וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש הקבוצות האנגליות פרשו מהסופר ליג: "הפרויקט נעצר"

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 7:56

אחרי מנצ'סטר סיטי, גם מנצ'סטר יונייטד, ליברפול, טוטנהאם, צ'לסי וארסנל ביטלו את הצטרפותן לליגה הסגורה, כשהאחרונה אף התנצלה: "עשינו טעות". מילאן צפויה להיות הבאה בתור, אתלטיקו תקבל החלטה ביממה הקרובה. פלורנטינו פרס זועם: "אף אחד לא יכול לסגת!"

פלורנטינו פרס יושב ראש הסופר ליג המיועד/רויטרס

סוף למיזם הסופר ליג? פחות מיומיים אחרי ההכרזה על הליגה הסגורה החדשה שתחליף את ליגת האלופות ותכלול תחילה 12 קבוצות מייסדות, החל הערב (שלישי) גל פרישות עם הודעה רשמית של מנצ'סטר סיטי, אליה הצטרפו לאחר פגישת החירום גם ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, טוטנהאם וצ'לסי. אתלטיקו מדריד תקבל החלטה ביממה הקרובה וברצלונה בינתיים נשארת. אנחנו כאן עם כל העדכונים.

  • 01:10: דיווחים באנגליה ואיטליה כי מילאן גם היא החליטה לפרוש, אם כי בינתיים אין הודעה רשמית. אתלטיקו מדריד צפויה לקבל החלטה סופית ב-24 השעות הקרובות.
  • 01:07: לאחר הודעת מנצ'סטר סיטי על ביטול הצטרפותה לליגה החדשה, גם ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, צ'לסי וטוטנהאם הודיעו כי לא יהיו חלק מהסופר ליג. חשבונות הטוויטר של המועדונים הודיעו באופן רשמי על הפרישה מהליגה החדשה, כשבארסנל הגדילו והתנצלו בפני האוהדים: "עשינו טעות".

עוד בוואלה! ספורט

צפו בסצינה: כשאוהדי צ'לסי שמעו כי המעבר לסופר ליג מבוטל

לכתבה המלאה
  • 23:50: הסתיימה פגישת החירום של מועדוני הסופר ליג. על פי הדיווחים, פרט לסיטי שעזבה גם צ'לסי הביעה ספקות באשר לפרויקט, בעוד ברצלונה ואתלטיקו מדריד הבהירו כי בינתיים הן נשארות.
  • 23:35: נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין אמר לאחר הודעת הפרישה של מנצ'סטר סיטי מהסופר ליג: "אני שמח לקבל בחזרה את מנצ'סטר סיטי למשפחת הכדורגל האירופי. הם קיבלו את ההחלטה הנכונה והחכמה ביותר. סיטי היא נכס אמיתי למשחק, ואני מאושר לעבוד איתם לקראת עתיד טוב יותר".
  • 23:33: לצד הודעת שחקני ליברפול כי הם מחויבים למועדון ולאוהדים ולא מעוניינים במעבר לסופר ליג, הודיע אחד הספונסרים של המייטי רדס, TRIBUS, כי בשל המעבר לליגה החדשה הוא מבטל את הסכם החסות שלו עם המועדון: "אנחנו לא יכולים לתמוך במעבר לסופר ליג. הערכים שלנו והחזות של כל מה שאנחנו מייצגים מוטלים על הכף, ולכן אנחנו מבטלים את השותפות בינינו. הכדורגל שייך לאוהדים ומאחד את כולנו, ואמור להיטיב עם כולם".
  • 23:30: ההתרחשויות של הערב הזה לא שימחו את פלורנטינו פרס, שעל פי "אל צ'ירינגיטו" אמר: "12 מועדוני הסופר ליג כבר חתמו על חוזים. אף אחד לא יכול לעזוב או לסגת!".
  • 23:26: מנצ'סטר סיטי הפכה לקבוצה הראשונה שמודיעה באופן רשמי על פרישתה מהסופר ליג.
  • 23:20: מנצ'סטר יונייטד הודיעה רשמית על עזיבתו של המנכ"ל אד וודוורד בסיום העונה.
  • 23:19: ארסן ונגר הגיב להתרחשויות ואמר: "אני לא מופתע שזה לא החזיק מעמד. הרעיון הזה התעלם מהעקרונות הבסיסיים של הספורט. אתה מתעלם מזה שאתה הורג את הליגות המקומיות, אוהדים לעולם לא יסכימו לקבל את זה".
  • 23:15: פגישת ראשי הסופר ליג החלה, דיווחים כי ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לחץ על הקבוצות האנגליות לנטוש את הפרויקט.
  • 22:13: אחרי וודוורד ואניילי, לחץ כבד על עוד אב מייסד של הסופר ליג, פלורנטינו פרס, להתפטר מנשיאות ריאל מדריד.
  • 22:07: אנדראה אניילי, עוד אחד ממובילי הסופר ליג, התפטר מתפקידו כנשיא יובנטוס, כך על פי שלל דיווחים. יובנטוס מיהרה להכחיש את הפרסומים.
  • 21:50: מנכ"ל מנצ'סטר יונייטד אד וודוורד התפטר מתפקידו, ככל הנראה בעקבות הכישלון המסתמן של מיזם הסופר ליג, שהוא היה אחד ממקדמיו. באנגליה טענו במהלך היום כי שחקני יונייטד, בראשות הארי מגווייר ולוק שואו, התעמתו עם המנכ"ל בעקבות כוונת המועדון לעבור לליגה הסגורה.
  • 21:48: הפרשן הבכיר סטן קולימור, חלוץ העבר האנגלי, צייץ כל "פרויקט הסופר ליג בוטל".
  • 21:33: גם ארסנל וטוטנהאם יורדות מרעיון הסופר ליג, כך על פי דיווחים באנגליה, וזה מעלה את מספר הקבוצות הנוטשות לשבע.
  • 21:29: ובזמן הדיווחים על פגישת חירום, באנגליה טוענים כי גם מנצ'סטר יונייטד קיבלה רגליים קרות והחליטה לוותר. ריאל מדריד תישאר לבד?
  • 21:25: כעת נטען כי בעקבות גל הפרישות המסתמן, קברניטי הסופר ליג יקיימו עוד הערב פגישת חירום.
  • 21:22: גל הנטישות נמשך וכעת מדווח בספרד כי אתלטיקו מדריד החליטה לוותר על הצטרפות לסופר ליג.
  • 21:15: גם ברצלונה מתחרטת? על פי דיווחים, נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה לא יאשר כניסה לסופר ליג ללא הסכמת הסוסיוס (אוהדים שמחזיקים בחברות במועדון ובזכות בחירה).
  • 21:10: מנצ'סטר סיטי תקדים את צ'לסי? על פי מרטין ליפטון מ"הסאן" ודיווח נוסף ב"טלגרף", מנצ'סטר סיטי החליטה לוותר על רעיון הסופר ליג.
  • 20:50: בזמן המחאה, לפתע התקבל דיווח מ"סקיי ספורטס" ולפיו צ'לסי תהיה הראשונה שפורשת מהסופר ליג וכבר הגישה מסמכי ביטול.
  • 20:35: אוהדי צ'לסי מחו נגד הסופר ליג וחסמו את כניסת אוטובוס השחקנים לסטמפורד ברידג', כאשר פטר צ'ך התחנן בפניהם: "אני מבין אתכם, תנו לנו זמן".
פפ גווארדיולה, מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הלחץ מבעבע. פפ/רויטרס
  • 17:10: בבאיירן מינכן פרסמו הודעה נגד הסופר ליג ברשתות החברתיות שלהם וכתבו: "באיירן מינכן אומרת לא לסופר ליג. לבאיירן יש עמדה ברורה במקרה של הסופר ליג. 'החברים והאוהדים שלנו סירבו לסופר ליג', הודיע נשיא המועדון הרברט היינר, "כבאיירן מינכן, הרצון שלנו והמטרה שלנו שהמועדונים האירופים יחיו את המפעל הנהדר והמרגש שהוא ליגת האלופות ויעזרו לפתח אותו ביחד עם אופ"א. באיירן אומרת לא לסופר ליג".
  • יושב ראש באיירן קרל היינץ רומניגה הוסיף: "בשם ההנהלה, אני רוצה להבהיר את זה חד משמעית: באיירן לא תיקח חלק בסופר ליג. באיירן עומדת על הסולידריות עם הבונדסליגה. זה תמיד היה וגם עכשיו תענוג מבחינתנו לייצג את גרמניה בליגת האלופות. כולנו זוכרים את הזכייה בליגת האלופות ב-2020, לא שוכחים רגעים מאושרים כאלה. בשביל באיירן מינכן, ליגת האלופות היא מפעל הקבוצות הטוב ביותר בעולם".
  • 15:50: מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה טוען שהוא לא האיש הנכון להתייחס לשאלות הסופר ליג: "הייתי רוצה שהנשיא והוועדה הזאת יסתובבו בעולם ויגידו מה הסיבות שגרמו להן לקבל את ההחלטה. לנו אין את כל המידע. אני לא יודע הרבה. בגלל זה אני ויורגן וכל המאמנים מהקבוצות, במצב לא נוח".
  • עם זאת, גווארדיולה טוען: "מה שאני כן יודע - הקבוצות האלה שנבחרו, אני לא יודע למה... ספורט הוא לא ספורט כשאין יחסים בין בין מאמץ לתמורה. זה לא ספורט. זה לא קיים. זה לא ספורט כשההצלחה מובטחת. זה לא ספורט כשלא משנה אם תפסיד. אני רוצה את התחרות הכי קשה וחזקה, במיוחד בפרמיירליג, ולא פייר כשקבוצה אחת נלחמת ונלחמת ומגיעה לטופ - ולא יכולה להעפיל (לטורניר) כי ההצלחה כבר הובטחה למספר מועדונים. זה מה שאני מרגיש. אולי זה ישתנה. אולי עוד קבוצות יוכלו להצטרף, לא יודע כרגע".
  • 15:15: לחץ בליברפול: ב"אתלטיק" טוענים שיורגן קלופ "זועם" על ההנהלה, ולא רק בגלל ההחלטה להצטרף לסופר ליג, שאינה לרוחו - אלא בעיקר על התקשורת הלקויה בין המאמן להנהלה לפני פרסום ההודעה, ועל המצב הלא נוח שבו הציבה אותו ההנהלה, כשהוא נאלץ להתמודד עם התקשורת ולהגן על החלטה שהוא לא תומך בה. כמו כן, ליברפול הורידה מהאתר הרשמי שלה את התמלול של מסיבת העיתונאים, שבה קלופ וג'יימס מילנר אמרו דברים בגנות הסופר ליג. כמו כן, בוטלה פגישה שאמורה הייתה להתקיים בין ההנהלה לצוות המקצועי.
  • 14:00: נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין בפנייה לקבוצות האנגליות: "רבותיי, עשיתם טעות גדולה. יש שיאמרו שזו חמדנות, אחרים יכנו זאת זלזול, יהירות, הפכפכות, בורות מוחלטת וחוסר הבנה של תרבות הכדורגל באנגליה. אבל למעשה, זה לא משנה. מה שמשנה זה שעדיין נשאר לכם זמן לשנות את דעתכם. כולם עושים טעויות. לאוהדים באנגליה מגיע שתתקנו את הטעות שלכם, מגיע להם כבוד".
  • 13:00: "סקיי ספורטס" האנגלי מדווח: "חילוקי דעות משמעותיים בשיחות פרטיות בין ראשי המועדונים האנגליים שהצטרפו. חלק מהמנהלים מרגישים שהם לא מעודכנים בנעשה, ומתחילים לקבל רגליים קרות. הם עצבניים, לחוצים ומאוכזבים מהדרך שבה הדבר מטופל. אחד המנהלים אומר: 'זה לא מה שחתמנו עליו'". גם "דיילי מייל" מדווח: "ספקות בקרב שתי קבוצות שחתמו בסופר ליג, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי נראות כשתיים שקרובות לסגת מהעסקה". גארי נוויל טוען: "הגלייזרים לא יישברו, קלופ והוותיקים של ליברפול עשויים לצאת נגד ההנהלה, הסיכוי הכי סביר להישבר הוא של סיטי. שלוש האחרות יילכו אחרי הגדולות".
  • 12:34: "קוריירה דלו ספורט" האיטלקי מדווח: גם נאפולי קיבלה פנייה להצטרף לסופר ליג.
ג'אני אינפנטינו נשיא פיפ"א. רויטרס
"זורקים הרבה בשביל רווח כספי קצר טווח". אינפנטינו/רויטרס
  • 12:30: בגרמניה טוענים: פלורנטינו פרס שיקר בריאיון עמו. נשיא ריאל מדריד נשאל על הסירוב של פריז סן ז'רמן, באיירו מינכן ובורוסיה דורטמונד להיות חלק מהליגה הסגורה ואמר: "פ.ס.ז' לא מוזמנת, נכון להיום. לא דיברנו עם המועדונים הגרמניים. אנחנו כרגע 12 קבוצות, ורוצים להיות 15. גם אם באיירן ופ.ס.ז' יסרבו, הסופר ליג לא תבוטל". עם זאת, "דר שפיגל" חושף מסמכים שמראים: שלוש הקבוצות האלה קיבלו הזמנה להיות חלק מהפרויקט, וקיבלו החלטה עקרונית לסרב.
  • גם כתב "אינדפנדנט" טוען: "למרות מה שפרס טוען, אומרים לי שפ.ס.ז' לא רק שהוזמנה לסופר ליג - אלא אף לחצו עליה והפעילו מולה לובי כדי שתצטרף".
  • 11:55: גארי ליניקר צייץ: "קדימה ברצלונה, את יותר טובה מזה. זה לא מה שאת. את 'יותר מעוד מועדון'. תוכיחי שזה עדיין נכון".
  • 11:50: אברטון הוציאה תגובת גינוי חריפה ליוזמה: "אברטון עצובה ומאוכזבת: 6 מועדונים שפועלים לטובת האינטרס שלהם בלבד, 6 מועדונים שמחריבים את המוניטין של המשחק ושל הליגה, 6 מועדונים שבוחרים לא לכבד כל מועדון אחר ובוגדים ברוב המוחלט של אוהדי הכדורגל במדינה ובעולם".
  • 11:45: נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו: "תנו לי להבהיר דבר אחד: פיפ"א בנויה על ערכי ספורט אמיתיים. פיפ"א נגד הסופר ליג, שהיא חנות סגורה. אופ"א והכדורגל האירופאי מקבלים את תמיכתנו המלאה. הכדורגל חייב להיות מאוחד. צריך להגן על המודל הנוכחי. 12 המועדונים לא יכולים להיות באמצע. הם חייבים לכבד את ההתאחדויות, הליגות, אופ"א, פיפ"א, ההיסטוריה. כדורגל זה תקווה. אני מבין שהמצב מסובך בעקבות הקורונה, אבל חשוב שנישאר יחד. זורקים הרבה בשביל רווח כספי קצר טווח". אינפנטינו לא אמר במפורש ששחקנים לא יורשו לשחק במונדיאל, אבל הוסיף איום: "אנשים צריכים לקבל החלטות באחריות, ולשאת בהשלכות. או שאתה בפנים או שאתה בחוץ. אי אפשר להיות באמצע".
גארי נוויל, יורגן קלופ. רויטרס
לעולם לא תצעדו לבד. נוויל וקלופ/רויטרס
  • 11:11: כל 14 הקבוצות מהפרמיירליג שאינן נכללות בסופר ליג (מלבד ה-6 שבפנים) החליטו: השחקנים שלהן ילבשו חולצה עם הכיתוב "Earn It" (תרוויחו את זה) בכל פעם שהן משחקות מול יריבה מהליגה הסגורה.
  • 9:00: עימות חריף נרשם אתמול בשידור חי בין מאמן ליברפול יורגן קלופ לפרשן גארי נוויל, אחרי ששחקן יונייטד לשעבר ביקר את ההחלטה של האלופה להצטרף לליגה החדשה. "הם לא יוכלו לשיר יותר את ההמנון לעולם לא תצעדי לבד", אמר נוויל, וקלופ הגיב בזעם. כזכור, המאמן הגרמני הבהיר לא פעם שהוא נגד החיוזמה, אבל אתמול לא יכול היה לצאת נגדה בפומבי באופן נחרץ ולתקוף פומבית את ההנהלה. עם זאת, על דברי נוויל אמר קלופ: "אני מקבל ביקורת אם אנחנו לא משחקים טוב, אני אחראי על הדברים האלה, אבל לזה - אין לנו קשר. ועכשיו אנשים כותבים דברים ואומרים לנו מה לעשות. בדרך לכאן אוהדים צעקו עלינו. אנשים בעיר צעקו לנו דברים. צריך להיות זהירים, אנחנו בני אדם וגם אנחנו יודעים על זה כמוכם רק מאתמול. זה מצב אמוציונלי.
  • "גארי נוויל אומר שאסור לנו לשיר 'לעולם לא תצעדי לבד'. יש לנו הרבה סיבות לשיר את זה, זה ההמנון שלנו, לא שלו. הוא במילא לא מבין את זה, אז אני לא אוהב דברים כאלה, כי זה לא פייר. אני לא אוהב את כל הדיבורים מסביב. אני לא מדבר על קבוצות אחרות ככה. הייתי רוצה שגארי יהיה בכיסא החם, לא איפה שכל הכסף נמצא. בין אם זה ביונייטד איפה שכל הכסף, או בסקיי איפה שכל הכסף". נוויל הגיב: "אני לא יודע למה אני בראש שלו. לא יודע מה הדליק אותו. הגנתי על הכדורגל, והאכזבה הגדולה שלי הייתה מליברפול ומיונייטד. קלופ? הוא אוכזב על ידי הבעלים שלו, הם זרקו אותו מתחת לגלגלי האוטובוס. קלופ שאנחנו מכירים שונא כל דבר ביוזמה הזאת, יותר ממני, זה מנוגד לכל מה שהוא מאמין בו".
  • 7:15: ועוד קצת מצד נשיא ריאל מדריד: "ליגת האלופות אטרקטיבית רק מרבע הגמר והלאה. אנחנו פוגשים קבוצות קטנות שלא מספיק מעניינות, אנשים צעירים מעדיפים לעשות דברים אחרים בזמן המשחקים הללו. אבל אם יהיו חמישה משחקים מעניינים בשלישי, חמישה ברביעי, אי אפשר יהיה לעצור אותנו. זה יביא כסף ל-15 הקבוצות המשתתפות מדי שבוע ויהפוך להופעה הגדולה בתבל. ריאל מדריד נגד מנצ'סטר יונייטד או ברצלונה - מילאן הרבה יותר מעניין ממנצ'סטר יונייטד נגד קבוצה קטנה. כרגע, עם ההכנסות מליגת האלופות כפי שהן, אנחנו נמות - גם הקבוצות הגדולות, גם הקטנות".
  • 7:11: נשיא ריאל מדריד התראיין ל"אל צ'ירינגיטו" וירה: "אופ"א עבדה בפורמט של הבנתי, הם לא הצליחו להציל את הכדורגל. כשאני אומר להציל את הכדורגל אני מדבר על כולם, כך שלכל הפחות ב-20 השנים הקרובות נוכל לחיות בשלום. המצב דרמטי מאוד. אנחנו מאמינים בפורמט שיציל את הכדורגל, כפי שגביע אירופה הציל את הכדורגל בשנות ה-50. המועדונים הכי גדולים באנגליה, ספרד ואיטליה היו צריכים פיתרון למצב האיום ונורא בו היו נמצאים. בריאל היה לנו תקציב של 800 מיליון יורו וסיימנו עם 700 מיליון. בשנתיים, איבדנו 400 מיליון יורו. כשאין לך הכנסה מלבד כספי שידור, הדרך הכי טובה להגביר אותה היא ליצור יותר משחקים גדולים. ננסה להתחיל כמה שיותר מוקדם. האיומים של אופ"א לא ייצאו לפועל".
נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס. GettyImages
"כשאין לך הכנסה מלבד כספי שידור, הדרך הכי טובה להגביר אותה היא ליצור יותר משחקים גדולים". פרס/GettyImages
  • 6:13: מזכ"ל הסופר ליג אנאס לגרארי: "אנחנו מוכנים לשבת סביב השולחן ולערוך שיחות, אנחנו פשוט מבקשים לקיים דיאלוג. הסנקציות? התכוננו לכך. האיומים על סילוק הקבוצות מהליגות המקומיות אינו חוקי. אם יושגו הסכמות עם אופ"א, המשחקים יוכלו להתחיל כבר בספטמבר הקרוב. אם לא? זה עלול להיגרר אפילו חמישה חודשים".
  • 6:02: כתב המארקה פאול טנוריו מדווח: "קבוצות הסופר ליג מתכננות להעביר את כל רישום התארים שלהן לליגה החדשה. כך ריאל מדריד תתחיל את הליגה עם 13 תארים שרשומים על שמה". עוד הוסיף טנוריו: "המועדונים באירופה עשו את אותו המהלך ב-1992, לאחר שהעבירו את כל התארים שלהם מגביע אירופה לאלופות, לליגת האלופות שנוסדה אז".
  • בנוסף, טוען טנוריו כי תונהג בליגה החדשה תקרת שכר. על פי הדיווח, המועדונים בסופר ליג יוכלו לשלם משכורות בסכום שמגיע עד לכדי 55 אחוז מההכנסות שלהן במפעל.
  • 5:48: קפטן נבחרת גרמניה ושחקן באיירן מינכן ומנצ'סטר יונייטד לשעבר, בסטיאן שוויינשטייגר: "אם הסופר ליג אכן תצא לפועל, זה יהרוס את הכדורגל ואת כל התחרויות הלאומיות כפי שאנחנו מכירים אותן, וזו מחשבה מאוד עצובה עבורי".
  • 1:26: המנהל המקצועי של אייאקס ושוער העבר אדווין ואן דר סאר: "אייאקס מאוכזבת מאוד מההכרזה על הקמת הסופר ליג. אנחנו תומכים במתווה החדש של אופ"א, כפי שאושר ביום שני".
  • 1:13: אריק קאנטונה, כוכב העבר של מנצ'סטר יונייטד, הביע גם הוא את התנגדותו לסופר ליג: "האוהדים הם הדבר החשוב ביותר בכדורגל. חייבים לכבד אותם. האם המועדונים הגדולים שאלו מה האוהדים חשובים? לצערי לא, וזה מביש".
  • 1:00: על פי הבילד הגרמני, האופציה להעניק את התואר לקבוצה היחידה מבין ארבע הקבוצות שעלו לחצי גמר ליגת האלופותף פריז סן ז'רמן, היא אינה ריאלית. עם זאת, דיווחו כי האופציה ששלוש הקבוצות שהודחו ברבע הגמר, ולא עברו לסופר ליג - באיירן מינכן, דוטמונד ופורטו - יחליפו את מנצ'סטר סיטי, צ'לסי וריאל מדריד, שנמנות עם הקבוצות העורקות.
  • 00:22: שחקנה לשעבר של ברצלונה ונבחרת ברזיל דני אלבס הביע גם הוא את סלידתו מהליגה החדשה: "הכדורגל היה, עודנו ותמיד יהיה ספורט משנה חיים. לא נרשה לכמה עשירים להרוס את האפשרויות והחלומות הגדולים שחולמים האנשים הרגילים".
  • 00:15: פטריק במפורד, שחקן לידס, שקבוצתו עלתה למשחק מול ליברפול עם חולצות עם הכיתוב "כדורגל לאוהדים", אמר אחרי ה-1:1 אתמול: "לא ראיתי עוד אוהד כדורגל אחד ששמח על ההחלטה הזאת, וכדורגל הוא בסופו של דבר עבור האוהדים. ובלי אוהדים, המועדונים האלה לא שווים כלום". שחקן ליברפול ג'יימס מילנר יוצא נגד ההחלטה של ההנהלה שלו: "כמו כולם, שמעתי על זה לראשונה שלשום. יש הרבה שאלות. הדעה האישית שלי - אני לא אוהב את זה, ומקווה שזה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully