וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חודשים לפני המשחקים האולימפיים: יפן הכריזה על מצב חירום בטיפול בקורונה

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 13:33

חשש גדול במדינה מכמות הנדבקים והתפרצות של וריאנטים: מסעדות וברים שוב נסגרו, שר האוצר: "חייבים לעשות את זה באופן נחרץ". וגם, הוועד האולימפי החליט על איסור של מחאות, כריעה על הברך והנפת אגרופים

חיסוני קורונה, יפן. רויטרס
גובר הלחץ. יפן/רויטרס

יפן הכריזה היום (שישי) באופן רשמי על "מצב חירום" במדינה, ובפרט בטוקיו, אוסאקה ושני מחוזים נוספים - וזאת בעקבות התפשטות הקורונה. ההודעה הדרמטית מגיעה שלושה חודשים לפני המשחקים, על רקע החשש שיבוטלו, על אף ההכחשות הנמרצות מצד הרשויות.

המשמעות מבחינת היפנים היא הידוק של המגבלות: נאסרה פתיחתם של מסעדות, ברים ומקומות עם קריוקי שמגישים אלכוהול, ואירועי ספורט ייערכו ללא קהל. מדובר על אזורים שכוללים למעלה מרבע מתושבי המדינה.

בממשלה איימו בקנסות גבוהים למפירי חוק. "חייבים להגביל תנועת אנשים", אמר שר האוצר יסוטושי נישימורה, "וחייבים לעשות את זה באופן נחרץ. אנחנו זקוקים לנקוט בצעדים חזקים, קצרים וממוקדים". כמו כן, חנויות גדולות ייסגרו, כמו גם קניונים ובתי קולנוע שמכילים מעל לאלף איש, ומעסיקים יתבקשו לאפשר לעובדים לעבוד מהבית. הלחץ נובע מהתגלות של וריאנטים חדשים של הנגיף, ועומס על בתי החולים.

מושלת טוקיו יוריקו קויקה אמרה שתורה על החשכה של שלטי רחוב ושלטי ניאון. "יהיה חשוך בלילה", אמרה, במה שמהווה בשורה קשה ליפנים, ופגיעה נוספת בתיירות, במיוחד כשזה מגיע בשבוע שבו יש חג מקומי. כמו כן המושלת ביקשה שמי שלא מתגורר בעיר שלא יגיע אליה.

אתמול, כזכור, ביפן הודיעו ששוטר שעבד באבטחת מירוץ הלפיד האולימפי נמצא חיובי לקורונה, אך כאמור, המארגנים מתעקשים שאין סכנת ביטול.

שחקני בוסטון סלטיקס, מיאמי היט כורעים ברך בזמן נגינת ההמנון האמריקאי. רויטרס
קשה להאמין שכל הספורטאים יישרו קו עם ההנחיות/רויטרס

ואם לא די בקורונה שתטיל צל גדול על המשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב (23 ביולי עד ה-8 באוגוסט), כעת קיים חשש ממחאות פוליטיות של ספורטאים דווקא בגלל האיסור על כאלה. אתמול הודיע הוועד האולימפי הבינלאומי שהוא ממשיך לאסור על הבעת מחאה פוליטית כגון כריעת ברך או הנפת אגרוף - דבר שהפך שכיח ואפילו נהוג במגרשי הספורט בשנה האחרונה.

הוועד האולימפי הבינלאומי עסק בסוגיה הזו במשך כ-10 חודשים. כ-3,500 ספורטאים מ-185 מדינות, שעוסקים ב-41 ענפי ספורט שונים, נשאלו מה העמדה שלהם ואתמול הגיעה המסקנה של הוועד: "יש רוב ברור של 70 אחוז מהספורטאים שהשתתפו בסקר וסבורים שמחאות פוליטיות הן לא ראויות בטקס הפתיחה או על הפודיום".

עוד בוואלה!

3 חודשים לאולימפיאדה: ממשלת יפן צפויה להכריז על מצב חירום בטוקיו

לכתבה המלאה

על פי חוק מספר 50 בתקנון האולימפי, שלמעשה נותר בעינו "אסורה כל הבעת תעמולה על רקע פוליטי, דתי או גזעי באף אחד מהאתרים שקשורים במשחקים האולימפיים".

בשנה האחרונה אירועי ספורט רבים במגוון ענפי ספורט, נפתחו כשהמשתתפים כורעים ברך וחלקם גם מניפים אגרוף - זאת כאקט מחאה על היחס לאנשים שחומי עור. עדיין לא ברור אילו עונשים ינתנו לספורטאים שבכל זאת ימחו, ובוועד האולימפי אמרו שכל מקרה כזה ייבחן לגופו. הצפי הוא שיהיו לא מעט ספורטאים שיתעלמו מההוראה וינצלו את הבמה כדי להביע את דעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully