וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת הסופר ליג תוביל למרד אוהדים באנגליה? קראגר: "צריך לנטוש את היציעים"

תגובות נזעמות באנגליה להקמת הליגה הסגורה. האוהדים עשויים להחרים את המשחקים, קפטן ליברפול לשעבר "מתבייש ונבוך", נוויל ופרגוסון מצטרפים למתקפה: "להוריד את כולן ליגה"

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ברנלי 1:3/ספורט1

ההכרזה על הקמת הסופר ליג האירופית עוררה סערה גדולה מאוד באירופה וגררו תגובות בכל עולם הכדורגל - שייתכן שאף יגיע למרד אוהדים כולל נגד הקבוצות.

ארגון האוהדים הרשמי והמרכזי של טוטנהאם הודיע כי הוא מתנגד באופן נחרץ להצטרפות לסופר ליג, האשים את המועדון ב"בגידה" והודיע כי אם המהלך יושלם, הוא יחרים את משחקי הקבוצה. לפי דיווחים, גם ארגוני האוהדים של ליברפול שוקלים צעד דומה. ג'יימי קראגר, קפטן ליברפול לשעבר ואחד הסמלים הגדולים שלה, אמר שהוא "מתבייש ונבוך" מההחלטה: "ככל שאני קורא יותר על הסופר ליג, אני מבין שבעלי ליברפול כנראה ממש אוהב לראות יציעים ריקים. אם הוא באמת הולך על זה, הוא מגדיל את האפשרות שעשרות אלפי אוהדים ינטשו את הקבוצה. מחליא אותי לראות איך המוניטין של המועדון שלי נהרס בגלל השחצנות של קבוצת בעלים שרוצה להשכיח את המסורת האמיתית שלנו. אין ברירה אלא להחרים את המשחקים. הם חושבים שהכדורגל הוא אך ורק כסף, אבל בלי אוהדים, אין כדורגל".

גם גארי ליניקר השמיע דברים ברוח דומה וצייץ היום: "הכדורגל ללא האוהדים לא שווה דבר. ראינו את זה בבירור בשנה האחרונה. אם האוהדים יתאחדו נגד פירמידת האנטי-כדורגל הזו, אפשר היה לעצור אותה לפני שתתחיל".

גארי נוויל פרשן "סקיי" ושחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר. GettyImages
לא אהב את הרעיון, בלשון המעטה. נוויל/GettyImages

מי שהתבטא בחריפות נגד הרעיון היה מגן העבר גארי נוויל, שאמר: "אני אוהד מנצ'סטר יונייטד כבר 40 שנה מחיי ואני נגעל, פשוט נגעל. אני נגעל במיוחד מהם ומליברפול. ליברפול משחקת אותה 'לעולם לא תצעדי לבד', 'מועדון של העם', 'מועדון של האוהדים'. מנצ'סטר יונייטד כבר 100 שנה, מועדון שנבנה מפועלים סביב העיר ועכשיו היא רוצה לברוח לליגה לא תחרותית שהיא לא יכולה לרדת ממנה? זו בושה וחרפה. בכנות, אנחנו צריכים להילחם עם המועדונים הגדולים במדינה הזו, וזה כולל את המועדון שלי.

"כבר שנה אני קורא לרגולטור עצמאי שיכניס איזונים ובלמים כדי לעצור את הדבר הזה. זו חמדנות טהורה, הם מתחזים. יש כאן היסטוריה של 100 שנה, של אוהדים שאהבו את המועדונים האלה והם זקוקים להגנה. אני הרווחתי המון מהכדורגל. הרווחתי כסף בכדורגל ואני משקיע כסף במועדון כדורגל. אני לא נגד כסף בכדורגל, אבל העקרונות והאתוס של הכדורגל הם של תחרות הוגנת, כך שאם לסטר זוכה באליפות היא הולכת לליגת האלופות. מנצ'סטר יונייטד אפילו לא בליגת האלופות, ארסנל לא בליגת האלופות, הן בושה לכדורגל כרגע. טוטנהאם גם לא בליגת האלופות. יש להן זכות להיות שם? הגיע הזמן שרגולטור עצמאי יעצור את הכוח של המועדונים האלה. מספיק זה מספיק".

נוויל המשיך ואמר: "צריך להוריד נקודות לכל הקבוצות האלה. שיורידו אותם לתחתית של הטבלה וייקחו להם את הכסף. ברצינות, אנחנו חייבים לפעול. זה פגע. פשע נגד אוהדי הכדורגל במדינה הזו. זה ענף הספורט הגדול ביותר בעולם וזה פשע נגד האוהדים. תורידו נקודות, קחו להם את הכסף ותענישו אותם".

על הבעלים של המועדונים אמר נוויל: "הם סוחרי בקבוקים. אין להם קול. הם בטח יתחבאו עכשיו ויגידו שזה לא היה קשור אליהם. אנחנו באמצע מגיפה ומשבר כלכלי והכדורגל הלא מקצועני כמעט התרסק, שחקנים אבודים במועדונים מהליגות הנמוכות. ואז כל אלה עושים שיחות זום כדי לברוח מהליגות בגלל החמדנות שלהם? בדיחה. אתם מדברים על מועדונים גדולים, אבל מנצ'סטר יונייטד מתנהגת כמו מועדון קטן כבר עשר שנים, גם ארסנל מתנהלת כמו מועדון קטן. איך אתה יכול לשבת באולד טראפורד ולראות את המשחקים של הסופר ליג כשאתה יודע שהשארת את 14 המועדונים שמאחוריך בפרמיירליג לשחק אלה נגד אלה, את כל המועדונים מהצ'מפיונשיפ מתים. כל הפירמידה עליה עבדו במשך 150 שנה, כולה תיעלם, הכול בגלל שישה מועדונים? זה מביך ולא יקרה. ששת המועדונים האנגלים צריכים להיענש בחומרה. תנו לפולהאם להישאר בליגה, תורידו את מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וארסנל כי הם מועדונים היסטורים וצריכים לסבול הכי הרבה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מכריז על עוצר מלא בשל הלייה בתחלואה 4 בינואר 2020. רויטרס
ממשלתו תתמוך בכל הצעדים של קהילת הכדורגל. ג'ונסון/רויטרס

ראש ממשלת אנגליה בוריס ג'ונסון אמר שהליגה הזו תהיה "מזיקה מאוד לכדורגל" והודיע שממשלתו תתמוך בכל הצעדים של קהילת הכדורגל נגדה. המועדונים המעורבים חייבים לספק תשובות לאוהדים שלהם ולקהילת הכדורגל לפני שהם עושים צעדים כאלה".

שר התרבות בממשלה האנגלית אוליבר דואדן אמר: "אני מודאג מהתכנית הזו שעלולה ליצור חנות סגורה מהספורט הלאומי שלנו. יש לנו פירמידת כדורגל שגורמת לכך שהכספים הגדולים של המועדונים הגדולים מחלחלים אל הליגות הנמוכות ואל הקהילות המקומיות שלנו. אהיה מאוכזב מאוד מפעולה כזו שתהרוס את הכול".

נשיא צרפת, שמועדוני הליגה שלה סירבו להצטרף אל הליגה החדשה, עמנואל מקרון אמר: "אני מברך כל עמדה של המועדונים הצרפתים נגד ההשתתפות בליגה הזו שמאיימת על הסולידריות העקרונית ועל הספורטיביות. המדינה הצרפתית תתמוך בכל הצעדים שייקחו בהתאחדות ובמנהלת הליגה כמו גם בצעדים של אופ"א ופיפ"א כדי להגן על היושרה של התחרויות, בין אם ברמה הלאומית או האירופית".

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר אלכס פרגוסון אמר: "הדיבורים על הסופר ליג מבטלים מסורת של 70 שנות כדורגל אירופי. גם כשחקן בקבוצה קטנה כמו דאנפרלמין בשנות ה-60' וגם כמאמן של ארבדין, שזכתה בגביע המחזיקות, עבור המועדונים הקטנים האלה מסקוטלנד זה היה כמו לטפס על האוורסט. אברטון מוציאה 500 מיליון ליש"ט כדי לבנות אצטדיון חדש עם השאיפה להגיע אל ליגת האלופות. אוהדים מכל העולם אוהבים את התחרות כמו שהיא. בזמן שלי במנצ'סטר יונייטד שיחקנו ארבע פעמים בגמר ואלה תמיד היו הלילות הכי מיוחדים. אני לא משוכנע שמנצ'סטר יונייטד מעורבת בזה כי אני לא אחד ממקבלי ההחלטות שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully