלבוע/גליל במהלך הפסקת החשמל במשחק מספר 2 בסדרת הפלייאוף מול הפועל חולון. לילך וייס רוזנברג
עדיין לא ברור איך זה יסתיים/לילך וייס רוזנברג

בגלבוע, שם הצהירו כי הם רוצים הכרעה על הפרקט אך פועלים לפי ההנחיות שניתנו להם, האשימו בתמורה את אנשי חולון בניצול ציני של המצב. לטענת אנשי גלבוע, בזמן שהשחקנים שלהם נשארו על הפרקט לאורך זמן רב וערכו מתיחות עם מאמן הכושר ג'ורדן סעדה, בחולון האוהדים נכנסו לפרקט והצטלמו עם השחקנים, כשג'ו אלכסנדר עולה ליציע לתופף ושחקנים אחרים יוצאים מהאולם ומשוחחים בטלפונים. "הם היו בטוחים שהמשחק לא חוזר, שיסתכלו על ההתנהלות שלהם במראה לפני שבאים אלינו בטענות".

ארצי פרטי, מנכ"ל גלבוע/גליל, הגיב ואמר: "שחקנינו התייצבו לחימום מוכנים לחידוש המשחק, לעומתם שחקני הפועל חולון בחרו שלא להתייצב בפרקט במטרה לסיים את המשחק. אני בטוח, וסמוך כי במידה והתוצאה הייתה הפוכה - קרי הובלה של הפועל חולון על גלבוע/גליל במשחק - הטון השלט של דוברי חולון היה כי חובה להמשיך את המשחק. אנחנו דוחים כל טענה על חוסר ספורטיביות, אנחנו קבוצת ספורט ששמה לרגל עיניה את עיקרון הספורטיביות כדבר החשוב ביותר, אך לנוכח האילוצים היה מתבקש חידושו המשחק. ולו בשם הספורטיביות... כעת האיגוד יושב ובוחן את אירועי אתמול - אנחנו כמועדון, במידה ותתקבל החלטה של משחק חוזר נשקול את צעדינו לגבי הופעה למשחק. כמו כן אני מגנה את התנהגותם של מספר אוהדי הפועל חולון, שהתנהגו אתמול באלימות וגרמו נזקים כבדים לאולם".

בשנים האחרונות היו שני מקרים דומים שבהם ההחלטה הייתה על ביטול משחק. בשנת 2009 נשבר סל באולם הפחים במשחק בין הפועל חולון לאליצור אשקלון ברבע הראשון, ואחרי שעה של נסיונות החלפה, הוחלט לבטל את המשחק. בשנת 2018, הטבעת באולם באשדוד נשברה ואחרי חצי שעה של נסיונות החלפה הוחלט לדחות את המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully