וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הכדורגל נפתחו בטקס לטובת דו קיום: "יש לנו זכות גדולה לרפא פצעים"

עודכן לאחרונה: 30.5.2021 / 11:09

ההתאחדות והמנהלת יזמו פעילות משותפת של כל הקבוצות על רקע המתיחות בין יהודים לערבים: "נעשה הכל כדי שהכדורגל ימשיך להיות גשר מאחד, מחבר, מכיל ומצמיח"

טקס של ההתאחדות לכדורגל למען דו קיום/ההתאחדות לכדורגל

בניסיון להרגיע את המתח בין יהודים לערבים שגלש גם למגרשי הכדורגל, החליטה ההתאחדות לכדורגל לפתוח את כלל המשחקים בסוף השבוע האחרון בגביע המדינה ובליגות הילדים והנוער, וכן בליגות החובבניות, בפעילות משותפת של הקבוצות לטובת דו קיום ושותפות.

במסגרת היוזמה המשותפת להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגות "כולנו יחד במשחק הזה" עלו הקבוצות למשחק כאשר הן מעורבות, התייצבו אל מול הקהל יחד עם צוותי השיפוט, הניפו שלט עם מסר ברור, קיימו מחוות הדדיות טרם שריקת הפתיחה, במחצית ובסיום והוקרא הטקסט הבא: "הכדורגל הישראלי הוא האהבה הגדולה של כולנו ומזמין אליו, ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום, כל מי שרוצה לקחת בו חלק. בחדר ההלבשה, על כר הדשא, ביציעים. בכל עת, ודווקא בימים של מחלוקת, חובה עלינו לעשות כל שבאפשרותנו כדי להבטיח כי הכדורגל ימשיך להיות גשר מאחד, מחבר, מכיל ומצמיח. עלינו להוות דוגמה לכל תחום חיים אחר, כי אפשר גם אחרת. אנחנו קוראים לכל אוהבי המשחק והאדם לטפח ערבות הדדית ואחריות חברתית ולהצטרף אלינו למאבק חסר פשרות באלימות, בגזענות ובהסתה כדי שהכדורגל ימשיך להיות מקום מכבד, מחנך, מאחד, ערכי וספורטיבי. מקום בו היריב הגדול ביותר על המגרש הוא גם חבר נאמן לצעידה משותפת אל עתיד טוב יותר. רק יחד, על הדשא וביציע, כולנו מנצחים. כי כולנו יחד במשחק הזה".

טקס של ההתאחדות לכדורגל למען דו קיום. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
טקס של ההתאחדות לכדורגל למען דו קיום/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

יוסי שרעבי, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, מסר: "חיזוק השותפות, הכבוד ההדדי, הערבות החברתית והדו קיום הם המשימה החשובה ביותר של הכדורגל הישראלי. כל מי שמיהר לומר נואש, חייב לשאוב עידוד מהאופן המרגש והאמיתי בו נערכו המשחקים בסוף השבוע האחרון. יותר מהצמא לחזור למגרשים, ניכר כי כל המשתתפים ביקשו להעביר מסר ברור כי רק יחד נוכל לנצח ולצאת מחוזקים מהמשבר האחרון. יש לנו זכות גדולה לרפא פצעים ולאחד שסעים באמצעות הכדורגל ונמשיך לפעול בכל דרך ובכל מקום לטובת חברה ישראלית חזקה ובריאה יותר. זהו אינטרס לאומי, לא פחות".

עוד בוואלה!

מונס דאבור מחוץ לסגל הנבחרת "בגלל אירועי התקופה האחרונה": "לא פורש"

לכתבה המלאה
ירון וקסמן, דני חכים ושגריר יפן בישראל. יחצ,
ירון וקסמן, דני חכים ושגריר יפן בישראל קואיצ'י מיזושימה/יחצ

אירוע ייחודי הכולל פעילות ספורטיבית עם בני נוער ערבים ויהודים מכל קצות הארץ, אשר הגיעו למפגן סולידריות למען חיים משותפים, נערך בחוף ימה של יפו בהשתתפות שגריר יפן בישראל. האירוע נערך על רקע גלי האלימות האחרונים, שהרעידו את יסודות הדו-קיום בערים המעורבות בישראל, ומאחוריו עומדים אנשי חינוך: דני חכים מייסד ויו"ר עמותת בודו למען השלום, עומר טולצ'ינסקי וירון וקסמן מייסדי ומנהלי עמותת 'הגל שלי', מרכז גלישה חינוכי לנוער בסיכון, ועמותת 'חרדים לקצב'.

חכים ומנהלי הגלי שלי, טולצ'ינסקי ווקסמן החולקים חזון משותף, לפיו ניתן חולל שינוי אישי, חינוכי וחברתי באמצעות הספורט, הצליחו לקבץ בני נוער מתחום אומנויות הלחימה וגלישת גלים, אשר חגגו את אהבתם המשותפת לספורט באמצעות אימונים משותפים באומנויות לחימה וגלישה, וכן הפגינו את כישוריהם לצד צוותים ומדריכים משתי העמותות.

הגיעו לתמוך קואיצ'י מיזושימה, שגריר יפן במדינת ישראל, מיקי חיאת, מייסד עמותת חרדים לקצב וכן משתתפים יהודים וערבים, בדואים וחרדים מבני ברק, אבו קוידר, רעננה, טמרה, מזרח ירושלים ותל אביב - יפו ועוד. מיזושימה אמר: "אני מאמין שערכי הליבה של הבודו - מוסר, כבוד לאחרים והערכה להוגנות - יתרמו להבנה הדדית, כבוד ואמון בקרב האנשים בעולם".

עומר טולצ'ינסקי, מייסד ומנהל פדגוגי, "הגל שלי": "ב'הגל שלי' כולנו שווים, גולשים באותם גלים ובאותו ים. תוך שימוש בכוחות המאחדים של הים, אנו שואפים ליצור מציאות משופרת, על ידי בניית קהילה משמעותית ובוגרת שהיא מעל לכל דעות קדומות".

דני חכים, מייסד ויו"ר עמותת בודו למען השלום: "ספורט הוא פלטפורמה מוכחת לחברה משותפת ובריאה. ישנם למעלה מ-30 ארגונים המקדמים שלום באמצעות ספורט בישראל המשתמשים בספורט לבניית גשרים בין קהילות שונות. עם יותר מ-100,000 בני נוער המעורבים בפעילויות אלה, לכוח השינוי של הספורט יש פוטנציאל להעצים את הדור הבא ולהוביל לחברה הרמונית יותר".

חאזם אבו קוידר, מדריך בודו לשלום ותיק מהכפר הבדואי, אבו קווידר, "אנו מקדמים סובלנות, שליטה עצמית וכבוד, שהם חלק בלתי נפרד מאומנויות הלחימה המסורתיות (בודו), במשך שנים רבות. מפגשים שנערכים, כמו שנערך היום, מחזקים את הערכים שלמדנו יחד ואת מערכות היחסים שבנינו במשך שנים. כל אימון משותף מוביל לבניית אמון. ככל שהנוער שלנו נחשף זה לזה בסביבה בטוחה, ידידותית וכיפית כך הבסיס לחברה משותפת חזק יותר.

מיקי חיאת, מייסד חרדים לקצב: "הערכים היהודיים המקדשים 'דרכי נועם' וכבוד חשובים בחיים היהודיים. זה עכשיו זה הזמן להביא למפגשים בין שני הצדדים להגיע זה לזה ולהפגין כבוד למרות ההבדלים בינינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully