וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר בדקה את העלויות של לואי טהא. במועדון מבינים: תידרש סבלנות עם קומאן

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 13:23

המאמן החדש יכריע אם לצרף את בלם הנבחרת שסיים חוזה בבאר שבע. בקבוצה מבינים: צריך לספק לקומאן קרקע כלכלית-מקצועית להצלחה

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 1:2 על הפועל תל אביב בגמר הגביע/ספורט1

1. לאחר הפגישות של משה חוגג ואלי אוחנה עם קובי רפואה וחיים סילבס הם לקחו 24 שעות על מנת למנות אחד מהשניים. לאחר מכן התברר כי שבוע לפני כן רפואה נפגש עם חוגג ללא אוחנה, אך מהרגע שהיו"ר קיבל לידיו את הסמכויות המקצועיות הדברים עבדו אחרת. אוחנה חשב והחליט כי הוא מעדיף את סילבס על רפואה, אך לפני שיפנה למאמן ישראלי בחר לבדוק אופציות זרות.

הסיבה - באנרגיות שיש מול האוהדים בתקופה הזאת, האווירה הייתה כזאת ששמות כמו של רפואה או סילבס לא יעברו בקהל ויהיה להם קשה מאוד להצליח, במיוחד לאחר שחוגג הבטיח במסיבת העיתונאים צוות זר.

משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם אלי אוחנה יושב הראש. אריאל שלום
העדיף לבדוק אופציות זרות לפני מינוי מאמן ישראלי. אוחנה עם חוגג/אריאל שלום

2. לכדורגל הישראלי הרזומה של ארווין קומאן הוא טוב. הוא אולי לא עילוי כמאמן אך עברו כשחקן יחד עם העובדה כי אימן בליגה הבכירה בהולנד והיה עוזר מאמן בקבוצות כמו אברטון ופנרבחצ'ה, עם קרוב ל-20 שנה במקצוע, אומרים הכל. הוא גם נחשב למאמן שמגרד לו בגוף כאשר שחקנים לא רצים ו\או לא עובדים, ובבית"ר חיפשו מישהו מהסוג הזה.

לבית"ר היו עוד אופציות של מאמנים זרים, אך במחירם הרבה יותר גבוהים אותם לא רצו במועדון לשלם. מאמנים שדרשו סכומים של 250-300 אלף יורו ירדו מהפרק, שלא לדבר על מאמנים שהיו אמורים להגיע עם צוות. קומאן יגיע לבדו וימונה לו עוזר ישראלי, הוא ירוויח כ-170 אלף יורו ויהיו לו מענקים על הגעה לאירופה וזכיה בתואר.

ארווין קומאן מאמן נבחרת עומאן. AP
לכדורגל הישראלי הרזומה שלו מספיק טוב. ארווין קומאן/AP

3. קומאן אמור להגיע בשבוע הבא ולהתחיל לעבוד. בית"ר מסמנת לעצמה וי במינוי מאמן זר, אך מנגד ללא צוות סביבו ההתאקלמות תהיה קשה יותר, יידרש לו יותר זמן ותידרש סבלנות, בעיקר ברמת הלימוד של הסגל והכדורגל הישראלי. לפחות בשלב ראשון, הוא יצטרך להיעזר לא מעט בנונגע לרכש ישראלי באוחנה ובעוזר המאמן שיצורף.

בית"ר תצטרך להתאים עצמה לקומאן. הקיצוצים שהיו בשנה האחרונה - בארוחות, ציוד, משקאות אנרגיה, בתי מלון למנוחה בימים בהם יש אימונים כפולים, מחנות אימונים, רופא צמוד - כל הדברים הקשורים במקצוענות בכדורגל המודרני חייבים להשתנות, אחרת המועדון ייראה הזוי בעיני קומאן והרווח הגדול במאמן זר יירד לטמיון.

בנוסף, עד עתה בשיחות עם סוכנים בית"ר מחפשת זרים בסכומים של 120-150 אלף דולר ואלה סכומים בהם יהיה קשה לצרף שחקנים שיעשו את ההבדל. במועדון עשויים להעדיף אפילו לצרף זר אחד פחות ולהעלות את הסכומים, כי בית"ר זקוקה לזרים משמעותיים שייתנו את הטון, ובסכומים האלה הסיכוי שזה יקרה לא גבוה. בבית"ר הבהירו גם אתמול כי מבחינה כלכלית תהיה עונה לא פשוטה, אך מקווים שתתחבר קבוצה רעבה וייבנה תלכיד לשנים הבאות.

שחקן הפועל באר שבע לואי טהא. ברני ארדוב
בדרך לבית"ר? לואי טהא/ברני ארדוב

4. במסגרת ההכנות לעונה הבאה, בבית"ר בדקו בימים האחרונים את האפשרות להחתים את בלם הנבחרת לואי טהא, שסיים חוזה בהפועל באר שבע. בבית"ר בדקו מה העלויות של השחקן והבהירו כי רק לאחר נחיחת קומאן בארץ ועדכונו בכל הנוגע שלו לשחקני הרכש האפשריים, יקבלו החלטה בעניין. על אף שסיים חוזהו בבאר שבע, הבלם עשוי לקבל חוזה חדש, כאשר מספר קבוצות נוספות מתעניינות בו.

לאחר הגעתו של קומאן יצטרכו בבית"ר גם לקבל החלטות בנוגע לעידן ורד, שבשלב זה במועדון לא יכולים להציע לו חוזה המכבד אותו אך מן הראוי שיוזמן לשיחה והדברים יובהרו, משום שהקפטן רצה לראות עצמו במועדון גם לאחר הפרישה ומוכן להתפשר כלכלית לשם כך. אם ורד לא יישאר בבירה, הפועל באר שבע והפועל תל אביב כבר שוחחו עם אבי נמני לגביו, אך הוא המתין לבית"ר.

במצבת הזרים אמורה בית"ר לעבור שינוי משמעותי. בלם וחלוץ זרים יגיעו בוודאות, כאשר מספר זרים צעירים עשויים להגיע להתרשמות. שמות כמו איתי שכטר ואבי ריקן לא על הפרק כרגע בשל שכרם הגבוה והביקוש שיש להם בשוק. אורי מגבו יקבל הצעה להישאר באותם התנאים, בעוד אורן ביטון מחפש קבוצה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully