וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלורנטינו פרס: "רעיון הסופר ליג לא נגמר. אם לא היא, תהיה ליגה אחרת"

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 8:36

נשיא ריאל מדריד ואחד מיוזמי הליגה שנגנזה: "בחיים לא נתקלתי בכזאת אלימות. אמרו שהרסנו את הכדורגל אבל ניסינו להציל אותו. תקפו אותנו אנשים עם אינטרסים. יובנטוס וברצלונה לא פרשו, ההסכמים מחייבים. אמבפה והולאנד? לא יהיו העברות גדולות בלי סופר ליג"

פלורנטינו פרס יושב ראש הסופר ליג המיועד/רויטרס

פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד שנחשב לאחד מיוזמי הסופר ליג והאיש שבמרכז הפרשה, שוב התראיין על המיזם הגרנדיוזי, שהסעיר את עולם הכדורגל וקרס אחרי יומיים סוערים.

"עבדתי על הפרויקט הזה במשך שנים. אולי לא הסברנו אותו מספיק טוב. אני מאוכזב ועצוב. בכדורגל הספרדי לא היינו אמורים לפגוע, אבל ליגת האלופות זה פורמט ישן ולא מעניין. אנחנו שמחים שקבוצות מארצות אחרות יכולות לשחק מול קבוצות גדולות, אבל בשנה שעברה 12 הקבוצות האלה הפסידו 600 מיליון יורו.

פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד. GettyImages
לא מוותר. פרס/GettyImages

"בחיים לא ראיתי כאלה תגובות בוטות, זה היה משהו מתוכנן. זה הפתיע את כולנו. כשהידיעה יצאה, רצינו להיפגש עם ראשי פיפ"א ואופ"א, הם לא ענו לנו. 20 שנה לא ראיתי כזאת אלימות, איומים על חיינו, עלבונות, כאילו הרגנו את הכדורגל. אנחנו מנסים להציל את הכדורגל.

"הבעיה הייתה שאופ"א הרגו אותנו ביום שלמחרת, עם אגרסיביות נוראית. עשינו כמה טעויות, אין ספק. אבל הם ידעו מה התוכניות שלנו, והם חיכו לנו. אלה הם האנשים שלא רוצים לאבד את הכיסא שלהם.

"מה קרה? למישהו בכדורגל האנגלי היה אינטרס להפיל את זה. הם התחילו להשפיע אחד על השני. מישהו לא היה משוכנע לגמרי. ההסכם היה חתום... דיברנו, אבל לא נמשיך כשזה נראה כאילו אנחנו מנסים להרוס את הכדורגל".

ז'ואן לאפורטה נשיא ברצלונה. רויטרס
"ברצלונה עדיין בוחנת את המצב". לאפורטה/רויטרס

על העתיד: "אם הליגה הזאת לא תקרה, משהו אחר כן יקרה בהמשך. התחילו לצאת בקמפיינים שאנחנו הורסים את הליגות, שיהיו פערים... אלה אנשים פריבילגיים שלא רוצים לאבד את המעמד שלהם, גם במחיר שהמועדונים מפסידים כסף... אופ"א הגיבה כאילו הטלנו פצצת אטום... לא יכול להיות שבאנגליה 6 מועדונים מפסידים, וכל שאר ה-14 מורווחים. ככה גם בספרד. אלה שבצמרת מפסידות, השאר מרוויחות.

"זאת פירמידה. אם יש כסף למעלה, זה יירד למטה. אם פדרר לא משחק נגד נדאל, אף אחד לא יראה את נדאל משחק מול מקום 80 בעולם.

"יובה ומילאן לא עזבו. כולנו ביחד. ברצלונה עדיין בוחנת את המצב... הדבר הכי חשוב זה לשמור על הקהל הצעיר, 40 אחוז מהצעירים בין 16 ל-24 כבר לא רואים כדורגל. צריך להתחבר אליהם.

"אמרו שיובה בחוץ, זה לא נכון. דיברתי איתם. הם עדיין תומכים בזה ורוצים לבחון את המסוגלות, את הסכומים שהבנק ג'יי-פי מורגן ישקיע, נראה מה יהיה. דיברתי עם לאפורטה, כמובן שברצונה עדיין בסופר ליג. זה יהיה חטא מצדנו לא לבחון את האפשרות. אופ"א מדברת על שינוי הפורמט בליגת האלופות ב-2024, אני לא יודע מה יהיה. אף אחד לא מבין את הפורמט החדש. אני איש לא טיפש, ולא מבין אותו. צריך למצוא פתרון מהיר, עכשיו. אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך הקורונה. צריך לעשות משחקי פדרר נגד נדאל בכל שלישי ורביעי.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
לא יקרה בלי הסופר ליג. אמבפה/רויטרס

"החוזים שנחתמו? הם מחייבים. איך יכול להיות שלא? לנקוט בפעולות משפטיות? לא. אבל אי אפשר להשאיר ככה חוזה. אלה חוזים מחייבים, של אנשי עסקים רציניים, מהמפורסמים ביותר בעולם. אולי היינו צריכים בלהתחיל בהסבר על מהו הפרויקט. שאנחנו מכבדים את הליגות, אבל מקימים פרויקט נוסף שיכניס הרבה כסף.

"אמבפה והולאנד? העברות של גלאקטיקוס? זה לא יקרה בלי הסופר ליג. לא למדריד, ולא לאף אחד, אם הכסף לא יופיע. ואם מועדון קטן לא ימכור, אז לכולם תהיה תקופה קשה, כי הכסף מהטלוויזיה יירד. אנחנו מפסידים מאות מיליונים. אבל גם עשינו הרבה כסף, ובגלל זה גופים כספיים גדולים מאמינים בנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully