וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסי רחמים בריאיון פרישה: "נחנקתי מכאב והדמעות הכריעו אותי"

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 8:17

מנכ"ל הפועל באר שבע היוצא דיבר על הפרידה מהשחקנים, על ז'וזואה ("הגבולות נפרצו יותר מדי"), היחסים עם אלונה ברקת ("היו פעמים שהצלחתי להשפיע והיו גם פעמים שלא") וסוד ההצלחה של ברק בכר ("יודע להפיק את המקסימום")

אסי רחמים מנכ"ל הפועל באר שבע. דני מרון
לא הצליח לעצור את הדמעות בפרידה מהשחקנים. רחמים/דני מרון

פעמיים הלך אסי רחמים לדבר עם שחקני הפועל באר שבע. בפעם הראשונה ביום שישי האחרון. בפעם השנייה בשבת. הוא הבטיח לעצמו שיעבור את זה בקלות, אבל היה לו קשה מדי. כך הוא אסי רחמים. בחור רגיש. לב גדול. בין הבודדים שעזב את הכדורגל בלי שונאים. בלי אנשים שחיכו לנפילתו. מנכ"ל הפועל באר שבע לימד שאפשר להיות חלק מהכדורגל ועדיין להיות אדם אמיתי, ישר, גבר.

"באתי עם כל כך הרבה דברים להגיד לשחקנים ביום שישי ולא הצלחתי", סיפר אתמול בפתיחת הריאיון שעשה עם התקשורת ביום בו הוא עוזב את הפועל באר שבע. "באתי לשחקנים כי עם חלקם עברתי הרבה דברים, עם אחרים יחסית מעט, אבל הייתי חייב לסגור את המעגל. מיגל (ויטור) היה חסר לי כי הוא טס לפורטוגל מוקדם. גם שגיב יחזקאל וז'וזואה לא היו. ברגע שהתחלתי לדבר נחנקתי. לא הצלחתי לדבר כמעט. המילים לא יצאו לי מהפה. נחנקתי מכאב והדמעות הכריעו אותי. הצלחתי להוציא חצאי משפטים. זה היה רחוק ממה שרציתי לומר להם. בסוף באתי שוב לאימון האחרון ביום שבת כי ידעתי שבחיפה לא אוכל להיפרד מהם כי זה יהיה פחות אינטימי. זה היה מרגש מאוד. גם העובדים במועדון עשו לי אירוע פרידה היום ואני מוקיר תודה לכולם".

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 2:3/ספורט1

אסי, למה בעצם אתה עוזב את הפועל באר שבע?

"אני לא תמיד מקבל בחיים את ההחלטות הפופולריות. היה לי קונפליקט גדול בין הלב והראש. מצד אחד אני אוהב מאוד את העבודה שלי. אני לא עייף ולא שבע. לא נגמר לי הרעב. אבל מנגד אני יודע שאם אני לא לוקח את ההחלטה בנקודת הזמן הזו אחרי עונה כה מורכבת, אז אני כבר לא יודע מתי. עברנו עונה קשה מאוד עם הקורונה. זכינו בגביע וסיימנו בצורה מתוקה עם עונה שמינית באירופה. אני שלם מאוד עם מה שעשיתי. זה רגע נכון להגיד תודה ולפנות את המקום לאנשים אחרים ולרעיונות חדשים. אני עושה את זה בלב חצוי אבל שלם מאוד עם ההחלטה".

לאן אתה מכוון מכאן?

"אני באמת לא יודע. אנשים שואלים אותי איך אתה עוזב תפקיד כל כך נחשק. אף פעם לא חשבתי על זה כך. רק כשהודעתי שאני עוזב וראיתי כמה אנשים רוצים את התפקיד הזה, הבנתי כמה הוא נחשק. תפקיד שמסמל מעמד וכוח. מברכים אותי על אינספור תפקידים. על זה שאני עובר להתאחדות ועל זה שמחכה לי תפקיד במנהלת ובעירייה, כבר בירכו אותי על שלל תפקידים. והאמת? אין לי שום דבר ביד. אני הולך לנשום עמוק חודש או חודשיים. זורמות אליי הצעות אבל אני אשב עם עצמי ואחליט מה מאתגר אותי. האם אשאר בעולם הכדורגל או שאצא ממנו. מה שבטוח, אני לא רוצה לנוח. אני לא מחפש תפקיד בו אוכל לשבת ולנוח. אני רוצה תפקיד שאוכל להסתער עליו כפי שעשיתי כאן בהפועל באר שבע".

אסי, מה היה הרגע הכי מאושר שלך בהפועל באר שבע?

"חווינו המון אליפויות. המון רגעים מאושרים, אבל הרגע המאושר מכולם היה התיקו בסאות'המפטון. הפועל באר שבע הייתה צריכה תיקו עם שערים אצל קבוצת פרמיירליג בבית שלה. זה היה רגע אחד בו אמרתי לעצמי שעשינו דבר ענק. ביום שאחרי כבר הייתי במטה אופ"א בניון בשוויץ מול 32 חולצות מועדונים שהגיעו לשלב הבא וביניהן גם החולצה של הפועל באר שבע. אמרתי לעצמי: 'וואוו. עשינו משהו גדול'".

ז'וזואה שחקן הפועל באר שבע. לירון מולדובן
" גם ז'וס וגם המערכת צריכים להחליט אם הם יכולים ורוצים להתמודד עם האתגר הזה וזה לא פשוט". ז'וזואה/לירון מולדובן

והרגע הכי קשה?

"היו הרבה רגעים בתחילת הדרך. נבניתי בתוך התפקיד הזה בהמון מחזורי סיום של הישרדות מול בית"ר ירושלים ומול מכבי נתניה. כל אחד היה רגע פחות נעים. אלה היו רגעים פחות נעימים בהם המועדון חיפש עוד את דרכו".

איך מגיבים בבית לפרישה?

"לא יכולתי לבקש אישה יותר תומכת מחגית אשתי. היו הקרבות רבות בשביל התפקיד. אם זה לקום משולחן הקידוש בשביל טלפון. אם זה לעזוב את הבית בחג למשימה. אם זה לחזור בלילות ולטוס בבוקר לאירופה וכל העולם סביב זה. אני טוטאלי לטוב ולרע. אני לא יכול להשאיר שום דבר פתוח. ראיתי את המשפחה מקריבה המון, אבל זכיתי במשפחה שעמדה מאחוריי ונתנה לי שקט".

יש סיכוי שתעבור להיות מנכ"ל בקבוצה אחרת?

"הייתה אליי פנייה מקבוצה שרצתה שאהיה המנכ"ל שלה, אבל אני לא חושב שבשלב הזה כבר אקפוץ על תפקיד דומה במועדון אחר. לעזוב את הפועל באר שבע היום ומיד לעבור לקבוצה אחרת זה לא משהו שאני חושב עליו כי אז הייתי נשאר בהפועל באר שבע. אני חושב שאקח אתנחתא של עונה מהעולם הזה של הכדורגל ואז אחשוב מה הכי נכון לי".

אתה עוזב באמצע הפרשה הגדולה סביב ז'וזואה. מה צריך לעשות איתו?

"לגבי הכישרון של ז'וזואה כולם יסכימו שהוא מהטובים אם לא הכי טוב שהגיע לישראל. גם ז'וס וגם המערכת צריכים להחליט אם הם יכולים ורוצים להתמודד עם האתגר הזה וזה לא פשוט. הגבולות נפרצו יותר מדי. היו לי לא מעט שיחות עם ז'וס ואני חושב שאחרי המקרה האחרון גם הוא הגיע לנקודה שהוא צריך לחשוב לאן פניו. גם המועדון וגם ז'וס הגיעו לרגע בו צריך לבחור לאן הולכים. מי שיישא בנטל ההחלטות בזמן הקרוב, יצטרך להחליט מה הוא עושה מכאן".

יהיה קל למחליף שלך להיכנס לנעליך?

"קל לא יהיה לאיש כי התפקיד הזה דורש המון. אחד הטיפים שנתתי לגיא פרימור הוא לשלוט בהכול. בפעם היחידה שלא שלטתי בעניינים זה לא נגמר טוב עם מכבי תל אביב והכרטיסים בווסרמיל. אני לא מדבר על שליטה בקטע הכוחני, אלא פשוט לדעת הכול. יש מוכשרים וטובים ממני, אבל חשוב מאוד שמי שיחליף אותי ישתלב מהר במקום חם, מחבק אבל גם לחוץ מאוד. מבחינת ניהול והבנת עולם הכדורגל גיא לא פחות מוכשר ממני".

הבעלים של הפועל באר שבע אלונה ברקת. דני מרון
"אלונה היא הבעלים וגם אם יש מחלוקות, מיישרים קו וכולם דוהרים לעבר המטרה". ברקת/דני מרון

אתה עוזב כשברק בכר, שהיה איתך בתקופות היפות ביותר, שוב אלוף. מה עושה את ברק לכל כך מוצלח?

"ברק יודע להפיק מהצוות סביבו את המקסימום. זו הגדולה שלו. הצוות שלו שעשה דברים גדולים בבאר שבע עשה זאת גם בחיפה. בירכתי אותם וכל הכבוד להם".

אסי, למה הכי תתגעגע?

"אין תחליף לאדרנלין שאחרי משחק. לבוא הביתה ולשכב בספה ואחרי זה במיטה בלי יכולת להירדם. זה מה שמניע אותנו. זה מה שנותן לנו את הכוח לקום למחרת לחפש את האתגר הבא. שאפנו כל הזמן לעוד הישג ועוד ניצחון. לצערי לא הצלחנו להגיע לליגת האלופות".

נראה אותך בעונה הבאה ביציע הכבוד עם צעיף של הפועל באר שבע?

"האמת אני לא יודע אם יהיו לי הכוחות לבוא למשחקים. זה צובט לי עדיין. ההחלטה קשה מאוד. אני עוזב משהו שאני אוהב מאוד. אני לא יודע אם יהיו לי הכוחות לבוא בתקופה הראשונה".

היו רגעים שרצית לעשות דברים אחרת מאלונה ברקת?

"אם אגיד שלא, אשקר. בכל מערכת ובכל ארגון יש היררכיה. אני כאן לנהל את ענייני המועדון השוטפים. אחד הסודות לשיתוף הפעולה המדהים עם אלונה הוא שהיו פעמים שהצלחתי להשפיע והיו גם פעמים שלא השפעתי. אלונה היא הבעלים וגם אם יש מחלוקות, מיישרים קו וכולם דוהרים לעבר המטרה".

איזה מועדון אתה משאיר?

"שמונה שנים אנחנו מעפילים לאירופה. המון תארים. זה מועדון שעשה דברים גדולים אבל החוזק שלו זה החיבור של איצטדיון טוב וביתי, קהל אוהדים מדהים שמבין כדורגל ובעלים חזקה שחזרה בכל הכוח להשפיע. יש פה מועדון עוצמתי שיכול להתגבר על קשיים ומשברים. אני עוזב הפועל באר שבע מאוד חזקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully