וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה: מאבק בגזענות ובאלימות. הנשיא כינס את בכירי הכדורגל הישראלי למפגש חירום

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 15:04

ריבלין שוחח עם מוחמד אבו יונס, יעקב שחר, מרואן קבהא ואחרים: "אסור לתת למיעוט קיצוני להכתיב את הטון". קבהא: "דווקא עכשיו אנחנו צריכים להשמיע את הקול שלנו ולחזור לחיים של דו קיום"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך הצהרה לתקשורת 5 במאי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מודאג מהמצב בכדורגל הישראלי. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כינס היום (רביעי) מפגש חירום בהשתתפות בכירי הכדורגל הישראלי, וספורטאים נוספים יהודים וערבים במסגרת מיזם "תקווה ישראלית בספורט - מגן הכבוד", ובמהלכו התקיים שיח תחת הכותרת "כולנו באותו מגרש" בהשתתפות יו"ר מועדון בני סכנין, מוחמד אבו יונס; נשיא מועדון מכבי חיפה, יעקב שחר, שחקן נבחרת ישראל והפועל באר שבע, מרואן קבהא ומנהל מחלקת הנוער של הפועל תל אביב, עומר בוקסנבאום.

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם בעלי מכבי חיפה יעקב שחר יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס מנהל מחלקות הנוער של הפועל תל אביב עומר בוקסנבוים. דוברות בית הנשיא,
גם הוא לקח חלק במפגש. שחר/דוברות בית הנשיא

"דווקא עכשיו אנחנו צריכים להשמיע את הקול שלנו לחזור לחיים של דו קיום. זה הגורל שלנו. מדינה כזו מיוחדת שגרים בה מכל הדתות והלוואי יבוא שלום בקרוב", אמר מרואן קבהא וסיפר: "אנחנו לא מבדילים בקבוצה בין שחקן ערבי ליהודי, כשמנצחים שמחים יחד, כשמפסידים נותנים כתף אחד לשני. ראינו בקורונה ממש לפני רגע, איך אנחנו יכולים לעמוד יחד נגד המגפה יהודים וערבים".

"לספורט יש כוח לעשות שינוי, לא רק בארץ ,בכל העולם", אמר יעקב שחר והודה שהאירועים האלימים בחיפה הפתיעו אותו: "אני חושב שזה מדגיש שמה שאנחנו עושים במועדונים - ליצור עבודה משותפת בין יהודים וערבים ולהשקיע עוד למען הקהילה חייב להמשיך היום יותר מתמיד". מוחמד אבו יונס הדגיש: "חשוב לנו שבני סכנין תהיה קוקטייל של שחקנים יהודים וערבים. ודאי שהיום התקופה לא טובה והכל רגיש מאוד. אם לא נתלכד ונשלש, לא רק נכפיל את העבודה שלנו בנושא דו קיום - הסחף הזה מסכן את כולנו". עומר בוקסנבאום סיפר על מחלקת הנוער של הפועל תל אביב: "במיזמים שלנו אנחנו רואים איך ילדים יהודים וערבים שמגיעים ממקום טהור משחקים יחד, לראות אותם נותן המון תקווה, הם באים בלי דעות קדומות ומראים לנו שאפשר אחרת. בשבילם נמשיך את העבודה הזו".

בחלקו השני של האירוע נערכה חלוקת אות "מגן הכבוד". את האות העניק נשיא המדינה למועדון ליגת העל המצטיין מכבי תל אביב ולמיזם הייחודי מליגת העל בכדורגל, מיזם "הפועל שווים" של מועדון הפועל תל אביב, שהצטיינו בעשייה ערכית וחינוכית ובהתמודדות עם האלימות והגזענות. השנה לראשונה הורחבה לכלל ענפי הספורט קטגוריית אות "מאמן הכבוד של המדינה" למאמני ילדים ונוער שהשפיעו בצורה יוצאת דופן על השחקנים, המועדון והקהילה. הזוכים בקטגוריית מאמני הכבוד הם: ליאור דרור ממרכז הספורט לנכים איל"ן רמת גן, מיכאלה מילוא מהמרכז להתעמלות שער הנגב ורונן מורלי ממרכזי הטניס והחינוך בישראל.

נשיא המדינה ראובן ריבלין עם יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס. דוברות בית הנשיא,
"הסחף הזה מסכן את כולנו". אבו יונס עם ריבלין/דוברות בית הנשיא

מיזם "תקווה ישראלית - מגן הכבוד" הינו יוזמה של בית הנשיא בשותפות עם משרד התרבות והספורט, ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות בכדורגל, הטוטו ועמותת ערכים בספורט. "מגן הכבוד" הוא חלק מתכנית הדגל "תקווה ישראלית" אותה מוביל נשיא המדינה, לביסוס השותפות בין המגזרים השונים שמרכיבים את החברה הישראלית. "מגן הכבוד" נולד מתוך רצון לעודד ולתמוך במועדוני הכדורגל לבסס תשתית ארגונית, חינוכית וערכית משמעותית שתסייע לצמצמם פערים, לייצר שיתופי פעולה בין מגזרים שונים ולצמצם את האלימות והגזענות במגרשים.

"כשיצאנו לדרך, לפני שש שנים, ידענו שאנחנו לוקחים על עצמנו משימה גדולה, משימה לאומית, לעצב את פניה של החברה הישראלית. לטפח את היסודות הערכיים, החינוכיים והמנהיגותיים של המועדונים והספורט בישראל של היום ולהנחיל אותם לדור המנהיגים והמנהיגות של מחר", אמר הנשיא והדגיש: "השנה האחרונה הייתה, לצערנו, רצופה בהוכחות לצורך העמוק בחזון שהוביל אותנו יחד. מגפת הקורונה הרחיקה אותנו זה מזה, ואף שיסתה אותנו זה בזה, שבט בשבט, בחיפוש אחר אשמים במצב. ובשבועות האחרונים, בעודנו נתונים תחת מתקפת טרור מבחוץ, גאו מפלסי האלימות והשנאה מבפנים והובילו אותנו להילחם אלה באלה, כאילו אין זו המולדת של כולנו, כאילו שכחנו שזה הבית של כולנו".

"התקופות הללו מדגישות את חשיבותם של המועדונים, המיזמים והמאמנים הזוכים של השנה מהכדורגל, הכדורסל, הטניס וההתעמלות. פעולותיכם הבלתי מתפשרות לביסוס השיח, ההכרות והשותפות בין קבוצות שונות בחברה הישראלית, לקידום שוויון הזדמנויות וצמצום פערים חברתיים ולמיגור תופעות של אלימות וגזענות, הן ההוכחות לכך שלמרות שיש לנו עוד דרך ארוכה ללכת, כל עוד נלך בה ביחד - נצליח. גם אם קשה, גם כשכואב, אין לנו את הפריבילגיה להתייאש וחייבים, חייבים להצליח", אמר הנשיא.

"הרוחות הרעות שמנשבות ברחובותינו בשבועות האחרונים, רוחות של שנאה ושל אלימות, שלעיתים מונעות גם מצידם של מי שקוראים לעצמם קבוצת אוהדים, לא מאפשרות לנו לשתוק. אסור לנו לתת למיעוט קיצוני להכתיב את הטון, ולצבוע את החברה הישראלית כמו גם את הכדורגל והספורט הישראלי - בצבעים של גזענות ושל שנאה. זו אינה הרוח הספורטיבית. אני שמח וגאה לעמוד כאן היום כי אני יודע שכל מי שכאן חולק איתנו את ההבנה הזו, ויחד עם עוד רבים אחרים הם הצליחו, לחולל שינוי עמוק ומשמעותי לא רק בתרבות הספורט הישראלית אלא בחברה בישראל בכלל", אמר הנשיא והודה לכל השותפים במיזם: "היום, שש שנים לאחר שהתחלנו במסע הזה עלינו להמשיך ולפעול בזירות הספורט השונות על מנת שנוכל להמשיך ולהצמיח דור חדש של מצוינות ישראלית. עלינו לוודא כי היסודות שהטמנו פה במגן הכבוד ובתקווה ישראלית בספורט ימשיכו לשמש מודל לכלל המסגרות, המועדונים והשותפים בספורט הישראלי. אתם, יקירי, מהווים חלוץ מרכזי בהובלת המהלך הזה".

באירוע השתתפו שר התרבות והספורט, חילי טרופר, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יו"ר ומנכ"ל ערכים בספורט, נציגי שותפים וביניהם יו"ר ומנכ"ל מנהלת הליגות לכדורגל, יו"ר ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, יו"ר ומנכ"ל איגוד הכדורסל, יו"ר קרן הסיוע לילדים במועדונים, יו"ר ומנכ"ל הטוטו, בעלי מועדוני ליגת העל, נציגי מגן הכבוד במועדוני ליגת העל, יו"ר ועדות הפרס, יו"ר ומנכ"ל וינגייט, מנכ"ל הועד האולימפי, שחקנים ונציגי מועדוני ליגת העל.

קרן מכבי תל אביב זכתה באות מגן הכבוד לעונת 20/21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully