וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא העוקץ: הנמנום של מכבי תל אביב עלה לה ביוקר

19.4.2021 / 11:30

בזמן שמכבי חיפה מנסה להרוג משחקים מוקדם, מכבי תל אביב מחכה לשעת כושר והפעם היקיצה המאוחרת התנקמה בה. דוד רוזנטל מסכם עוד מחזור פלייאוף עליון מרתק, עם המטרה האחרונה שנותרה לרוני לוי והפועל באר שבע

תקציר ה-1:1 של מכבי תל אביב מול מ.ס. אשדוד/ספורט1

52, 42, 50, 31, 71.
7, 19, 17, 4, 8.

אלה לא המספרים בהגרלת הלוטו. אלה הדקות שבהן הבקיעו מכבי תל אביב ומכבי חיפה את השער הראשון שלהן בכל אחד מחמשת משחקיהן האחרונים. בשורה העליונה מכבי תל אביב, מתחתיה שרשרת הכיבושים של מכבי חיפה.

הבדל די ברור, לא?

מכבי חיפה מנסה להרוג משחקים מהר. לא תמיד זה מצליח לה. מכבי תל אביב סומכת על היכולת והסיבולת, את הקילר אינסטינקט היא משאירה בבית. בדרך כלל זה כן עובד לה. אין פה מדע מדויק, אבל יש פה מגמה, והיא מתהדקת משבוע לשבוע. במחזור שעבר, למשך קצת פחות מ-24 שעות, פתחו הצהובים פער של 4 נקודות בטבלה בזכות צמד מאוחר של אדוארדו גררו. 4 דקות בלבד משריקת הפתיחה באשדוד הספיקו לעומר אצילי ומכבי חיפה כדי לסגור חזרה לנקודה אחת. 8 דקות בתוך המשחק מול עירוני קרית שמונה היא כבשה שוב. ב-12 דקות בשני משחקים, מכבי חיפה עלתה בדיעבד למקום הראשון בטבלה.

חכם לא נכנס למקומות שפיקח יודע לצאת מהם. מכבי תל אביב הייתה פיקחת הרבה מאוד פעמים העונה, אלא שלפעמים המצב כל כך סבוך, שפיקחות כבר לא מספיקה. מתוך חמשת משחקיה האחרונים, האלופה הציגה רק מחצית ראשונה אחת טובה - מול מכבי פתח תקווה. ארבע האחרות היו חלשות עד בינוניות. בשניים מהמשחקים הללו היא ירדה להפסקה בפיגור, באחד ביתרון ואתמול בתיקו. מכבי חיפה הובילה בכל אחד מהחמישה.

אז נכון, זה לא תמיד בא לידי ביטוי בתוצאה, ובכל זאת, הדרך שעושות השתיים מעידה על הבדלים מהותיים בתפישות של המועדונים. מכבי חיפה רוצה לחנוק את המשחק מוקדם וזורקת הכול כבר בפתיחה. מכבי תל אביב מנסה לגשש את השטח, לבחון את עוצמתו של היריב ואז להוריד מכת מוות. איזו משתי הגישות הללו תוכח כמנצחת? נכון להיום, זו של מכבי חיפה עדיפה. בואו נחכה לשבוע הבא.

עומר אצילי, מאור לוי, שחקני מכבי חיפה. דני מרון
מנסים להרוג משחק מהדקה הראשונה. בשבועות האחרונים זה הולך טוב למכבי חיפה/דני מרון

הסיפור רחוק מלהיות גמור, אבל יש הרבה דברים מרשימים במה שעושה המוליכה החדשה-ישנה בשבועיים האחרונים. מאז משחק העונה, שבו ספגה לא מעט ביקורת גם מכותב שורות אלה, הקבוצה של ברק בכר מראה חוסן מנטאלי בדרך שהיא מכירה ואוהבת - הבקעת שערים. הניצחונות המרשימים באשדוד ועל קרית שמונה הראו שמשהו השתנה בגישה ובסיומת. הרבה דברים מתחברים שם - עומר אצילי כבר מרגיש בבית, דוניו מהווה איום רציני ומחפה על החולשה של רוקאביציה, כל הפצועים, החולים והמורחקים חזרו והחוד המטורף מטיל חיתתו על היריבות. השבועיים האחרונים קנו למכבי חיפה עוד נקודה בפסגה, בנוסף לזאת שיש לה בראש הטבלה, בזכות הפרש שערים עדיף בהרבה.

ניצחונות כאלה נותנים מומנטום, ובכל זאת - היינו בסרט הזה כמה וכמה פעמים בשבועות האחרונים, ובעצם לכל אורך העונה. חובת ההוכחה עדיין על השחקנים של ברק בכר. שלושה משחקי חוץ רצופים, לא פשוטים בכלל, בהחלט יספקו את הטיעון הנדרש לשאלה האם מכבי חיפה בשלה באופן סופי ומוחלט לאליפות.

מפוטנציאל ופוטנציאל יוצא מינוס

ומנגד, מכבי תל אביב. פטריק ואן לוון אמר אתמול ש"התחלנו את המשחק ללא אנרגיות, אין לי הסבר למה". האמת שמכבי תל אביב מתחילה הרבה משחקים ללא אנרגיות, אבל הפעם הזאת באמת הייתה "מיוחדת". העובדה שאשדוד לא עלתה ל-0:2 לכל הפחות עד הדקה ה-20 הייתה נס גלוי. ברמה המקצועית, היו לואן לוון שתי בעיות עיקריות בחלק הקדמי. לאחת קוראים מתן חוזז, לשנייה אילון אלמוג.

חוזז ואלמוג הם שני שחקנים עם פוטנציאל עצום, אבל פוטנציאל הוא לא ערובה להצלחה. חוזז חלש מאוד בחודש האחרון, אלמוג חלש לכל אורך העונה. גאורגיוס דוניס ייבש אותו לחלוטין, ואן לוון נתן לו צ'אנס, ובמקרה הזה לא בטוח שבצדק. הוא לא עושה תנועה, לא נכנס לקצב, נראה שגם לא ממש מסתגל למעמד. כשהכדור אצלו ברגליים יכולים לקרות דברים טובים (כמו הבישול לבלקמן מול הפועל באר שבע), אבל כשהוא לא ברגליים שלו המשחק עומד כי הוא עצמו עומד.

חוזז דווקא כן מממש אחוז ניכר מהפוטנציאל שלו, ובל נשכח שבמקרים רבים החזיר את מכבי תל אביב לתמונת האליפות השנה, אבל את החודש האחרון הוא לא ירצה לזכור. בחיפה הוא הוחלף בהפסקה, אתמול התוצאה הייתה, אולי, אחרת לו היה מוחלף במחצית, לאחר שהשער של אשדוד הגיע משגיאה שלו. "חוסר האנרגיה" שעליו דיבר ואן לוון מיוחס, בין היתר, אליו. יכול להיות שדווקא החזרה של יונתן כהן לרוטציה תוריד ממנו לחץ.

שרן ייני אבי ריקן מתן חוזז מכבי תל אביב. אריאל שלום
חודש שירצה לשכוח. חוזז (במרכז) יורד להפסקה/אריאל שלום

על אף שהתחזית לפיה המוליכות יאבדו נקודות עד סוף העונה כבר התממשה, מקובל עדיין לחשוב כי העימות האחרון בהחלט ביניהן הוא שיטה את הכף. רק שחשוב לזכור שלשתיהן יש לפני כן משחקי מוקש - מכבי חיפה יוצאת לבאר שבע ולמושבה, מכבי תל אביב תשחק בקרית שמונה ובטרנר. כל ניחוש לגבי מה שיקרה במשחקים הללו - על אחריותכם בלבד.

מי שבמידה לא מבוטלת עשוי להכריע את זהות האלופה הוא רוני לוי. הקבוצה שלו תארח את המוליכה וסגניתה בזו אחר זו. קצת עלוב לחשוב שהמטרה היחידה שנותרה לבאר שבע העונה היא להיות ספוילר, אבל זה מה שיש. אסופת השחקנים בבאר שבע לא ממש מרכיבה כרגע קבוצת כדורגל. זה היה כך לפני לוי וזה כך גם איתו. אז מה שנשאר הוא לנסות לקלקל.

האם זה מה שיתווה את הדרך של המאמן והמועדון לעונה טובה יותר ב-2021/22? אל תבנו על זה, אבל אם נותר להפועל באר שבע איזשהו שמץ של כבוד מקצועי, היא חייבת להראות אותו בשני המשחקים הקרובים. התבטלות נוספת בפני מי שהיו אמורות להיות, לפחות מנקודת מבטה, יריבותיה לצמרת פשוט לא באה בחשבון.

שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור. קובי אליהו
כל מה שנשאר הוא הכבוד המקצועי/קובי אליהו

ניר קלינגר סירב להזמנה של מכבי תל אביב להגיע לטקס ההוקרה לקבוצת האליפות של 1991/2. לזכותו ייאמר שלא ברח, לא התחבא ולא חיפש תירוץ. "אני מודה למכבי תל אביב על ההזמנה לטקס, אבל סירבתי בנימוס כי זה לא נכון ולא מתאים שאגיע. הבאתי הישגים בעבר למכבי חיפה ולמכבי תל אביב ואני מכבד את המועדון שאני עובד בו עכשיו", אמר לאשר גולדברג בספורט1.

"אני מכבד את המועדון שבו אני עובד עכשיו". האם במועדון שבו קלינגר עובד עכשיו לא מכירים את ההיסטוריה שלו ואת חלקו המשמעותי כל כך בשושלת המכביסטית של שנות ה-90? האם לא מודעים שם לתופעת הקלינגריזם הבלתי מתפשרת שאותה עיצב כשחקן בקרית שלום דווקא? ומדוע בכלל זה אמור להיות כזה ביג דיל?

שחקני מכבי תל אביב בעונת 1991/92, נועם שוהם, איציק זוהר במרכז. אריאל שלום
בלט בהיעדרו?/אריאל שלום

ברשתות החברתיות, בעיקר בין אלה שמזוהים עם הצד הצהוב, חרכו את ההחלטה של המאמן, אבל יש גם זווית שונה. בקרב מרבית אוהדי הפועל תל אביב שעימם שוחחתי יש כמעט תמימות דעים על כך שקלינגר היה צריך לסרב. "זו הטרלה שמתאימה למכבי", אמר אחד מהם. "אם זה היה קורה בסוף העונה, מילא, אבל עכשיו? בחיים לא", אומר אחר.

"על פניו, אין עם זה שום בעיה. מי שמספיק בטוח בעצמו הולך לטקס", מסביר גילי לנדאו, מהסמלים הגדולים של הפועל תל אביב, "אבל הפנאטיות, אף על פי שהיא התעמעמה בשנים האחרונות, עדיין קיימת. קלינגר עושה את החשבון ומבין שקרנו תרד בעיני האוהדים אם יילך. אפשר להבין את זה".

האם ניר קלינגר היה צריך להגיע לטקס של מכבי תל אביב

כן
לא
763 משתתפים

מיקי בן שטרית שיחק בשתי הקבוצות. עם מכבי הוא ניצח דרבי ראשון אחרי 6 שנים כשכבש צמד ב-0:3 ב-1984, עם הפועל הוא זכה באליפות שלוש עונות מאוחר יותר. "אני חושב שיש פה עניין של אתיקה", הוא אומר, "קלינגר מחויב למועדון מסוים, הוא עומד להמשיך שם. למה שישרוף את עצמו בעיני הקהל שלו? בעיניי הוא קיבל את ההחלטה הנכונה".

מי שעמדתו בנושא מפתיעה הוא ירון שילון. איש הטלוויזיה הוותיק הוא אוהד הפועל תל אביב מלידה. לכבוד יום הולדתו ה-60 של משה סיני הוא הוציא חוברת מיוחדת, בשנה הקרובה יוציא ספר נוסף עם איורי הרגעים הגדולים של האדומים. הוא לא אחד שאפשר לחשוד בו בחיבת יתר לצהובים. "תאר לך מצב שבו התגרשת מבת הזוג. הילד המשותף שלכם גדל. לא תגיע לבר המצווה שלו? לא תהיה נוכח בחתונה? אז זה הסיפור עם קלינגר. בוא, לא מדובר באיזשהו סמל גדול של הפועל. מה כבר היה קורה אם היה הולך?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully