וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן לוון נתן, פטריק לקח: ההחלטות הלא מוצלחות של מאמן מכבי תל אביב

19.4.2021 / 6:38

הבחירה השגויה בקישור הגנתי, ההחלטה לספסל את השחקן הכי לוהט, ההכנה הלקויה שהולידה הגעה חסרת אנרגיות. פטריק ואן לוון שקיבל המון מחמאות, קיבל בתיקו מול מ.ס. אשדוד כמה החלטות שגויות שאולי עוד יעלו למכבי תל אביב באובדן האליפות. והוא בכל זאת מתעקש: "לא טעיתי"

תקציר ה-1:1 של מכבי תל אביב מול מ.ס. אשדוד/ספורט1

לפטריק ואן לוון מניות רבות בכך שמכבי תל אביב נאבקת עם מכבי חיפה על האליפות העונה. אי אפשר לקחת להולנדי את הבשורה שהביא לקרית שלום כשקיבל את משרת מאמן הקבוצה הבוגרת אחרי פיטוריו של גאורגיוס דוניס. אבל אמש (ראשון) מול מ.ס. אשדוד אחראי ואן לוון יותר מכל אחד אחר לאיבוד שתי נקודות יקרות במירוץ לתואר, שאולי בהמשך יתבררו כאלה שגם הולידו את איבוד צלחת האליפות.

כמאמן חסר ניסיון, ואן לוון השאיר רבים פעורי פה נוכח ההחלטות המדוייקות שלו. כל מה שהוא נגע, הוא פגע. הכל הלך לו. בסיום המשחק אמש אמר ההולנדי כי הוא אינו מצליח להסביר מדוע קבוצתו הגיעה למשחק אמש כל כך חסרת אנרגיות. גם דקות ארוכות אחרי שהסתיים המשחק, הוא לא מצא את הסיבה לגישה הכל כך לא מקצועית איתה הופיעה מכבי תל אביב.

ואן לוון לא לקח אחריות במסיבת העיתונאים אחרי המשחק ולא הודה שטעה בהחלטות שלו, אבל הוא שגה בגדול אמש. גם אם במכבי תל אביב יודעים לשמור על המאמן וגם אם מגיע להולנדי המון קרדיט על מה שעשה עד כה, הוא לא יכול לצאת נקי מאמש. בראש ובראשונה עומדת ההחלטה של מאמן מכבי תל אביב לפתוח פעם שנייה ברציפות עם אותו קישור הגנתי ומקובע. שרן ייני, דור פרץ ואבי ריקן שנבחרו גם בשבוע שעבר מול מכבי פתח תקוה להיות השלושה שיפתחו באמצע, נתנו לשחקני מ.ס. אשדוד הרבה אוויר. ייני, פרץ וריקן לא לחצו גבוה, לא התנפלו על הכדור, לא איימו על השער במחצית הראשונה ובעיקר שיחקו מאוד רחוק מהשער של יואב ג'רפי.

פטריק ואן לוון מאמן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
חייב לקבוצה את הנקודות בחזרה? ואן לוון/מאור אלקסלסי

עיקרי הדברים

  • פטריק ואן לוון סופג ביקורות על ההרכב וההכנה למשחק מול מ.ס. אשדוד
  • למרות זאת, המאמן מתעקש: "אין לי חרטות, לא חשבתי על משחק הגביע"
  • דור פרץ הופתע מהחולשה של מכבי תל אביב: "לא היה לזה שום סימן מקדים"

ואן לוון שראה איך מכבי תל אביב שלו פותחת ככה רע מאוד מול מכבי פתח תקוה ולא מוצאת את עצמה עד השער המקרי שכבש אלכסנדר פשיץ' מהדיפה גרועה של אריק ינקו, היה חייב לעשות שיעורי בית ולהבין שבבלומפילד מול קהל טוב שדוחף את מכבי תל אביב, צריך ללכת על קישור יותר התקפי ויצירתי עם עוצמה ויכולת לכתוש את היריב. בדיוק כמו שברק בכר מעלה יחד את דולב חזיזה, צ'ארון שרי ועומר אצילי ביחד עם חלוץ כלשהו, כך גם ואן לוון היה חייב לפתוח אמש עם שלישייה התקפית בנוסף לפשיץ' ולהסתפק רק בשני קשרים עם אוריינטציה הגנתית. במקום זאת נזרקו מתן חוזז ואילון אלמוג (לא משתפר ולא מתקדם) לכנפיים ולקישור של אשדוד היה המון שטח לצאת להתקפות שהיו צריכות לזכות אותה בשערים עוד לפני השער של יעקב בריהון במחצית השנייה.

אבל זה לא בהכרח העניין המרכזי בביקורת על ואן לוון אחרי אמש. ההחלטה שלו להשאיר את אדוארדו גררו על הספסל, תמוהה והסבריו, כפי שתיכף יופיעו כאן מפיו, אינם מתקבלים, כל שכן כשמדובר בשחקן הכי רותח של הקבוצה. גררו כבש מול מכבי חיפה כשעלה מהספסל, המשיך עם צמד אדיר מול מכבי פתח תקוה במחזור הקודם והוא היה הראשון שצריך להיות אמש על הדשא. במקום זאת החליט מאמן מכבי תל אביב להשאיר את החלוץ הכי חם שלו לחמם את הספסל ואיבד דקות רבות וחשובות בהן מכבי תל אביב היתה יכולה להכריע את המשחק כבר במחצית הראשונה. יתרה מכך, גררו היה חייב להיות מתופקד באמצע מתחת לפשיץ' בדיוק במקום אותו ואן לוון בחר לשים אותו במשחק האחרון מול מכבי פתח תקוה כאשר הוא הבקיע את צמד השערים החשוב.

ואן לוון ראה שבעמדה הזו גררו תרם תרומה אדירה למכבי תל אביב ובמקום זאת, הוא בחר לייבש אותו על הספסל וגם כשהכניס אותו שלח אותו לאגף שם הוא היה טוב, אבל היה רחוק מהעמדות שמהן ניתן לסכן את השער של ג'רפי.

אדוארדו גררו שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
נכנס באיחור רב. גררו/אריאל שלום

ואן לוון ניסה להסביר את צעדיו ואמר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק: "אני צריך לנהל קבוצה ובעיקר לנהל את השחקנים הצעירים (בהתייחס לגררו). אני צריך לתת להם להבין שהם צריכים להמשיך לעבוד קשה ועובדה שכאשר אדוארדו נכנס למחצית השנייה, הוא היה טוב מאוד ועבד הרבה. חשבתי שאחרי משחקו הטוב בשבוע שעבר, יהיה נכון יותר להכניס אותו למחצית השנייה דווקא ולא מההתחלה. זה לא אומר שלא אתן לו לפתוח בהרכב".

אז אין לך שום חרטות לגבי ההרכב שהעלית?

"בוודאות אין לי חרטות על ההרכב".

לא עשית חשבון למשחק הגביע ביום רביעי מול אשדוד?

"ממש לא. לא עשיתי חשבון לזה שנשחק עוד משחק השבוע".

דור פרץ שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
אין לו הסברים. דור פרץ/אריאל שלום

דור פרץ, האיש הכי חשוב של מכבי תל אביב, ממשיך להיות גם זה שלא נח. במחצית הראשונה הוא היה לא מספיק טוב וגם שיחק מאוד רחוק מהשער של אשדוד. "לא היה שום סימן מקדים ליכולת הזו שנציג במחצית הראשונה", הוא אמר אמש. "כקבוצה שנלחמת על האליפות, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיראות כך. אנחנו צריכים להוכיח מהדקה הראשונה ולהרוג משחקים מההתחלה".

התיקו הזה אמש שלווה ביכולת כה חלשה במחצית הראשונה, חשף גם את ההבדל מול מכבי חיפה שיודעת לאחרונה לסיים משחקים בקלות רבה יותר תוך כדי זה שהיא מציגה יכולת גבוהה יותר, בטח בחלק ההתקפי. פרץ התייחס לכך ואמר: "כל קבוצה והאיכויות שלה. אנחנו ממוקדים ביכולת שלנו ורוצים להביא את היכולת הטובה בכל משחק. אנחנו רוצים להופיע במלוא הדרנו ולא ביכולת הבינונית שהצגנו במחצית הראשונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully