וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטי ספיצ'קוב שוב הוכתרה לסגנית אלופת העולם, שוויון בין צוברי ויואב כהן

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 8:39

הגולשת שיחזרה את ההישג מ-2019 וסיימה במקום השני את התחרות היוקרתית בקאדיס. דרמה אצל הגברים: כהן סיים במקום החמישי בשיוט המדליות והשתווה לצוברי עם 53 נקודות, מאמן הנבחרת גור שטיינברג ימליץ למי להעניק את הכרטיס לטוקיו. יו"ר האיגוד: "ישראל מעצמת גלישה"

הגולשת הישראלית קטי ספיצ'קוב אחרי שזכתה במדליית כסף באליפות העולם 2021. איגוד השיט, Sailing Energy, אתר רשמי
עוד התעלות ברגע האמת. קטי ספיצ'קוב/אתר רשמי, איגוד השיט, Sailing Energy

קטי ספיצ'קוב צירפה היום (שלישי) הישג נהדר נוסף לרזומה שלה, כשהוכתרה פעם נוספת כסגנית אלופת העולם בגלשני RSX. שנתיים אחרי שעשתה זאת באיטליה, ושנה אחרי שזכתה במדליית כסף גם באליפות אירופה, קטפה גולשת הרוח הישראלית עוד מדליית כסף באליפות עולם, הפעם בתחרות שנערכת בספרד.

הישראלית בת ה-21, שכבר הבטיחה את מקומה בטוקיו אחרי קרב מתוקשר עם נוי דריהן, התעלה בשיוט המדליות אחרי שהחלה את היום במקום השלישי, וסיימה שנייה עם הרבה אופטימיות פחות משלושה חודשים לפני טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו.

ספיצ'קוב, ספורטאית בסגל הזהב של הוועד האולימפי ובסגל "אתנה טופ טים" במכון וינגייט, סיימה את שיוט המדליות במקום החמישי, מה שהביא אותה ל-36 נקודות שליליות, בדיוק כמו הצרפתיה שארלין פיקו שזכתה בארד, במרחק של שבע נקודות מההולנדית ליליאן דה חאוס שזכתה בזהב עם 29 נקודות.

ספיצ'קוב אמרה בסיום: "היה קשה! גם שיוט המדליות וגם התנאים הסוערים לאורך כל הימים. אני שמחה לחזור שוב לפודיום".

יואב כהן, שחר צוברי, שייטים ישראלים. Sailing Energy, אתר רשמי
דרמה גדולה. צוברי וכהן/אתר רשמי, Sailing Energy

אצל הגברים נרשמה דרמה גדולה: יואב כהן ושחר צוברי סיימו בשוויון נקודות, ועל כן מאמן נבחרת ישראל גור שטיינברג יהיה זה שימליץ לוועדה המקצועית מי מבין השניים יקבל את הכרטיס לאולימפיאדה בטוקיו. מדובר בהחלטה קשה מאוד, לאור כושרו הטוב של כהן בן ה-21, לעומת הניסיון הרב של צוברי בן ה-34, מדליסט הארד מבייג'ינג 2008.

כזכור, צוברי זכה בכרטיס בקיץ שעבר, אך כהן קיבל צ'אנס ליטול ממנו את ההובלה, בתנאי שיצליח לסגור את פער 24 הנקודות. סדרה של שיוטים מוצלחים עשו זאת עבורו, כשאת שיוט המדליות סיים במקום החמישי. המשמעות: שניהם הגיעו ל-53 נקודות בסך הכל.

בנוסף לכהן השתתפו שני ישראלים נוספים בשיוט המדליות - תום ראובני שהגיע למקום השישי, ויואב עומר שהגיע למקום העשירי. אופק אלימלך (11) וצוברי (15) לא הצליחו לסיים בעשירייה הראשונה ולא התחרו בשיוט המדליות, אלא בשיוט מיוחד למקומות 11 ומטה. אלימלך סיים 11, צוברי 14.

גור שטיינברג, מאמן נבחרת הגברים: "נבחרת של לוחמים, גאה בכל אחד מהם אישית. ידענו שהולך להיות קשה. הגענו להיות מהנבחרת החזקות בעולם. בטוקיו נתמודד על מדליה".

שי בובר, יו"ר איגוד השייט: "הפנים לטוקיו! ההישגים באליפות העולם הוכיחו שוב כי ישראל היא מעצמת גלישה עולמית. היכולת של קטי לאורך כל התחרות משאירה אותנו עם אופטימיות גדולה לקראת המשחקים". בובר הוסיף כי "אין ספק שמגיע כבוד גדול לכל הנבחרת, שהגיעה לאליפות ברמת מוכנות גבוהה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully