וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסר לזוסמן והבעיות של וויצ'יץ': בצל החגיגות, מכבי ת"א חושבת על העונה הבאה

28.5.2021 / 6:33

הצהובים ציינו את הגביע ה-45 עם קריצה לעונה הבאה: גיבור הניצחון קיבל מחמאות כשברקע האפשרות שיעזוב לחו"ל, וויצ'יץ' הודה שבגזרת הרכש "כלום עוד לא סגור" בגלל המלחמה. ורק שמעון מזרחי הגיב למחאה של ראשון לציון: "הם ניסו לעשות את עצמם אנדרדוג. הפעם פרי טעה"

מכבי תל אביב חוגגת את הזכייה בגביע המדינה/צילום: אור שקדי

1. מכבי תל אביב זכתה אמש (חמישי) בגביע המדינה ה-45 בתולדותיה אחרי ניצחון 69:86 על מכבי ראשון לציון בהיכל בחולון. הצהובים נקלעו למשחק צמוד מול היריבה החסרה מעיר היין, אך ידעו במחצית השנייה לפתוח פער שנע סביב 10 נקודות מאמצע הרבע השלישי, והחזיקו אותו עד לסיום.

עם סיום המשחק חגגו שחקני מכבי את הזכייה עם 3,500 הצהובים שהיו באולם בחולון, כשהם נשארים דקות ארוכות עם האוהדים ביציעים. לאחר החגיגה ביציעים המשיכה הקבוצה למסעדת 206 בתל אביב, כשההגעה לא הייתה חובה וחמישה שחקנים לא הגיעו מעייפות וסיבות אישיות - סקוטי ווילבקין, כריס ג'ונס, אנג'לו קלויארו, סנדי כהן וטי ג'יי קליין.

על החגיגות עצמם הופקדו אנשי המסעדה כשבמרכזה רוקדים היו"ר שמעון מזרחי, ובשולחנות הקפיץ צוות האימון היווני בראשות יאניס ספרופולוס כמה משקאות עם הנוכחים. מזרחי, ספרופולוס והקפטן ג'ון דיברתולומיאו נשאו דברים ובירכו את הקבוצה כשהמאמן אומר: "השגנו תואר אחד, עכשיו יש לנו עוד אחד לקחת".

"זה גביע, משחק אחד, כולם יודעים שזה לא משחק רגיל. לא משנה מול מי משחקים. אף משחק בגביע לא קל", סיכם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ', "נחמד לראות שישראל חוזרת, הקהל היה נהדר היום, זה קהל מלא. זה משפיע על השחקנים. זה פעם ראשונה בשנה וחצי שהיינו בלי מסכה באולם".

היו"ר שמעון מזרחי הוסיף: "היה ערב משמח לראות קהל של 5000 איש, מהם למעלה מ-3500 אוהדי מכבי, צבעו אותו בצהוב. הקהל ייחל לראות משחק כדורסל עם קהל".

אנטה ז'יז'יץ' אמר: "זה מדהים, זה הגביע הראשון שלי. אני מאוד שמח כי אני חלק מהקבוצה הזאת, הגביע הזה הוא מתנה טובה עבורינו אחרי עונה כזו. זה היה מדהים, משחק ראשון מול אולם כמעט מלא, הם השחקן השישי שלנו, תומכים בנו, אני רוצה להודות להם". עומרי כספי אמר מצידו כי: "ממש כיף. צריך לתת קרדיט לראשון לציון ששיחקו משחק טוב מאוד, כל העניין מלפני המשחק היה לתת להם קרדיט. גיא עשה התאמות והם שיחקו יפה".

החיוך של שמעון מזרחי היה שווה הכל

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
הקפיץ כמה שוטים. ספרופולוס/דני מרון

עיקרי הדברים

  • מכבי תל אביב חגגה את הזכייה בגביע במסעדת 206, חלק מהשחקנים קיבלו אישור לא להגיע
  • כוכב הגמר יובל זוסמן קיבל מחמאות, במכבי תל אביב שלחו לו מסר: "צריך לדעת שזה הבית"
  • ניקולה וויצ'יץ' טוען שבניית הסגל לעונה הבאה נתקעה בצל הלחימה בעזה: "כלום לא סגור"
  • שמעון מזרחי הגיב למחאה של ראשון לציון: "הפעם פרי עשה טעות. הם לא היו אנדרדוג"

2. הכוכב של הערב עבור הצהובים היה יובל זוסמן. הגארד של הצהובים קלע 16 נקודות, נבחר ל-MVP של המשחק, ולא הפסיק לזרוק מבחוץ גם אחרי מחצית ראשונה בה קלע שלשה אחת מ-6 נסיונות. בסיום בירכו אנשי מכבי את זוסמן על ההופעה הטובה שלו, כשברקע הדיבורים על העזיבה האפשרית שלו בקיץ לאירופה.

"הוא עשה עבודה נהדרת הלילה", פירגן ז'יז'יץ' לזוסמן, "החל מסוף העונה שעברה היה לו בעיות עם הפציעות, וסוף סוף הוא מוכן ועושה עבודה נהדרת והוא חלק חשוב מהקבוצה שלנו. אני מקווה שממשחק למשחק הוא ישתפר כי אנחנו צריכים אותו כמו הלילה לקראת המשחקים הבאים".

אחד מבכירי הקבוצה הוסיף כי: "יובל הוא חלק חשוב במועדון כבר שלוש שנים ברציפות. הוא מקבל אצלנו הזדמנויות להתקדם ומוכיח את עצמו לא מעט פעמים. האם זה יוביל לכך שהוא ימשיך? מוקדם לדעת. אנחנו למדים לא מעט על זה שהוא מסתכל החוצה, אבל הוא צריך לדעת שהבית שלו זה מכבי תל אביב".

יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
חוגג, ומסתכל בעין אחת על האופציות בחו"ל. זוסמן/דני מרון

3. על הפרקט בחולון לא היה משעמם. אחרי שאיימה לא להופיע, או להופיע עם הנוער, עלתה ראשון לציון עם שני שחקנים שרשמו הופעת בכורה בבוגרים, יוגב עובדיה ועומר חממה, ואחרי ההתחלה איתם, כשהם מובילים, מחתה הקבוצה פעם נוספת כשירדה מהפרקט אחרי שקיבלה את התארים האישיים ולא חיכתה להנפת הגביע של הצהובים.

"היו חששות", הודה שמעון מזרחי, "ראשון ניסו להרדים אותנו ולעשות את עצמם כאנדרדוג, ברור שההרכב שהם שיחקו בו היה ההרכב שהם שיחקו בשלושת משחקי הליגה האחרונים, ידענו שזה יגיע, לא התפתינו, ברבע השלישי הגדלנו את הפער. אני מכיר את פרי הרבה מאוד שנים, מאז שהיה בליגה נמוכה, הפעם הוא עשה טעות. הוא ראה את לוח המשחקים שלנו, ידע שיש החלטה של האיגוד לא לשחק מעבר ל-15 בחודש, כשהאיגוד הודיע לו שאי אפשר לדחות בשבוע איפה אנחנו בתמונה? רק הצבנו עובדות".

ניקולה וויצ'יץ' המנהל המקצועי של מכבי תל אביב עם עומרי כספי, אנטה ז'יז'יץ'. דני מרון
הפנים לעונה הבאה. וויצ'יץ', כספי וז'יז'יץ' חוגגים/דני מרון

4. בחודשים האחרונים עלו לא מעט שמות בהקשר של מכבי תל אביב, כשכבר חלק מהסגל הנוכחי עזב בחזרה לארצות הברית, ואחרים שלא ימשיכו כבר מחפשים קבוצות אחרות באירופה. המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' סיפר אחרי הזכייה בגביע על ההכנות של הקבוצה לקראת העונה הבאה.

"אני עובד מספטמבר שנה שעברה, זו העבודה שלי. מה שאנחנו עושים זה עוד לא סגור. לא יכולנו לדבר עם שחקנים בזמן שירו פה טילים, והיו עוד כמה בעיות, אבל אנחנו מוכנים להתחיל. ראיתי שהחתמנו 3-4 שחקנים בכל שבוע בעיתונים. כולם ברשימות שלנו, כולם. אין מאה אלף שחקנים, אלא רק 50, וכולם ברשימה שלנו ושל כולם".

וויצ'יץ' התייחס לחשיבות של הקהל לקראת העונה הבאה של הצהובים: "זאת לא הייתה עונה רגילה, היה בלאגן גדול, כשמכבי משחקת בלי קהל בבית זה לא מכבי. אנחנו לא יודעים לשחק ככה. אלה שנתיים קשים, לשחקנים ולכולם, גם לאוהדים. היינו צריכים להישאר צנועים ולעשות הכי טוב שיכולנו לעשות. אנחנו ננסה לעשות הכי טוב, אנחנו מקווים שיהיה לנו אולם מלא, שנוכל להופיע ברמה הגבוהה. בעונה לפני כן היינו 17-1 בבית, הקהל נותן לנו עוד כוח, נקווה שזה יחזור".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אין הרבה זמן לחגוג. ספרופולוס/דני מרון

5. במכבי יחלו מחר בהכנות לקראת הפלייאוף, כשרק במוצאי שבת הם ידעו מי היריבה שלהם במשחק הפלייאוף הראשון ביום שני - עירוני נס ציונה או הפועל באר שבע. בקבוצה קיוו לגלות זאת עוד קודם, אך יעשו את ההכנה הטקטית רק מיום ראשון.

"הגביע חשוב והליגה ממשיכה והיא חשובה מאוד. זה חשוב לביטחון, השגנו יעד שני העונה, והשלב הבא זה האליפות", אמר עומרי כספי. שחקן נוסף במכבי אמר כי: "היה נחמד אם היה לנו קצת יותר זמן כעת לנוח, אבל מצד שני אנחנו רוצים כבר לסיים את העונה הזאת, לזכות באליפות ולנוח כמו שצריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully