וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ליברפול: גם יונייטד התנצלה בפני האוהדים || יובנטוס, אינטר, מילאן ואתלטיקו פרשו מהסופר ליג

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 19:36

מיזם הליגה הסגורה קורס סופית. גלייזר במכתב לאוהדים: "טעינו, לא גילינו מספיק כבוד למסורת". פיקה ביקר: "הליגה לא טובה לטווח הארוך, קבוצות כמו סביליה ונאפולי לא יהיו שוות דבר", אבל למה ברצלונה טרם פרשה? בעלי ליברפול התנצל בפני האוהדים בסרטון יוצא דופן

פלורנטינו פרס יושב ראש הסופר ליג המיועד/רויטרס

פחות מיומיים אחרי שהושק, מיזם הסופר ליג בדרך לגניזה. שש הקבוצות האנגליות - מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, טוטנהאם, ארסנל וצ'לסי - הודיעו אמש (שלישי) על נסיגה מהסיכום על הצטרפות לליגת העשירות הסגורה, וזמן קצר לאחר מכן גם מילאן הצטרפה אליהן. מאוחר יותר, גם אתלטיקו מדריד, מילאן ואינטר הודיעו על פרישה - מה שהותיר את ברצלונה, ריאל מדריד ויובנטוס כקבוצות הרשומות היחידות.

ביממה הקרובה נמשיך לעקוב עם הדיווחים והעדכונים מהסערה בכדורגל העולמי.

  • 19:26: אחרי שקלופ, גווארדיולה, זידאן וקומאן טענו שלא ידעו פרטים על היוזמה - גם פאולו מאלדיני, המנהל הטכני של מילאן, מספר: "מעולם לא הייתי מעורב בשיחות על הסופר ליג. ראיתי את החדשות ביום ראשון בערב בהצהרה הרשמית של המועדון. הבעלים החליט, לא אני. עם זאת, אני רוצה להתנצל בפני האוהדים".
  • 18:43: בעלי מנצ'סטר יונייטד ג'ואל גלייזר פרסם מכתב לאוהדים באתר הרשמי של המועדון, ובו בין היתר כתב: "בימים האחרונים כולנו ראינו כמה תשוקה הכדורגל יכול לייצר, ואת המחויבות העמוקה של האוהדים שלנו. הבהרתם בצורה ברורה מאוד את ההתנגדות שלכם לסופר ליג, ואנחנו הקשבנו. טעינו, ואנחנו רוצים להראות שביכולתנו לתקן. אני מחויב לבנות מחדש את קשר האמון איתכם. אנחנו עדיין חושבים שהליגה האירופית זקוקה לתכנית טובה יותר לטווח הארוך, אבל מבינים שהסופר ליג לא היה הפיתרון הנכון. לא גילינו מספיק כבוד למסורות - עליות ליגה, ירידות - ועל כך אנחנו מצטערים".
  • 18:40: למה ברצלונה לא הודיעה רשמית שהיא נוטשת את הסופר ליג? על פי "מונדו דפורטיבו", "בארסה ממשיכה בפרויקט , כי קודם כל היא יכולה לעזוב בכל שלב, מאחר שההחלטה הרשמית להצטרף טרם אושרה על ידי חברי המועדון... ההנהלה נכנסה לפרויקט מאחר שהיא עדיין מאמינה שמדובר בטורניר אטרקטיבי, גם למועדון וגם לאוהדים, שיספק מענה כלכלי חשוב, בתקופה שבה המצב הפיננסי של המועדון בעייתי... במקביל, בארסה עדיין מאמינה שגם אופ"א צריכה לעשות צעד ולהבין את חוסר שביעות הרצון של המועדונים הגדולים מהמצב הכלכלי, ולהגיע להסכם חדש שיספק את כולם - ולפני 2024, שלוש שנים מעכשיו, כשישונה פורמט ליגת האלופות".

עוד בוואלה!

חמש קבוצות אנגליות פרשו מהסופר ליג: "הפרויקט נעצר"

לכתבה המלאה

בעקבות קריסת הפרוייקט - המניות של קבוצות הסופר ליג בצלילה

  • 17:51: נשיא אינטר לשעבר מאסימו מוראטי ביקר בחריפות את ניסיון ההקמה. "זה היה ניסיון רע מלכתחילה, בלי שום ביסוס", אמר. "הם טעו בצורה בה תקשרו את המהלך, בטיימינג ובצפיית התגובות. כישלון כבר מההתחלה".
  • 17:40: נשיא יובנטוס אנדראה אניילי נשאל על ידי רויטרס האם המיזם השאפתני יכול לצאת לפועל. "למען האמת, כנראה שלא", הודה. "אני עדיין משוכנע ביופי של הפרויקט הזה, אבל כרגע אי אפשר להרים אותו. לא אספר כמה קבוצות יצרו איתי קשר ב-24 השעות האחרונות ושאלו האם הן יכולות להצטרף. חשבתי שאם שש הקבוצות של הפרמיירליג יעזבו, הפוליטיקה תיכנס לעניינים ותשפיע".
  • 16:21: גם בלם ברצלונה ג'רארד פיקה יוצא נגד הקמת הליגה. "זה לא חיובי לטווח הארוך", אמר. "האם אנחנו רוצים שקבוצות כמו סביליה, ולנסיה, אברטון, לסטר ונאפולי ייעלמו? בגלל שהקבוצות הללו לא יהיו שוות שום דבר".
  • 16:03: מאמן ברצלונה רונאלד קומאן התייחס לנושא ואמר - "אני מסכים עם פפ בנוגע לכמות המשחקים הגדולה שמשחקים מדי עונה. אופ"א לא שמה לזה לב, אכפת לה אך ורק מכסף".
  • 14:45: כל האיטלקיות בחוץ. אחרי אינטר ומילאן, גם יובנטוס הוציאה הודעה רשמית בנושא: "במועדון הבינו שיש סיכוי קלוש שהליגה תצא לפועל במתכונת הנוכחית".
  • 14:27: גם מילאן הודיעה רשמית על פרישה: "חייבים להיות רגישים לתחושות האוהדים".
  • 13:01: אינטר הודיעה על פרישה מהיוזמה. "החלטנו שאנחנו כבר לא חלק מהפרוייקט. אנחנו מחויבים לספק לאוהדינו את חווית הכדורגל הטובה ביותר, וחדשנות היא חלק מה-DNA שלנו - אבל לא בכל מחיר", נכתב בהודעה הרשמית.
  • 13:00: אתלטיקו מדריד הודיעה אף היא על פרישתה מהסופר ליג. לפי הודעת המועדון, "אחרי מחשבה מחודשת, הגענו למסקנה שבנסיבות הללו מדובר בצעד לא נכון".
  • 12:09: באיטליה טוענים שגם יו"ר יובנטוס אנדראה אניילי התרצה והכריז שהליגה החדשה כבר לא תצא לפועל, בטח אחרי נשירתן של שש הקבצות האנגליות.

רגע נדיר: סרטון ההתנצלות של בעלי ליברפול בפני האוהדים

  • 10:02: בעלי ליברפול ג'ון הנרי פרסם התנצלות בפני האוהדים בסרטון יוצא דופן: "אקדים ואומר שהפרוייקט הזה לעולם לא היה יכול לצאת לדרך ללא התמיכה של הקהל. אף אחד מעולם לא חשב אחרת. ב-48 השעות האחרונות השמעתם את קולכם בצורה ברורה, והבהרתם שזה מהלך לא מקובל. שמענו, הקשבנו. אני רוצה להתנצל בפני יורגן, בפני השחקנים ובפני כל מי שעובד קשה כדי לגרום לאוהדים של ליברפול להרגיש גאווה. אין להם שום אחריות ושום חלק במה שקרה, בשום אופן. הם היו מוטרדים מאוד מהמהלך, וזה מה שהגיע פגע בי. הם אוהבים את המועדון ומשתדלים לעשות אתכם גאים מדי יום. אני יודע שלמועדון הזה ולאנשים שעומדים בראשו יש את התשוקה הנדרשת כדי לבנות אמון מחודש שיעזור לנו להמשיך קדימה.
  • "לפני עשור נכנסנו כמשקיעים לקבוצה, והבנו את כל המשתמע מכך. חלמנו בדיוק על מה שאתם חלמתם, והעבודה שלנו לא הסתיימה. אני מקווה שתבינו שגם אם שגינו, אנחנו מנסים לפעול לטובת האינטרסים של המועדון. במובן הזה, איכזבנו אתכם. שוב, אני מתנצל ומרגיש אחריות בלעדית על השליליות שנוצרה כתוצאה מהמצב ביומיים האחרונים. זה משהו שלעולם לא אשכח. זו ההוכחה לכוח שיש לאוהדים כיום, ושיימשך גם בעתיד - ובצדק".
  • 9:46: מארגני הסופר ליג במסר ל"מונדו דפורטיבו" אחרי אירועי הלילה: "נמשיך בתוכנית בלי האנגליות". עדיין לא ברור כיצד זה אמור לקרות.
  • 9:45: נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין מברך אף הוא את הקבוצות שפרשו מהמיזם: "צריך יושרה והוגנות כדי להודות בטעות, והמועדונים הללו עשו טעות גדולה. עכשיו הם חוזרים אלינו ויש להם הרבה מה להציע למפעלים שלנו ולכדורגל האירופי בכללותו. חשוב שנתאחד, נבנה הכל מחדש ונמשיך הלאה".
  • 9:40: ב"מונדו דפורטיבו" טוענים שברצלונה "עדיין מאמינה שהסופר ליג היא רעיון מצוין ועדיין חושבת שהמהלך ייצא לפועל", אחרי שהאיומים המשפטיים יוסרו ותגובת הקהל הרחב תרוסן. "ז'ואן לאפורטה חושב שהסופר ליג הייתה ונשארה הזדמנות ספורטיביות וכלכלית יוצאת דופן. לפי הדיווח, ברצלונה לא שוקלת להסיר את שמה, אבל מחכה לאישור ה"סוסיוס" כדי לאשר את ההצטרפות לליגה החדשה.
  • 9:34: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מברך על הפרישה של הקבוצות האנגליות מהמיזם, ואמר הבוקר: "זהו ניצחון האוהדים, ניצחון ההיגיון. זו התוצאה הנכונה עבור אוהדי הכדורגל, המועדונים והקהילות ברחבי הממלכה. אני מברך את הקבוצות שפעלו נכון, ועכשיו אנחנו חייבים להמשיך לשמור על המשחק הלאומי האהוב שלנו".
  • 6:22: לפי "אל צ'ירינגיטו", ראשי הסופר ליג לא מתכוונים לוותר בקלות ומתכננים להגיש תביעת ענק נגד קבוצות הפרמיירליג שנטשו את המיזם. במקביל, לפי דיווח מאותו מקור, "אופ"א מתכוונת לעשות לריאל מדריד חיים קשים מאוד בליגת האלופות", אחרי שנתפסה ככוח המניע מאחורי הקמת הסופר ליג.
  • 6:20: לפי "מונדו דפורטיבו", גורם נוסף שעזר לקבוצות הפורשות מהסופר ליג להסיר את שמן מהפרוייקט, מלבד הלחץ הציבורי העצום, הוא "סכומי עתק" שהוצעו להן על ידי אופ"א כדי לחזור בהן.
  • 6:15: אחרי ההתפטרות של מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד אד וודוורד, נשיא יובנטוס אנדרה אניילי המשמש גם כסגן נשיא הסופר ליג, מכחיש שהתפטר מתפקידו ביובה: "אני לא עוזב ומי שאומר ההפך, רק נותן לי עוד יותר מוטיבציה להמשיך", אמר ל"רפובליקה".

6:10: ג'רארד פיקה מגיב להתפתחויות ונוקט עמדה ברורה: "היום יותר מאי פעם, הכדורגל שייך לאוהדים"

  • 6:08: ראשי הסופר ליג הודיעו רשמית שהפרוייקט מושהה עד הודעה חדשה, אולם התעקשו שהם בוחנים דרכים חדשות להחיות אותו, כולל האפשרות להקים ליגה נוספת לקבוצות פחות עשירות, לצד הסופר ליג. "הצענו להקים ליגה עצמאית כי השיטה הנוכחית לא עובדת. אנחנו מציעים דרך חדשה שתאפשר לכלל הענף להתייצב מבחינה כלכלית. למרות ההודעות של הקבוצות האנגליות על עזיבה, אנחנו משוכנעים שהצעד נעשה כדי להימנע מתביעות משפטיות. למרות זאת, לאור הנסיבות החדשות, אנחנו מודיעים על השהיית הליגה למען חשיבה מחודשת כיצד לעצב מחדש את הפרוייקט. אנחנו עדיין מחוייבים להציע לאוהדים את החוויה הטובה ביותר תוך סולידריות עם כל עולם הכדורגל".
  • 6:06: לפי פבריציו רומאנו, גם מילאן בדרך להודיע על פרישתה מהמיזם.
  • 6:05: גם אינטר פרשה רשמית מהסופר ליג. בהודעה רשמית הצהירה: "אנחנו כבר לא מעוניינים בפרוייקט הזה יותר".
  • 6:02: צ'לסי הצטרפה לחמש הקבוצות האנגליות שכבר הודיעו קודם לכן על נטישת הפרוייקט, והודיעה אף היא על עזיבה: "חשבנו על הדברים מחדש והחלטנו שלהמשיך בסופר ליג לא טוב לאינטרסים של המועדון, של האוהדים שלנו ושל כלל קהילת הכדורגל. התחלנו בתהליך להסרת שמנו מהפרויקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully