וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: ראשי ארגון "לה פמיליה" הורחקו עד הודעה חדשה

עודכן לאחרונה: 7.5.2021 / 21:16

ניצחון משמעותי לחוגג במאבקו נגד הארגון: בית משפט השלום קבע ששלושת ראשי הארגון שהורחקו על ידי המועדון, לא מורשים כרגע להגיע למשחקים של בית"ר. הבעלים: "זהו אחד הניצחונות הגדולים והחשובים בספורט הישראלי"

תקציר: בית"ר ירושלים - בני סכנין 3:2/ספורט 2

ניצחון תקדימי לבית"ר ירושלים ומשה חוגג במאבקים נגד ארגון "לה פמיליה:". מיקה בנקי שופטת בית המשפט השלום בירושלים קבעה היום (שישי) בהחלטה תקדימי כי שלושת ראשי הארגון, אשר הורחקו על ידי המועדון, לא יוכלו להיכנס למשחקי הקבוצה עד להודעה חדשה. בכך דחתה השופטת את טענותיהם בצורה מפורטת שלא משתמעת לשני פנים. "מדובר בהחלטה שתעזור למגר את האלימות והגזענות במגרשי הכדורגל והשלושה לא יוכלו להיכנס למשחק מחר נגד בני סכנין ובכלל עד להודעה חדשה". נכתב בפסק הדין.

בנימוקים להחלטה כתבה השופטת: "המבקשים לא הוכיחו קיומה של עילת תביעה לכאורה שלפיה הופלו מחמת השקפתם בניגוד לחוק איסור הפליה. המחלוקת בין המבקשים והמשיבים אינה בגדר 'השקפה' אליה התכוון החוק והמבקשים לא הופלו. המבקשים אף לא הוכיחו זכות לכאורה להיכנס ללא סייג לאצטדיון לצפות במשחקי הקבוצה. מניעת כניסת המבקשים למגרש עולה לכאורה בקנה אחד עם חובת המשיבים להבטיח את הסדר הציבורי ושלום הציבור באירוע".

"הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר המבקשים בבקשתם עומדים על זכותם לקלל ולהתנהג באופן שיש בו משום הפרה של כללי ההתנהגות באירוע ספורט כפי שנקבעו בתקנות איסור אלימות בספורט (כללי התנהגות באירוע ספורט ודרך פרסומם), וגם בשל כך אין מקום להורות למשיבים לאפשר את כניסתם".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
"אחד הניצחונות החשובים בכדורגל הישראלי". חוגג/דני מרון

בעלי המועדון, משה חוגג, אמר לאחר הפסיקה: "בטווח הארוך, זהו אחד הניצחונות הגדולים והחשובים בספורט הישראלי בכלל ולבית"ר ירושלים בפרט. הניצחון הזה יאפשר להילחם בגזענות ובאלימות בצורה טובה בהרבה, כזו שתהפוך את מגרשי הכדורגל למקום ראוי עבור ילדים ומשפחות. האהבה מנצחת".

עורך הדין עמית חדד אמר לאחר קבלת ההחלטה: "זהו יום חשוב לספורט הישראלי ולמלחמה באלימות בספורט. בפסיקה תקדמית קובע בית המשפט שלבעלי קבוצת ספורט יש לא רק את הזכות להילחם באלימות ובגזענות, אלא את החובה להילחם בתופעות בזויות אלה ולמנוע מאוהדים גזענים ואלימים כניסה למשחקים. מר חוגג החליט שבית"ר תהיה קבוצה בלי אלימות ובלי גזענות, וזהו שלב נוסף וחשוב במאבק המוצדק שלו".

עורך הדין רוני מוזסון אמר: "מדובר בניצחון חשוב. זו פסיקה תקדימית שמלמדת על חשיבות הנושא, כאשר בפעם הראשונה בית המשפט בוחן את ההחלטה של הקבוצה ומגבה צעד ברור שכזה. מדובר בגיבוי חשוב של בית המשפט להחלטת הקבוצה ואנו מברכים על כך".

חברי לה פמיליה הגיעו לטדי כדי למחות נגד משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים. תמונות גולשים
הורחקו עד הודעה חדשה. חברי לה פמיליה/תמונות גולשים

ממנהלת הליגות לכדורגל נמסר בנוגע להחלטה: "מברכים על ההחלטה האמיצה של כב' השופטת בנקי מבית המשפט השלום בירושלים אשר הבהירה וחידדה כי איסור הכנסת "אוהדים" מתפרעים למגרשי הכדורגל אינה רק זכות המוקנית למועדוני הכדורגל - אלא חובה החלה עליהם מכח החוק. פסק דין תקדימי חשוב זה מהווה ציון דרך נוסף בתהליך אותו עובר הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות ולתפיסת המועדונים, הקהל, וכעת גם בית המשפט את אירוע הספורט כאירוע תרבות, לכל דבר ועניין".

ארז כלפון יו"ר המנהלת: "שוחחתי אמש עם משה חוגג וחיזקתי את ידיו במאבק הלא פשוט אותו הוא מנהל מול מתפרעים אשר כל מטרתם לחבל בכדורגל הישראלי. אני שמח על ההחלטה שהתקבלה ומברך את משה ידידי, כמו גם את עוה"ד רוני מוזסון ועמית חדד, על ההישג המשפטי ועל המאבק המשמעותי והבלתי מתפשר על פניו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. מנהלת הליגות לכדורגל תעמוד לצד כל מועדון, בכל מאבק, אשר ינוהל במטרה להשאיר את המתפרעים, הגזענים והמסיתים מחוץ למגרשי הכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully