וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלו חגיגות האליפות של מכבי חיפה, האוהדים התקהלו מחוץ לאצטדיון, השחקנים הצטרפו

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 21:02

המשטרה הודיעה שהאירוע לא יתקיים וביקרה את המארגנים: "התנהלות לא ראויה ולא מקצועית, למדנו על קיום האירוע בתקשורת. החגיגות לא בוטלו, הן מעולם לא אושרו". אלפי אוהדים התקבצו מחוץ לאצטדיון, השחקנים הצטרפו

אוהדי מכבי חיפה חוגגים זכייה באליפות מחוץ לאצטדיון/שלמה וייס

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי היא לא מאשרת את חגיגות האליפות של מכבי חיפה שתוכננו להערב, באירוע מרכזי שאמור היה לכלול את כל שחקני הקבוצה והופעה של הזמרת עדן בן זקן. דוברות משטרת חוף הוציאה הודעה בה נכתב: "תחנת חיפה קיימה שימוע בליווי מקצועי של הייעוץ המשפטי המחוזי ותובע רישוי מחוז חוף, והוציאה צו סגירה מכח סעיף 78 (א) לפקודת המשטרה לאירוע חגיגות אליפות לקבוצת מכבי חיפה הערב, מאחר ומבקשי הבקשה מטעם המארגנים לא עמדו בדרישות הבטיחות, האבטחה והרישוי אשר הוצבו להם בהתאם לחוק".

הדבר לא מנע מאוהדי מכבי חיפה לחגוג את התואר, שבו זכתה הקבוצה אחרי עשר שנים, והערב אלפים התגודדו מחוץ לאצטדיון העירוני בחיפה על מנת לחגוג יחדיו. באירוע הודלקו אבוקות וזיקוקים, ובהמשך גם מספר שחקנים מהקבוצה הצטרפו לחגיגות, וביניהם: עופרי ארד, סתיו נחמני, רוני לאופר, דולב חזיזה, דוניו, יובל אשכנזי, מאור לוי, סאן מנחם, נטע לביא ומוחמד אבו פאני.

אוהדי מכבי חיפה ושחקניה חוגגים אליפות ליד האצטדיון העירוני בחיפה/שלמה וייס
אוהדי מכבי חיפה חוגגים אליפות ליד האצטדיון העירוני בחיפה/שלמה וייס
אוהדי מכבי חיפה. טל לוי
במשטרה חששו מעומס אוהדים/טל לוי

בהודעת המשטרה נכתב: "בהחלטת השימוע שנערך לנציגי המארגנים ציין סגן מפקד תחנת חיפה, סנ"צ עמית פולק כי אי עמידה בתנאים והדרישות לקיום האירוע והסכנה הממשית לשלום הציבור הביאו להחלטה על צו הסגירה כאמור".

גם עיריית חיפה הוציאה הודעה: "המשטרה ביטלה את חגיגות האליפות של מכבי חיפה. משטרת חיפה החליטה אחר הצהריים לבטל את חגיגות האליפות שתוכננו להערב. מיד עם הזכייה, פעלנו כל הגורמים, כולל קבוצת מכבי חיפה, להפיק את החגיגות. כמובן שאי אפשר היה להתחיל לארגן את האירוע רגע אחד קודם. אתמול בבוקר קיבלה העירייה מהמשטרה דרישות ותנאים חסרי תקדים. למרות הכל, מארגני האירוע עמדו בכל הדרישות, לרבות אבטחה מוגברת ודרישות מהנדסים. הדרישות השתנו השכם והערב ולמרות שחזרנו עם פתרונות, הדרישות השתנו שוב ושוב.

"לצערנו, במשטרת ישראל בחרו בסופו של דבר לבטל את האירוע שתוכנן, ולאכזב עשרות אלפי אוהדים ירוקים. עיריית חיפה לא חסכה במשאבים ובמאמצים על מנת לקיים את האירוע שתוכנן עם מכבי חיפה. אנו נבחן את האפשרות לקיים את החגיגות במועד אחר".

מכבי חיפה הודיעה: "עם הזכייה באליפות בראשון, ביקשה העירייה לארגן אירוע חגיגות רשמי. שמחנו על הנכונות והרצון העירייה לארגן בזמן קצר אירוע די גדול ואנחנו מודים להם על כך. צר לנו כי העירייה והמשטרה לא הגיעו להבנות בנוגע לאירוע. המשטרה בחרה להוציא צו סגירה לאירוע חגיגי ושמח של אוהדים וקבוצה שזכו בתואר. אנו כמועדון סייענו ככל שניתן וחשים אכזבה עצומה בעקבות ההחלטה. צר לנו על הקהל הרב שלנו שהתאכזב מההחלטה. אחד מתפקידיה המרכזיים של משטרה הוא להעניק חופש ואפשרות להמון לחגוג אירועים חשובים ביום חגם".

המשטרה העבירה ביקורת חריפה על המארגנים

משטרת ישראל ביקרה את מארגני האירוע, ונמסר מטעמה שהיא נאלצה להיות "המבוגר האחראי" על רקע התנהלות חסרת אחריות.

"1. המשטרה למדה על קיומו של האירוע מאמצעי התקשורת והיא זו שזימנה אתמול את המארגנים למתן דרישות לשם קיומו של האירוע.

2. ‏רק היום בשעה 09:30 הוגשה בקשה רשמית לקיום האירוע בו צפויים להגיע עשרות אלפי אנשים. הבקשה לא כללה מסמכים נלווים, ללא לוח זמנים, ללא פרטים אודות תוכן האירוע כנדרש, ללא התייחסות לשימוש באמצעים כגון זיקוקין, ללא התייחסות לסיכונים הצפויים ודרכי מניעתם, ללא תכנון הסדרי חניה, תכנון למצבי חירום, פתחי יציאה ומילוט ועוד. הכל בהתאם למפרט האחיד על פי החוק.

3. ‏המשטרה התריעה הבוקר באמצעות מכתב למארגני האירוע ולעירייה כי עמידה בכל התנאים היא הכרחית ונחוצה לצורך שמירה על שלום הציבור וביטחונו. עוד צוין אחריותה של העירייה כיוזמת האירוע לפעול בהתאם לחוק.

4. ‏המשטרה לא ביטלה את החגיגות. הן מעולם לא אושרו.

5. ‏המשטרה היא המבוגר האחראי במקרה הזה וזאת מתוך אחריות לשלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו. צר לנו על הדברים אולם מדובר בהתנהלות לא ראויה ולא מקצועית".

אירוע חתונה של קהילת ויזניץ שתוכנן ברגע האחרון לכ-5,000 איש בהיכל הספורט ברוממה בוטל. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
אירוע חתונה של קהילת ויזניץ שתוכנן ברגע האחרון לכ-5,000 איש בהיכל הספורט ברוממה בוטל/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

יש לציין כי מכבי חיפה אינה המאוכזבת היחידה מהחלטת המשטרה היום: דרמה נרשמה בסירוב הכבאות לאשר אירוע חתונה של קהילת ויזניץ שתוכנן ברגע האחרון לכ5,000 איש בהיכל הספורט ברוממה. במשטרה אומרים כי מבחינתם האירוע מאושר אבל בתחנת חיפה של הכבאות אומרים שהוא מתקיים למרות התנגדות רשות הכבאות וכי רק היום בשעה 9:30 התקבלה בכלל פניה מהאגף לרישוי עסקים לאישור האירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully