וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה חריג מאוד כאן, רוצים להאמין שזה לא בגלל שזהבי ישראלי": צפו בדיווח מאמסטרדם

מורן זליקוביץ', אמסטרדם

10.5.2021 / 6:30

שכניו של כוכב נבחרת ישראל לא ייחסו את השוד המזעזע בביתו לאנטישמיות: "יהיה מצער מאוד אם זו הסיבה, אבל לא קרה דבר כזה עם כדורגלן בהולנד. גם באייאקס מרוויחים הרבה ולא שדדו שם אף אחד", משפחת זהבי קיבלה חיזוקים מהקהילה היהודית בעיר: "זה מחמם את הלב"

צפו בדיווח מהולנד על השוד בבית ערן זהבי/מורן זליקוביץ', אמסטרדם

התקשורת ההולנדית עקבה אמש (ראשון) בעקביות ובדאגה אחרי פרשת השוד האלים בביתו של ערן זהבי באמסטרדם. כוכב נבחרת ישראל הוא דמות צבעונית למדי בנוף ההולנדי, והוא זוכה לסיקור תדיר כאחד הכדורגלנים הבולטים במדינה, אלא שהפעם ההמולה סביבו היתה אחרת לחלוטין.

האיזור בו מתגוררים ערן ושי זהבי עם שלושת ילדיהם בשכונת באוטנפלדרט, שכונה אמידה בדרום העיר, הוא בעל צביון יחסית יהודי-ישראלי. המקרה המזעזע העלה שאלות רבות וחששות בקרב חלק מהיהודים בהולנד, בתהייה האם המקרה קשור להיותו ישראלי ואולי מדובר באקט של אנטישמיות, אולם מרבית הישראלים שושחנו איתם כאן מאז האירוע חשים בטוחים.

ליד ביתו של ערן זהבי באמסטרדם עם שוטר. INTER VISUAL STUDIO, אתר רשמי
המשטרה ליד ביתו של זהבי אחרי השוד/אתר רשמי, INTER VISUAL STUDIO

תמיר דותן, המתגורר באמסטלווין, לא רחוק ממקום מגוריו של זהבי, אמר לוואלה! ספורט: "אני לא חושב שזה קשור להיותו ישראלי או יהודי. אני יכול להשאיר את הדלת פתוחה ולא קורה כלום. יש פריצות מדי פעם, אבל מה שקרה פה זה משהו מאוד חריג. לא קרה כזה דבר עם שחקן כדורגל בהולנד, וגם בשביל שוד ביתי זה נתפס כאירוע חריג מאד. המיקוד הוא אנשים עם כסף".

"אני כמובן לא יכול גם לשלול לחלוטין שזה בגלל המוצא של זהבי, אבל אני לא חושב שזה המקרה", הוסיף דותן. "יודעים שהוא מרוויח הרבה, והוא לא מסתיר את זה. אם המטרה היא רק לגנוב אז הולכים לבית מפואר. אני מאוד רוצה להאמין שזה לא קשור להיותו ישראלי, מאוד יצער אותי אם זו הסיבה ולא כסף. מצד שני גם באייאקס מרוויחים הרבה כסף ולא שדדו שם אף אחד... אני כן זוכר מקרים של מפורסמים ששדדו מהם שעוני רולקס, ולפני חצי שנה היה שוד דומה בבית של זמר מוכר בשם גורדון, אז נראה לי שהם הולכים אחרי מפורסמים".

עוד בוואלה!

אשתו של ערן זהבי: "עברו עלינו שעות קשות". החזרה למכבי תל אביב מתקרבת?

לכתבה המלאה

משטרת הולנד מנהלת חקירה לאיתור הפורצים, כשיחידות בילוש וכלבנים סרקו את האיזור בשילוב עם מסוק משטרתי, וזהבי ואשתו הגיעו לתחנת המשטרה למסור עדויות. התקשורת ההולנדית ציינה שייתכן שהשודדים עקבו אחרי החשבונות של זהבי ברשתות החברתיות במטרה לצבור מידע על ביתו.

על פי העיתון "הט פארול", השודדים נכנסו לבית במסווה של שליחים. הם קשרו את אשתו של זהבי באיומי אקדח מול ילדיהם, חתכו את שיערה באלימות ואף התקיפו את בנה בן השמונה. כזכור, באותה השעה ערן היה בדרכו למשחק החוץ של פ.ס.וו איינדהובן מול וילם II, כשקיבל שיחת טלפון מסמרת שיער מאשתו הנסערת בעיצומו של השוד.

שחקן פ.ס.וו דנזל דאמפריז עם ערן זהבי. ANP Sport, GettyImages
רצו לנצח בשבילו. ערן זהבי עם קפטן פ.ס.וו דנזל דאמפריז/GettyImages, ANP Sport

בעיתון הספורט "פוטבול-זון" התמקדו במה שעבר על שחקני פ.ס.וו, ששמעו את השיחה בין זהבי לאשתו בדרך למגרש, שהתקיימה בעברית אבל בלהט ובחרדה, ולא הותירה ספק שמשהו רע מאוד מתרחש. זהבי כמובן נפרד מחבריו עם הגעתם לאצטדיון של היריבה ומיהר בחזרה לאמסטרדם, והמאמן רוג'ר שמידט הסביר לשחקניו בפירוט מה קרה לחלוץ הישראלי, ואיפשר להם להתקשר לבני משפחותיהם לדרוש בשלומם.

לאחר המשחק, בו ניצחה פ.ס.וו 0:2, גילה המאמן הגרמני שהשחקנים הבטיחו להקדיש את המשחק לזהבי: "אחרי ששוחחנו עם המשפחות שלנו ניסינו להתמקד במשחק, ורצינו לנצח בשביל ערן". אז הניצחון הזה כבר הושג, וכעת תקווה משפחת זהבי שמשטרת אמסטרדם תצליח לשים את ידה על הפורצים שזעזעו את עולמם בבת אחת.

בינתיים בקהילה היהודית בעיר ניסו לעודד עם פרחים וכרטיסי ברכה שהתקבלו אצל חברת המשפחה שמסרה בתגובה: "העברנו את המסרים מחממי הלב, משפחת זהבי מעריכה ומודה על האכפתיות והרצון הטוב, בתקווה לימים טובים ושקטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully