וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "לאנשי לה פמיליה יש שמות, נתמודד עם כל טענה בבית המשפט"

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 18:38

במועדון התייחסו לטענות של ארגון האוהדים לאחר שאלה לא הוכנסו לטדי: "יש פה מועדון שנלחם בגזענות והגיע הזמן שיפנימו את זה"

תקציר: בית"ר ירושלים - בני יהודה 2:2/ספורט1

1.

בסיום ה-2:2 מול בני יהודה אמש (שני), במנהרה אל מול חדרי ההלבשה של בית"ר ירושלים, ישב יוסי מזרחי ומילמל: "אין לי כח, אין לי כח לזה יותר" . מזרחי, שנכנס לג'וב שעשה הכל כדי לברוח ממנו, מרגיש מהרגע הראשון שלקבוצה הזאת אין בכלל DNA להתמודד בתחתית וחושש מהסתבכות קשה בקרבות ההישרדות. אפילו שחקנים הודו בסיום: "אם לא היינו משווים, היינו יורדים. במצב שלנו ובלחץ הזה לא היינו מביאים ניצחון בשום מקום. אנחנו חלשים מאוד, לא מתפקדים, הדקות האלה בסוף היו שחור בעיניים, כי כולם הבינו לאן זה מוביל, אלוהים ירד לעזור לנו".

עיקרי הדברים

  • יוסי מזרחי המתוסכל עדיין לא יוצא בחגיגות
  • המאמן החמיא לרועי פדידה ונתנאל דלויה
  • מאיר הרוש כעס על אורי מגבו ומרקו ינקוביץ'
  • מחמאות לעידן ורד
  • אכזבה במועדון מאורן ביטון וירדן שועה
  • משה חוגג עדיין רוצה מאמן זר
seperator

"הנקודה הזאת שווה זהב אבל אסור להיות שאננים", אמר מזרחי. "הייתי מספיק פעמים בפלייאוף תחתון ותמיד זה סיוט למאמן, זה לא רק המשחקים שלך אלא גם של היריבות, יד על הדופק וכל הזמן דאגות. ככל שאתה מבוגר יותר אתה מבין את גודל האחריות ולאן הסיטואציה יכולה להוביל. אני הייתי בעונות שקבוצות היו שני משחקים לסיום עם 5 נקודות פור וירדו ליגה, באתי לאשדוד 3 מחזורים לסוף כשהסיכוי להישאר הוא רק אם עושים 9 מ-9 והצלחנו, אם היינו עושים 7 מ-9 היינו יורדים, כשאתה עובר את הכל על הבשר שלך אתה מוכן להכל. הייתי בכל הסרטים הללו לטוב ולרע, ובגלל זה גם עכשיו, כשיש 12 נקודות בקופה ואנחנו 9 הפרש, זה לא נגמר".

על שילוב רועי פדידה אמר המאמן בית"רי: "אחרי תצוגת הנפל בנתניה היינו חייבים לשנות משהו שידליק את הקבוצה. צריך קודם כל לעבוד על המגרש וללחוץ, לא לפחד לשחק כדורגל ולילד הזה יש את התכונות האלה. הוא צריך להשתפר מבחינת ההבנה והדברים הנוספים, אני יודע, אבל בית"ר ירושלים זה מועדון שאם אתה רוצה לסחוף את הקהל מאחוריך צריך לבוא ולתת את הכל, ברגע שהקהל רואה שאתה נותן את הכל הוא גם מאחוריך. ברגע שהקהל רואה שחקנים אפאטיים הוא נגדך. גם דלויה שוער טוב, אני אומר לכם את זה באחריות ובתור שוער בעבר".

מי שלא היה מחויך בסיום הוא איש המשק מאיר הרוש, שהשתולל על אורי מגבו ומרקו ינקוביץ' שזרקו את החולצות לקהל. הקשר הזר השיב: "תהיה רגוע, אם צריך אני אשלם על החולצה". בבית"ר צחקו על כך ואמרו: "מאיר דואג לציוד, אבל ביום כזה מגבו וינקוביץ' יכולים לזרוק טרנינג, כדורים, כל מה שהם רוצים, עלינו".

יוסי מזרחי מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
נשם לרווחה. מזרחי/דני מרון

2.

מאמן בית"ר ירושלים חיבק בסיום את עידן ורד ואמר לאנשי המועדון כי הקפטן הוא "מהבודדים שאפשר לסמוך עליו שייתן הכל". ורד עצמו עבר משחק שאולי מאפיין את שנות הקריירה שלו: התחלה רעה של המשחק, מרפק מפאטוס בצ'יראי שגרם לו לסחרור, לאחר מכן הרגיש את השריר והתעקש להישאר על הדשא וסייים עם מעורבות בשני השערים. מרקו ינקוביץ', שהלך לאיבוד במשחקים האחרונים, זכה אף הוא למילים טובות מכולם על ההשקעה והמחוייבות במשחק.

גיבור הערב היה אורי מגבו: עידוד, קפיצה על שלטי הפרסום, הצדעות, מרוב טירוף הוא לא ידע לאן לרוץ אחרי השער. המגן אמור להמשיך לעונה נוספת, כאשר מנגד אי אפשר להתעלם מהחולשה של אורן ביטון, שעולה לבית"ר בלא מעט שערים העונה, או מהגישה של ירדן שועה. יוסי מזרחי נותן לשחקנים קרדיט במשחק כל כך קריטי והשניים השיבו עם עוד ערב קשה.

בית"ר החלה תהליך עם מקס גרצ'קין בעונה שעברה והחליפה אותו בביטון בקיץ כי המגן שהגיע מהפועל באר שבע "יותר טכני". בפועל הקבוצה מהבירה הלכה אחורה, גרצ'קין מגן שהוא קודם כל מגן, יודע לסגור, אגרסיבי, בתהליך התפתחות. שחקנים מסוגו הם העתיד של בית"ר ולא להיפך, בקיץ הטעות תתוקן.

שחקן בית"ר ירושלים אורי מגבו. דני מרון
איזה רגע גדול. מגבו/דני מרון

3.

ומה עושים בעונה הבאה? כרגע הכיוון של משה חוגג הוא עדיין לבדוק אופציות של מאמן זר, אך ההחלטות יתקבלו רק לאחר שתוכן תכנית כלכלית מסודרת לעונה הבאה יחד עם הנהלת המועדון.

אלירן עטר טען בפני חבריו כי יוכל לפתוח במשחק אם יזדקקו לו וייתכן שזה יקרה כבר נגד הפועל תל אביב. איתמר ניצן ייבדק היום, בשל חבלה בצלעות.

לה פמיליה צפוי למחות ביום שישי בבית וגן בעקבות ההתנהלות של משה חוגג לאנשי הארגון.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. דני מרון
עוד תביעה בדרך? חוגג/דני מרון

4.

מספר מאוהדי הקבוצה, החברים בארגון לה פמיליה, הגישו היום באמצעות עורך הדין ארז בר צבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים נגד משה חוגג, משום שלטענתם נאסר עליהם להיכנס לאצטדיון.

"כניסתם של מרשינו לאצטדיון נאסרה בהוראתך, רק מן החשש שמא ימרו את פיך ויקללו במהלך המשחק בו היתה נוכחת בתך הקטנה", נכתב בכתב ההתראה. "התנהגות שרירותית זו פגעה לא רק במרשינו, אלא, כאמור, גם בילדיהם הקטנים. בכל הכבוד הראוי, מדובר במעשה שלא יעשה, שפגע ברגל גסה בזכויותיהם של מרשינו, לרבות זכות הקניין וחופש התנועה, והוא אף עומד בסתירה גמורה לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים.

"אין זה סוד שמרשינו מזוהים עם ארגון האוהדים לה פמיליה, וכי בינך לבין הארגון קיימים חילוקי דעות בכל הנוגע לבית"ר ולדרך ניהולה, וחברי הארגון ותומכיהם אף מחו נגדך בתוקף בעניינים אלו. ואולם, חילוקי דעות ומחאות אינם נאסרו בחוקיה של מדינת ישראל, גם במקום בו קיים חשש, מבוסס ככל שיהיה, כי המחאות יכללו קללות נגדך באופן אישי בנוכחות בתך, וככל שהדברים אינם באים לידי הסתה וכיו"ב או עולים כדי עבירה על החוק.

עורך דין ארז בר צבי. יח"צ,
"חילוקי דעות ומחאות אינם נאסרו בחוקיה של מדינת ישראל". בר צבי/יח"צ

"היותך הבעלים של בית"ר לא מקנה לך שום סמכות חוקית לערוך סלקציה בכניסה לאצטדיון ולהפלות את מרשינו או כל אדם בכניסה לאצטדיון, בייחס לאוהדים או לאזרחים אחרים - בשל השקפתם; העובדה שהם מזוהים עם ארגון שמוחה על דרך ניהול הקבוצה ; התגלות נבואית לפיה מרשינו צפויים "לקלל" בנוכחות בתך או בשל כל נימוק אחר".

מבית"ר נמסר בתגובה: "אתמול משעות הבוקר וכדי להרגיע את פני השטח, כתב משה חוגג פוסט בו הוא מבקש להימנע מהקללות לטובת הילדים שמגיעים ליציע. בעקבות כך קיבל הבעלים הודעות נאצה קשות, כשגם אשתו מקבלת איומים קשים וקללות לילדיו. בשיחה שקיים המועדון עם ראשי המשטרה עוד לפני המשחק, הוחלט כי מספר אנשים לא ייכנסו למשחק כדי למנוע התלקחות. למרות זאת, הבעלים החליט כן להכניס אותם ולתת להם הזדמנות להוכיח שהם יכולים להתנהג כמו אוהדים, אך כשפגש את ראשי הארגון מחוץ לאצטדיון, הם איימו כי 'המאמצים מיותרים וכדאי שתסתום לילדה את האוזניים', באותו הרגע הודיע חוגג כי לא ייכנסו לתחומי האצטדיון.

"מדובר בקבוצת אנשים שגם אוהדים מציינים בפנינו ככאלה שגורמים לחלק נרחב מהקהל לא להגיע בשל פחד וחשש. אנחנו מתכוונים למצות איתם את הדין, ולתבוע את ראשי לה פמיליה בקרוב ברמה האישית. לארגון הזה יש שמות והם מורחקים מכל משחקי בית"ר ירושלים עד להודעה חדשה. נתמודד עם כל טענה שתועלה בבית המשפט כנגד המועדון ובעליו. מדובר במספר אנשים אשר הנהיגו ומנהיגים מחאה גזענית, אותה יכולנו לשמוע במשחקים האחרונים מרימה שוב את ראשה. אנחנו נעשה הכול כדי להפוך את אצטדיון טדי למקום שכיף להגיע אליו, גם להורים וגם לילדים".

גורם בבית"ר ירושלים הוסיף: "אם הם חושבים שמאז שהקהל חזר למגרשים אנחנו לא שמים לב לכל הקללות הגזעניות כלפי עלי, הניסיון לשיר שירים גזעניים שהקהל השפוי משתיק אותם, היריקה כלפי אלי אוחנה, וכל קו שהם חוצים, אז יש להם טעות. יש פה מועדון מסודר. מדובר בבית"ר ירושלים, מועדון שמוקיע גזענות והגיע הזמן שיפנימו את זה. אם הם מרשים לעצמם לכתוב לאמא 'אל תביאי את הבת הזונה שלך לאצטדיון', וזאת עוד השפה העדינה, זה אומר הכול".

בעקבות הודעת בית"ר ירושלים, עורך הדין של לה פמיליה שלח מכתב נוסף בו כתב שהם יפנו אל בית המשפט על מנת לטפל בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully