וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינברג צפוי להמליץ על יואב כהן. פרידמן: "היתה לו שנה טובה יותר מלצוברי"

28.4.2021 / 11:26

מדליסט הארד מבייג'ינג 2008 קרוב לאבד את הכרטיס לטוקיו בעקבות הישגו של הגולש בן ה-21 באליפות העולם, שהביא אותו לשוויון בנקודות עם צוברי. פרידמן לוואלה! ספורט: "ב-1996 הייתי צעיר שבקושי הכירו וזכיתי בארד, זה היה הבסיס לזהב ב-2004"

שחר צוברי. איגוד השייט, אתר רשמי
דחיית האולימפיאדה תעלה לו ביוקר. שחר צוברי/אתר רשמי, איגוד השייט

נבחרת הגברים של ישראל בגלשני רוח תשוב הלילה (בין רביעי לחמישי) לארץ מאליפות העולם בקאדיס כשדרמה גדולה עוד לפניה. שיוט המדליות אתמול ביום האחרון של האליפות דירג את הגולש הצעיר יואב כהן במקום החמישי ובמאבק הפנימי על הכרטיס לאולימפיאדת טוקיו הוא השתווה לשחר צוברי הוותיק עם 53 נקודות, מה שייצור כאב ראש אמיתי למאמן הנבחרת גור שטיינברג שיצטרך להכריע מי מבין השניים ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.

יואב כהן גולש ישראלי. איגוד השיט, אתר רשמי
"עתידו לפניו". יואב כהן/אתר רשמי, איגוד השיט

כהן, אלוף אירופה, מלפני כחצי שנה הצליח לסגור את הפער מצוברי במאבק הפנימי אחרי שהגולש הוותיק היה צריך להתחרות באולימפיאדה, לו זו היתה נערכת בקיץ שעבר ביפן. אחרי דחיית האולימפיאדה בשל הקורונה, החליטו באיגוד השייט לפתוח מחדש את התחרות על כרטיסי הייצוג לטוקיו.

בנשים הצליחה קטי ספיצ'קוב לשמור על מיקומה כמובילה ואילו בגברים פרץ כאמור יואב כהן וסגר את הפער על צוברי עד לכדי שוויון מוחלט בניקוד הפנימי. בסביבת הנבחרת מעריכים הבוקר כי שטיינברג ימליץ על כהן בפני הוועדה המקצועית שתתכנס בשבוע הבא, אבל המאמן הלאומי עדיין שומר על הקלפים צמוד לחזה.

עוד בוואלה!

שוויון בין צוברי ויואב כהן, קטי ספיצ'קוב שוב הוכתרה לסגנית אלופת העולם

לכתבה המלאה
גל פרידמן עם מדליית זהב אתונה 2004. AP
"הקטע הסנטימנטלי לא צריך להוות כאן שיקול". גל פרידמן/AP

מי שהתבקש על ידי וואלה! ספורט לחוות דעה על הסוגייה הבוערת הוא גדול הספורטאים האולימפיים של ישראל גל פרידמן. הגולש שזכה בשתי מדליות אולימפיות, לא רצה לקבוע נחרצות מי מבין השניים צריך לייצג את ישראל, אבל מדבריו די ברור את מי צריך לשלוח. "שני קריטריונים עומדים מבחינתי לעזרה כשאני צריך להכריע", אמר היום פרידמן. "מי עשה יותר הישגים בשנה האולימפית ומי נמצא בקו עלייה כשעתידו לפניו. אם אני לוקח בחשבון את שני הפרמטרים האלה, די ברור מה המצב אחרי השנה הזו".

פרידמן הוסיף: "גם אני כשיצאתי להתחרות באטלנטה ב-1996 הייתי צעיר שבקושי הכירו וזכיתי בארד. זה היה הבסיס שלי להביא את מדלית הזהב באתונה שמונה שנים לאחר מכן. שחר נמצא בשלהי הקריירה שלו ויואב בתחילתה ואני באמת לא נכנס כאן לקטע אישי. הקטע הסנטימנטלי לא צריך להוות כאן שיקול, אלא רק הקטע המקצועי. מי מבין שניהם יכול להביא מדליה כך שאני חושב שצריך לבחון את ההישגים של כל אחד מהם בשנה האולימפית והכף נוטה במקרה הזה ליואב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully